Gå til innhold

Havarikomisjonens prosjekter og garasje

Ranger emnet


Finken

Anbefalte innlegg

Nja, hvor lenge varte morroa. hoppa av en lash cap, så da vippa kammen ut en shims på ene pusheren som la seg imellom knasten på kammen og toppen, det stoppa greit, reiv av no tenner på regreima og driten stoppa akkurat litt for seint så da gikk det med en ventil i samma slengen.

 

Er litt lei nå, bygd om no fuelrail opplegg sånn ca 10 ganger i påsken for og få ting til og passe og holde tett, bytta tank 2-3 ganger og egentlig bare hatt problemer.

 

Fikk mappa litt på søndagen, hadde noe problemer med tenninga, men fant ut av det og hørtes ganske sinna ut, men da var det slutt på morroa.

 

Må handle inn no nye deler nå og må nok bytte ut pusherne med noen som har shimsa liggende innvendig, sjekke opp litt og se hva jeg får tak i der.

 

TPS`n tok kvelden så strei med og få tak i ny, fikk tak i en ifra en 850, men endte med at jeg kjøpte hele maskinisten usett og i den tro at det var en 2,5 20v, men var en 10v.

 

Men har en havarert t5 maskinist for handa, knekt en råde der, men jeg har jo blokk, så blir vel påbegynt ett femmer prosjekt snart.

 

 

hæli;) har du det nummeret der det står hvordan nr det er på bilen og produksjon? har og en 75`mod 242:) altså hvordan nr av volvo sine biler din har..

Endret av turbocontainer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke peil på hva nummeret på min er, kan prøve og huske på og kikke etter.

Tja, hatt litt motor problemer, toppen har jo ikke holdt helt mål, el toppen er vel grei, men kammen for hard, så nå ere bytta til nye ventiler med lengre skaft, faste pushere og justeringa er gjort ved og slipe ned lashcapsa til riktig høyde.

Mye penere lyd i toppen nå og det nye opplegget fungerer bra, men da skorta det litt på tenningsdelen, bruker fordeler med hallgiver, og den er vrien og få satt opp riktig, får satt den opp så tenninga er riktig og den fungerer, men driver og slår over og tenner på flere samtidig.

 

Nå har jeg sanka litt mer deler og så bygger jeg om og setter triggere på veiva og kammen, så det blir gjort til helga, da håper jeg at det skal bli muligheter for og få gassa litt.

 

Blir handla en 242 til nå snart, er no prosjekter på gang.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Maskinisten fungerer nå, detta er jo lenge sia nå, men nye pushere, ventiler, underlagsbrikker til inner fjørene og bygd om til trigger på veiva og kammen, hatt litt problemer med trigger opplegget på veiva, men det ordner seg.

Men, bilen kommer nok ikke på veien med det første, tenkte og bruke et karosseri som står hjemme med bur i og kjøre på isen i vinter.

Har kjøpt et karosseri tel som er et no bedre utgangsounkt enn det jeg har, kjørte også 120 mil i helga som var og henta meg ei t5 blokk, 2 plata tilton rally clutch er kjøpt inn, coiloverkit forann, spjellhus, innsugsflens, 20v topp, fuelrail, trakter, arp studs til bunndel og dele lista vokser stadig.

Blir femmer i nye prosjektet, og bilen blir pussa opp og lakkert i original farge og holdt mest mulig original, kun bytte ut chrome listene med et sett svarte jeg har liggende og et sett med bredda stålfelger.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Kjøpte et nytt karrosseri her for, ehh, i fjor engang, det var påbegynt no restaurering av han som hadde det før han jeg kjøpte det av, sparkla igjen no rusthøl og diverse, fikk sandblåst hele karrosseriet, fant mye rart da, fått bytta bakre kanal og litt i innerkanalene på begge sider, hjulbrønnene bak og endel av gulvet, har noe småtteri igjen før det er hel ved igjen, men begynner og hjelpe.

 

Sånn så den ut når jeg henta den

 

DSC00625.jpg?t=1267868286

 

DSC00626.jpg?t=1267868361

 

Laga bukker til og henge karrosseriet i og ribba det for det som var igjen av deler og løfta det ut av garasjen for vask.

 

P1010019.jpg?t=1267868469

 

P1010020.jpg?t=1267868517

 

P1010021.jpg?t=1267868564

 

P1010025.jpg?t=1267868615

 

Så en tur på sandblåsing

 

PA310001.jpg?t=1267868683

 

PA310002.jpg?t=1267868721

 

PA310003.jpg?t=1267868766

 

PA310009.jpg?t=1267868817

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn en del deler da, noe er bestilt på mål og er under produksjon nå, andre ting blir sendt over sjøen med båt, så dele haugen blir stadig større, garasjen har ikke vært helt ferdig, har mangla port og ikke fått isolert taket, så vært for kaldt og holde på i vinter, men har kjøpt ny windsor port nå, så må få isolert og montert den så begynner det og hjelpe.

 

Kjøpte en sånn en ifra liberty gears, ålreite folk og ha med og gjøre, god service.

Dog ringer på 1-5 gir, drev og innmat er kulde og varmebehandla for og tåle mer og gir sjaltern er vist modifisert, men husker ikke helt hvorfor, noe jeg bare sa ja til uten og tenke meg så mye om. he he.

 

HBP-TKO-500-PIC1.jpg?t=1267869452

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløtsjen kommer ifra tilton, og er en 2 plata, såkalt `rally`kløtsj, holder igjen ca 1000nm, så sku nok holde den.

 

Svinghjulet er ikke store greiene, kun for og ha no og skru kløtsjen i, bruker flexplate ifra 850 automat for og få startkrans og 60-2 triggerhjul.

 

P1010029.jpg?t=1267872372

 

P1010032.jpg?t=1267872430

 

P1010031.jpg?t=1267872509

 

Motor blir t5 ifra 850, har sveisa igjen endel rundt sylinderne for at den skal tåle litt mer ladetrykk, glassblåst, borra til 82mm og planet.

 

P3060059.jpg?t=1267872689

 

P3060060.jpg?t=1267872728

 

Tenkte og fylle den med cp stempler og h profil kina råder.

 

P3060063.jpg?t=1267872800

 

P3060061.jpg?t=1267872841

 

GetAttachmentgdhb.jpg?t=1267872893

 

P1010033.jpg?t=1267872966

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke så mye nå om vintern, for nå ere scooter sesong og tia går med til det, er jo så sjukt morro.

 

NikonD60_022-1.jpg?t=1267897185

 

Men får jo bestilt no deler og gjort litt småtteri.

Har innsugsflens, trakter, nuke fuelrail og vacum station, ARP studs til bånndelen og sikkert no mer jeg har glemt bort i farta.

 

Akkurat nå ere flere ting som er bestilt, noe må lages først, men noe er på vei.

 

Råde og bærelager, ventilstyringer og 3 lags ståltopp pakning er på vei ifra SPM.

 

ARP Studs tel toppen, rustfri turboflens og flens imot toppen er bestilt hos kl racing.

 

Justerbare coilovers og justerbare krengningstag ifra sellholm er bestilt og sku væra klart om ca en måned, skal kunne senke ned til 80mm, håper det vil holde og se bra ut.

 

Blir sendt ei bestilling tel summit i begynnelsen av neste uke, alu radiator, detroit locker sperre, wastegate og no småtteri, venter bare på en kompis som sku ha med no på samma sendinga.

 

bygglankS.jpg?t=1267897836

 

stagS.jpg?t=1267897898

 

krankS.jpg?t=1267897935

 

untitledhjkm.jpg?t=1267897997

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, billig og billig, er kun prioriteringer det, har kompiser som blåser av minst 2 lapper vær helg på fyll, det gidder ikke jeg, ikke bruker jeg 20 lapper i året på syden ferie heller, jobber mye og bruker penga som er igjen etter huslånet er betalt på bil og leiketøy. :)

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår