FLuAA Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Kjøpte meg en bil i helgen, og dum som jeg var, så tenkte jeg ikke på dette med forsikring. Bilen ble satt i mitt navn, og nå ser jeg at forsikringsselskapene vil ha fra 8-11.000 i året, for kun ansvar. Leste på forumet om dette med fri omregistrering, og tenkte da å sette min mor som hovedeier, og meg selv som deleier, slik at jeg kan sette forsikringen på henne. Det jeg da lurer på er om jeg kan omregistrere denne før jeg skaffer forsikring, for jeg mener å ha lest at man ikke får vognkort osv. før bilen er forsikret? Jeg vil helst slippe å måtte sette forsikringen på meg selv, da det rett og slett blir for drøy pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Ja du kan gjøre det, hadde akkurat samme problem med BMW'n min. Hadde ikke forsikring på bilen og da var det bare å levere en ny lapp med eierskifte. Er først da du har alt klart og fått utstedt vognkort dem krever del 2. :) Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Så jeg må bare kontakte biltilsynet og melde eierskifte før jeg går i banken og tegner forsikring, da? Jeg har jo ikke fått noen salgsmelding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Dem har sånne standard salgsmeldinger du kan fylle ut der, finner dem også på nettet. Forsikring kan du tegne med en gang uansett :D Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Jepp, men bilen er vel ikke offisielt registrert i mitt navn før jeg har mottatt og betalt den der omreg. avgifta? Regner med jeg må få den innbetalt før jeg kan bruke fri omreg. over til mors navn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Om du betaler først så ormegger, eller omregger og så betaler så er det samma saken, du må jo betale uansett... Er bare forskjell hvem som står på fakturaen om du venter til den kommer i posten. ;) Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Tror sistemann har et godt poeng! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Skal bilen være forsikret til din mor, må den også være registrert på henne. Forsikringen skal være på samme person som er juridisk eier av kjøretøyet. Tror omregistrering er gratis om den har vært omregistrert tidligere i løpet av 2 uker, men skal ikke si noe sikkert. Er beløpet betalt, men man har ikke levert inn eierskifta-lappen kan man selv bestemme hvem som skal være eieren, og det er heller såvidt jeg vet ingen frist på når dette må leveres, med mindre omregistreringsavgiften skal økes. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg