Gå til innhold

Den store hiphop tråden

Ranger emnet


-cardudde-

Anbefalte innlegg

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som er så latterlig med noen folk, er at de hever seg over andre fordi de hører på "underground shit". Greit nok, 50 cent er i 90% av tilfelle søppel, MEN, han har et par låter som fenger.

 

Men for hip/hop gudene så er dette uhørt.

 

Jeg hører på så og si alt av musikk, minus hjernedød liste pop, og når det kommer til hip/hop, så er det beaten som gjør det for meg. Feit beat, den kommer på plata. Om rappern rapper om hvor mye damer han har, hvor mange han har drept i det siste eller det politiske situasjonen i USA gir jeg meg egentlig blanke faen i. Vil jeg bli belært i politikk setter jeg på Gatas Parlament :P

 

Den Three Six Mafia låten var ganske kul. Gjør seg GODT i bilen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så latterlig med noen folk, er at de hever seg over andre fordi de hører på "underground shit". Greit nok, 50 cent er i 90% av tilfelle søppel, MEN, han har et par låter som fenger.

 

Men for hip/hop gudene så er dette uhørt.

 

Jeg hører på så og si alt av musikk, minus hjernedød liste pop, og når det kommer til hip/hop, så er det beaten som gjør det for meg. Feit beat, den kommer på plata. Om rappern rapper om hvor mye damer han har, hvor mange han har drept i det siste eller det politiske situasjonen i USA gir jeg meg egentlig blanke faen i. Vil jeg bli belært i politikk setter jeg på Gatas Parlament :P

 

Den Three Six Mafia låten var ganske kul. Gjør seg GODT i bilen ^^

 

 

Så enig så enig:) jeg syns beaten gjør mesteparten av låta :)

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad i hiphop, men jeg blir jækli fed-up av all denna "Gangster-rap" driten. Det gode gamle, thats what matters!

 

Run DMC, er funky og god hiphop. Kombinert med gode skills, og ikke et banneord i hver eneste setning.

 

Blir så oppgitt når jeg går ute på gata og ser godt voksene menn fly rundt med capsen på snei, masse gullkjeder og bling bling som er kjøpt på en bod "på hjørnet", med alt for store sko og buksa nedenfor knærna. Så hopper dem inn i corollaen sin, og sviver avgårde etter Fuck that shit og smoke that shit.

 

Håper ingen tok seg nære av dette :)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med deg soNiXx, og det er jo nettopp det du beskriver som er prinsippet av hiphop. Det ekte greiene, verken mer eller mindre. Men som all musikk og sound, utvikler det seg til noe nytt, og det faller ikke allitd like positivt hos andre.

 

Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke digger alt det som har en feit beat og noe for jævlig rapping over. "Det hjelper ikke at dama har kropp når dama ser ut som en overkjørt katt i trynet" sa en kar på forumet. Og det kan passe godt i dette med hiphop. Jeg personlig mener at 50 Cent har noen feite låter, men mesteparten av det nye som har kommet ut er heeelt for jævlig. Det samme ensidig og monotone drittet om hvor mye spenn, hvor mye horer, hvor mye crack han solgte i løpet av livet sitt, og hvor mange skudd han har tatt i mot. Come on, blir ikke folk lei? Og det verste er at det fortsatt selger!

 

Men på en annen side, teksten trenger ikke å ha så mye å si for en låt når du skal for eksempel ut å råne og bare spille musikk for å spille musikk og ikke høre på den.

 

Summed up: Undergrunn hiphop er et bevis på at hiphop enda lever, og det er her det spres ut et budskap og det rappes om ekte greier, og ikke no wack ass shit om hvor søkkrik du er. On the other hand, så finnes det mye bra kommersiell rap som spilles på radioen (Lupe Fiasco, Nas, Jay-Z, Kanye West, T.I., Ice Cube, og The Game, og faktisk Weezy (liker ikke karen, men han har noen morsomme tekster).

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere hørt ''I.N.I - center of attention'' skiva?. hvis ikke så leit etter den.

 

 

HÅHÅ, ja. Makan til skive, fyy, jeg har ikke ord. Jeg får gåsehud hver gang!!! "Pete Rock and I.N.I. in the house!"

 

En låt som er verdt å sjekke ut People Under The Stairs - Acid Raindrops, spilles om og om igjen her..passer utrolig bra til høsten gitt! http://www.youtube.com/watch?v=BEhz4z_ztAw

Forøvrig en sinnsyk fet skive også, som er verdt å sjekke ut!

 

Og wooow, fet den Biggie Låta, Daniel! :o I got them goosebumps and I con't stop bumping my head!

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår