Gå til innhold

Prosjekt original gti16v

Ranger emnet


Gallagher

Anbefalte innlegg

Til forskjell fra mange andre, bygger jeg meg nå tilbake til originalstand.Jeg har brukt et års tid nå på å lete etter riktig type bil, og i juni fant jeg drømmebilen, en 86 modell gti 16v i fargen racinggreen. Jeg og broren min har brukt 2 dager og 20 timer i buss på å hente bilen i ålesund. Slik så bilen ut da vi kom for å hente den:

 

S73F0323800x600.jpg

 

S73F0324800x600.jpg

 

S73F0325800x600.jpg

 

S73F0326800x600.jpg

 

S73F0327800x600.jpg

 

Bilen er totalt fri for rust, men har små feil på utseendet og et meget dårlig interiør bortsett fra taket :) Så om noen kjenner til et gti interiør av denne typen, uansett hva slags deler det er, så ta kontakt.. Forrige eier hadde heldigvis kjøpt ny grill og nye fangere, som ser nydelige ut..

fin natur i romsdalen. her har du bilen, lilebror og trollveggen..

 

S73F0346800x600.jpg

 

S73F0337800x600.jpg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ganske mye deler på lager, så nå har arbeidet begynt med å rette på de feilene jeg kan.. først og fremst dashen jeg har begynt på til nå..

 

det skjer noe, men det går sent, må ordne et litt ødelagt el-nett med noen originalkontakter.. setter på ny dash og ny midtkonsoll også. Det var selvsagt montert hvite skiver på speedometeret og lite fungerte, men etter 4 dele-speedometere, klarte jeg å sette sammen et originalt et..

 

S73F0348800x600.jpg

 

S73F0349800x600.jpg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett døgn senere er mye av interiøret byttet ut og endel av det strammet opp.. begynner å se bedre ut nå ;) brukte også noen timer på å prøve å lappe sammen det gamle el-nettet, men endte opp med å bytte ut hele el-nettet med et jeg hadde liggende til 16v og endelig så var det lys i alt ;)

 

meeget billig el-nett til 16 selges... bør ha 4-taperuller, en haug av sukkerbiter og god tålmodighet :)

 

S73F0357800x600.jpg

 

Ånn, nå fikk jeg til og med alt av lys i dashen til å virke samt kjørecomputeren. Merk at til og med lyset i viftepanelet fungerer, det er heller en sjeldenhet på golf...

 

S73F0352800x600.jpg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom en pakke til meg på morgenen ;)

 

siden forrige eier kjøpte nye fangere og grill, så kjøpte jeg ny gti spoiler nede, nye skjermkanter og ny grill under fangeren.

 

S73F0360800x600.jpg

 

S73F0363800x600.jpg

 

kjapt å montere og ble meget pent.. bare å vaske/poloere bilen nå og få tak i 16v merket på grillen, så synes jeg dette er den mest sexy fronten i bilverdenen;)

 

S73F0362800x600.jpg

 

Fikk også montert sammen dashen slik at alt ledningsnett og fester og lys fungerer og er festet som originalt. Må virkelig få vasket den inni og få tak i et originalratt.

 

S73F0368800x600.jpg

 

grommotoren

 

S73F0364800x600.jpg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår