Gå til innhold

Master

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Master

  • Bursdag 08/12/1984

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Volvo V40
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland

Master's Achievements

  1. Master

    Viskersensor E39

    Har et problem med vindusviskersensoren i min E39. Det som skjer er at når jeg har den på sensor i regnvær så kan viskeren virke flott helt til den plutselig stopper uten forvarsel. Det eneste som hjelper da er å stoppe bilen og så starte den igjen. Da er alt i orden. Jeg har også opplevd at den kommer tilbake etter noen minutter av seg selv uten at jeg stopper/starter bilen. Er det noen som kan svare på denne problemstillingen så hadde jeg vært takknemlig, da dette kan skape en farlig situasjon visst det skjer ved feil tidspunkt. _______________ 2001 BMW 520iAt _______________
  2. Master

    Frontlykter E39

    Hei. Jeg har en 2001 modell 520. Der er det gule blinklys som jeg gjerne vil skifte med hvite. Er det mulig å skifte bare lykteglasset fremme? Henger den gule kåpa som er på innsida fast i lykteglasset? Og er det mulig å skifte ut den gule reflektoren som ligger inne i blinklyset med en hvit? Dette ville ha gjort det enklere og billigere slik at jeg slipper å skifte hele lykten. 2001 BMW 520iAT _________________
  3. Master

    Lykter til E39??

    Nei har ikke noe bilde men det er enkelt og greit baklykter til E39 Touring med hvite blinkers. Eneste plassen jeg finner de er hos Koed. Synes det er merkelig at ikke andre forhandler de lyktene. De selger frontlykter og baklykter til andre modeller men ikke E39. Hvorfor kan ikke jeg svare på. Vet du om andre steder de selger de da eller? 2001 BMW 520iat ________________
  4. Master

    Lykter til E39??

    Takk for det Tactel:) Var faktisk å sjekket koed sist uke men da fant jeg ikke. De har sikkert oppdatert siden da etter det. Men det er jo forholdsvis dyrt med slike lykter. Ca. 5000 kr tilsammen for alt. Hvordan er det å kjøpe ting fra Danmark? Er det masse utgifter på toppen av det hele?
  5. Master

    Lykter til E39??

    Ja er det fra før så da trenger jeg bare lyktene sånn som de selges og ingenting annet. Men sliter veldig med å finne baklykter med hvite blinkers altså:( 2001 BMW 520iat _______________
  6. Master

    Lykter til E39??

    Hei, Prøver å finne LED-baklykter til E39 touring med hvite blinkers uten resultat. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med det og komme med eventuelle tips? Lurer også på å kjøpe nye frontlykter av GS bildeler. Der skriver de at jeg kan bruke de gamle xenon tennerene. Vil det da si at det eneste jeg trenger å kjøpe er lyktene? Det andre jeg trenger er altså på bilen fra før?? 2001 BMW 520iat _______________
  7. Kjøpte meg bil her om dagen. Det er litt rust under lakken i ene hjulbuen. Knapt synlig men det blir det vel etterhvert. Vil få gjort noe med det og trenger tips. Vil helst ha det gjort skikkelig av et verksted. Noen som vet hvor en kan få gjort slikt og hva eventuelt prisen blir på det? Er også en liten bulk bak. Ca.5cm i diameter. Hva koster det å gjenopprette noe slikt? Er forresten en 2001 BMW 520iat. Takker for svar. ________________ BMW 520iAT
  8. Har nettopp kjøpt meg E39 nå og lurer på om rust er utbredt på de bilene? Er de galvaniserte? Er ikke noe særligt med rust på den, men i ene hjulbuen bak så har lakken boblet seg litt og en kan se at det er litt rust under lakken på kantene. Er det vanligt? Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å forhindre det? Er det noen firma som reparerer slikt? Vil helst beholde bilen like fin som den er nå og lengst mulig. 2001 BMW 520iAT _______________
  9. Noen som vet hva skiftintervallet på registerreima på en 1996 V40 er?
  10. Master

    Registerreim??

    Lurer bare på om det er registerreim eller kjede på en 520 fra 2001? Hva er eventuelt skiftintervallet på reima? BMW
  11. Har lyst å gjøre det samme som du. Har en V40 1996. Har lurt på hva det koster men har bare slått det fra meg for det er vel så dyrt uansett. Hva koster det settet du snakker om hos mekonomen da? Kan vel ikke være så vanskeligt å montere det vel, men er jo forståeligt at det er litt verre for deg å begynne å kutte i en 04 modell i motsetning til min 96;-)
  12. Har sett meg ut en 2000 modell 523iat. Men det jeg lurer på er om det er en stor operasjon å skifte fra originalfront til M-front. Er det noen som har en litt detaljert beskrivelse over kostdnadene vedrørende det? Er det vanskelig? Lett å gjøre selv for eksempel? Hvordan er det med skifte av ratt til M-ratt? Hva koster det? Håper noen kan svare meg på dette:) _________ BMW
  13. Så selv om bilen er senket så er det plass til 285 dekk altså:) Det høres jo lovendes ut. Jeg har veldig lyst til å ha en BMW med M-front. Er det en dyr operasjon eller? Hva koster det å få gjort noe slikt komplett? Takk for alle gode innspill folkens:) BMW _____________________________________________--
  14. Takk for informasjonen:) Er mye lettere å se seg om etter bil når en får litt tips. Så det er allmenntilstanden uansett km.stand en må se på ja. Hadde vel vært greit med en NAF-test da kanskje? Eller er det bare nok å se at bilen har fulgt servicene og at de vanlige slitedelene er byttet? For noen sier at jeg ikke må kjøpe bil som er gått langt og visst jeg finner en som er kjørt 120k f.eks så er det for langt. Det betyr at bilen blir for dyr for meg visst jeg skal finne en som er under det. Så bilene ligger på linje med A6 og MB E ja. Det høres jo veldig flott ut. Det med "evighetsolje" reagerte jeg også på. Det må da være bedre å skifte oljen. En olje med ubegrensede smøreegenskaper har ikke jeg hørt om hvertfall. BMW _____________
  15. Har fått stor interesse for E39 og går med tanker om å kjøpe en slik. Vil helst ha en 2000 eller 2001 modell. Mest av prismessige grunner. Hva må jeg passe på med de bilene? Ved kjøp av 00 så er det 523 som er mest aktuelt. Ved 01 så er det 520 eller 525. Det skal videre være touring og automat. Er automatkassene gode på de? Hvordan tåler bilene km.stand på nærmere 200k? Har snakket med folk som sier at en bil som er kjørt 180k er bedre enn en som er kjørt f.eks 120k fordi da er slitedeler skiftet ut og bilen fremstår som "ny" igjen. Er det noe i det eller? Vil også ha store hjul. Har tenkt på 18" og 19". Er det noe problem og evt. hvilken dekkdimensjon er bra da uten at det skaper noe som helst problem? Håper noen kan hjelpe en uvitende, men forhåpentligvis en kommende entusiast:-)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår