Mikael1977 Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Hei, Motoren i min RS heter 2,0 "CR" mens motoren i en 2,0 140hk heter 2,0 TDI hos Skoda. Hva er CR? Common Rail (eller hur det nu skrives)? Er det fortsatt en "TDI"? Betyr dette at det ikke er "samme" motor i RS som i 2,0? /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Leste litt på nybilspesifikasjoner på finn.no nå, og det er nok akkurat samme motor tenker jeg. Men det står der at det er 4 ventiler pr sylinder på 140 tdi, mens det er 2 på 170 RS, noe jeg mener er feil... Så hvis det andre som står der stemmer, så er nok motorene ganske like, med unntak av hk og nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Men det står der at det er 4 ventiler pr sylinder på 140 tdi, mens det er 2 på 170 RS, noe jeg mener er feil... Jeg reagerte på dette og. 8 ventiler låter ikke så mye da ;) Dette må jeg sjekke ut :D //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Ganske vanlig med det i 4 sylindrede motorer visstnok. Har noe med kompresjon å gjøre, uten at jeg skal skryte på meg for mye. Så tror faktisk at det er 8 på begge motorene. Common Rail, eller CR som du nevnte istad, er visstnok nyeste teknologi innenfor dieselmotorer, med høyere trykk på dieselpumpe og sånn. Hvis non som kan dette vra, leser dette, så er det bare å korrigere/opplyse. Men mener at dette skal stemme sånn ca bra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Kan berolige deg mikael med at bilen din har 16ventiler og 2 kamaksler... 8v tilhører fortiden Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 140 hk har vel pumpedyse, mens 170 hk har common rail Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 hvorfor har den pumpedysedyser om den er common rail? Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 He he.. Leste nok litt fort her gitt.. Sorry Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Se her ja, da stemte det ikke helt det jeg trodde likevel gitt. Så det er 16v på begge motorene altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Så, har Mikael den veldig bråkete VAG dieselen eller den nye som bare bråker? Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Hehe, jeg trooor at jeg har den veldig bråkete dieselen ... men det hører jeg uansett ikke noe av siden støydempingen er som natt og dag mot RS1 :) ...dette gjelder da inni bilen :D //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Hva betyr DPF PLUS? Bilen min er en OCT. STV RS TDI DPF PLUS (ifølge kontrakten). Vi hadde en liten diskusjon i går der det blev satt spørsmålstegn hvis bilen min har den nye CR motoren eller den gammle med pumpedyser... Fikk og høre at CR ikke kommer før seinere i år, stemmer dette? Grunn til at jeg spør er rett og slett fordi jeg vil ha et bra svar hvis noen spør meg igjen :D Vil ikke være NOOB hvis noen spør noe om bilen min... hehe ;) Og husk...for at jeg skal klare av å briljere foran vennene mine så må det ikke gjettes her, kun hard facts! //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardk Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Den jeg bestilte for en måned siden har hvertfall CR, men nå vet ikke jeg når dette ble introdusert i Octaviaen? /Vegard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Jepp, alle som bestillr nå får levert med CR men siden min bil er demoutstillings eksemplar så vet jeg ikke hvis den er levert fra fabrikk før eller etter byttet :confused: /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Bilen min er en OCT. STV RS TDI DPF PLUS (ifølge kontrakten). Fikk og høre at CR ikke kommer før seinere i år, stemmer dette? 1. RS ble nylig introdusert med DSG girkassen, har du dette er det garantert commonrail motoren. Hvorvidt det automatisk er CR på motorene med manuellkasse også nå er jeg litt usikker på. 2. 2.0TDI 140hk CR kommer etter all sannsynlighet med facelift av dagens Octavia (september?). 3. Samtlige Octavia fikk tilleggs navnet plus i modellbetegnelsen for et års tid siden. Akkurat hva det innebærer på RSen er jeg litt usikker på (selger svært lite av de), men på Elegance -> Elegance plus betød det at Xenon, skinn på ratt og håndbrekk ble standard og ikke lengre opsjon. Ergo, det som menes er at du har en RS plus, med Diesel Partikkel Filter Tror jeg ville spurt forhandler om de kunne sjekket om du har CR eller PD, eventuelt hatt chassisnummeret klart ved henvendelse. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg