Gå til innhold

Ettermontering av hengerfeste på v40

Ranger emnet


macrom

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hengerfeste på min 2004 v40 (Limited Sports Edition). Har noen her ettermontert dette på tilsvarende bil?

 

Jeg tenkte å kjøpe avtagbart sett på Mekonomen, har noen prøvd denne, eller er det andre som anbefales?

 

Må det mye skjæring til i bakfangeren, eller går den under? Kvier meg litt for å skjære/herpe den fine bakfangeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å gjøre det samme som du.

Har en V40 1996. Har lurt på hva det koster men har bare slått det fra meg for det er vel så dyrt uansett.

Hva koster det settet du snakker om hos mekonomen da?

Kan vel ikke være så vanskeligt å montere det vel, men er jo forståeligt at det er litt verre for deg å begynne å kutte i en 04 modell i motsetning til min 96;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å gjøre det samme som du.

Har en V40 1996. Har lurt på hva det koster men har bare slått det fra meg for det er vel så dyrt uansett.

Hva koster det settet du snakker om hos mekonomen da?

Kan vel ikke være så vanskeligt å montere det vel, men er jo forståeligt at det er litt verre for deg å begynne å kutte i en 04 modell i motsetning til min 96;-)

 

Jeg kjøpte et sett fra Mekonomen på onsdag og monterte det i helga. Betalte 3700 for selve festet (avtagbart), hvis du ikke skal ha avtagbart er det mye billigere (1500 tror jeg). Itillegg kom et kabel- og kontakt-sett til 700 ca.

 

Monteringen var rimelig grei skuring, og det var faktisk ikke nødvendig med skjæring i fangeren på min hvertfall.

Det eneste som måtte kuttes litt i var varmeskjoldet over eksospotta bak. Det tok litt tid, men jeg er petimeter og bruker alltid lenger tid enn normalt på slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Det el. kable/kontakt settet hos mekonomen, 
er det plug and play, eller må en bruke "strøm tjuver" på baklysene? 
Var hos mekonomen Ålesund, men ingen kunne svare meg på dette.
Har hørt att en ikke kan "tjuv" koble seg på desse bilene!? 

Har kjøpt kabelsett til Peugeot Partner hos Mekonomen

og til Volvo V50 hos Jydekrog (jydekrog.dk). Begge settene var "PlugAndPlay".

Tror dette er det mest vanlige i dag siden det er blitt såpass mye sær og ømfintlig elektronikk i bilene.

V50 settet inneholdt en egen elektronikkboks.

Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det el. kable/kontakt settet hos mekonomen, 
er det plug and play, eller må en bruke "strøm tjuver" på baklysene? 
Var hos mekonomen Ålesund, men ingen kunne svare meg på dette.
Har hørt att en ikke kan "tjuv" koble seg på desse bilene!? 

Har kjøpt kabelsett til Peugeot Partner hos Mekonomen

og til Volvo V50 hos Jydekrog (jydekrog.dk). Begge settene var "PlugAndPlay".

Tror dette er det mest vanlige i dag siden det er blitt såpass mye sær og ømfintlig elektronikk i bilene.

V50 settet inneholdt en egen elektronikkboks.

 

Det er plug'n'play på alle bortsett fra bremselyset tror jeg det var. Den fulgte det med strømtyv til. Er jo bare å bytte ut med noe bedre om du ikke liker strømtyv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plug'n'play på alle bortsett fra bremselyset tror jeg det var. Den fulgte det med strømtyv til. Er jo bare å bytte ut med noe bedre om du ikke liker strømtyv.

 

Ok. Og du fikk ikke noe problemer med elektronikken i din bil?

Har hørt att en kan få opp feilmelding på lysene dersom en bruker strøtyv, derfor jeg lurte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår