the Stig Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 - Opel Vectra-A - Motor: 2.0i, 134bhp/(116bhp originalt) - Årsmodell: 1995 - Tidligere eiere: 2 - Km stand: 210000 Bilen går kjempegodt, og jeg syns det er mye trykk i motoren til å være en såpass gammel bil. Tilfeldigheter gjorde at et stort hull på slangen fra luftfilter til fordeler ble funnet, denne ble selvsagt byttet. Ellers er bilen i imponerende teknisk stand, annet en litt slark på kløtsjen. Av rust er det dessverre noe, heldigvis nesten ingenting på understell, men heller ved dør og grill pga skader. Bremser bak er også noe angrepet av rust, både skiver og calipere. Dette skal taes kombinert med lakkering. -- Tenkte jeg skulle bruke dette som en showcase/worklog, for det er klart, noe moro må man jo gjøre. Jeg har allerede foretatt noen små endringer, tenkte dessverre ikke på å ta "før/etter"-bilder, så dere for bruke fantasien :) Hva er gjort: - Nye felger, 15" SMC. Disse fikk jeg vel og merke med bilen, jeg syns de er litt små, så ikke helt umulig at dette blir vinterhjul senere - dog en lav prioritet. - Ny emblem fri grill - Fjernet modellnavn på koffertlokket - Skrudd av hengerfeste - K&N Kit og Reodor Felgen -varmeskjold montert. - Slange fra luftfilter til innsug byttet - ble praktisk talt en ny bil. - Nye pærer i nær og tåkelys, - Nær: Philips NightBreaker - Tåke: Philips BlueVision Nærliggende planer: - Nye sideblinklys. Syns ikke de oransje som er nå, kler bilen alt for godt. Dog usikker på om jeg skal velge uorginale LED-lys, eller orginale blanke, tips? - Effektanlegg skal monteres, har enda ikke bestemt meg for merke. - Nye lykter, foran og bak - Angel Eyes. Litt lenger ut i tia ... - Senkesett? - Skjørt, samt lepper foran og bak. Dog usikker om jeg skal senke eller skaffe skjørt først. - Nye felger, 17" - OZ Michelangelo 8 - Chip? Per nå nokså urealistisk, har verken penger eller kompetanse til å gjøre dette selv. - Xeon-kit. Og så, bilder! Bilen per i dag (status): -- Bilder ved "prosjektstart" - kun emblemer og grill endret: Front Front, nærme Profil, venstre Profil, høyre Bakfra, profil Bakfra Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Blir sikkert kult med litt senk og 17" felger. Får si fra om du finner noen kule felger :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnorthoX Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hva brukte du til å vaske bort limet med etter du hadde fjærnet modellnavn bak? :) Siter *1995 Omega Steinmetz kompressor *2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 En mikrofiber klut med litt vann var alt som trengtes ;) Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnorthoX Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 hmm.. Har fjernet disse før, og det satt som bare f.. <:) Siter *1995 Omega Steinmetz kompressor *2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Hehe, mine kom av relativt enkelt - brukte kun fingrene for å få av selve merkene, deretter høytrykksspyler og så klut på det lille som var igjen. Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Kikket en del på disse felgene i det siste, noen tanker? Er litt usikker på om de det kanskje er litt mye utpress, eller? :) Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Snodig, etter en grundig vask i går - inkludert voksing, tok jeg også motorrommet ... og, etter da har den gått mye bedre på tomgang. Mistenker at det var et alvorlig lag med fett og olje som gjorde både radiator, innsug og motorblokka unødvendig varm. Fordi temperaturen steg umiddelbart opp til 100c på tomgang før, nå holder den seg på perfekte 90c. Fikset også grillen med sparkel og lakk, kommer bilder senere! Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colt Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 fin bil! btw: :win Siter Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V -Lite gjort hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marit87 Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 dette blir da bra etterhvert:) Jeg hadde prioritert senking og felger først hadde jeg vært deg;) 40mm senk og 17"felger!:) Det har jeg på min! Lykter kan du skaffe bra rimelig på ebay.de!:) ca til halve prisen som er i norge!lønner seg!!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Takk for tips, har allerede bestilt felger - samme sorten som bildet et par poster ovenfor. Så det blir altså senk og felger først. Sinnsyk fet tatovering Colt. Vurderte selv å skaffe en av hjelmen, omtrent på samme plass :) Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Er det irmscher senkefjærer du tenker på? Den jeg så på var kun fjærer, og dem sku senke ca. 30mm. Vil tro 30mm senk og 17" felger med 205/45 dekk vil se ganske bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marit87 Skrevet Juli 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 nånæ! har en finger på 215-40-17:) 45 profil på dekka blir "ballong" ja...!;) men...d er da ikke jeg som skal bestemme d..:p men aner ikke hva som har blitt bestillt på dekka;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 Blir nok 215/45R17 ja, må være såpass bredt pga felgene. Tror det skal gå greit, de blir selvsagt å stå litt ut - så jeg skal ihvertfall ikke sette på spacers! Dekkene jeg har per i dag er 195, de syns jeg er akkurat litt for smal - så 205 hadde nok vært perfekt, men jeg tror det blir fet uansett :p Av senk tenker jeg på komplett kitt fra KW, altså både fjærer og dempere, 40 mm. Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marit87 Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Blir nok 215/45R17 ja, må være såpass bredt pga felgene. Tror det skal gå greit, de blir selvsagt å stå litt ut - så jeg skal ihvertfall ikke sette på spacers! Dekkene jeg har per i dag er 195, de syns jeg er akkurat litt for smal - så 205 hadde nok vært perfekt, men jeg tror det blir fet uansett :p Av senk tenker jeg på komplett kitt fra KW, altså både fjærer og dempere, 40 mm. D blir bra :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg