Gå til innhold

Svenske veier

Ranger emnet


slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Litt morsomt egentlig. Fatters bor i Sverige ca. 45 mil unna Oslo. Kan si at det er STOR forskjell på veien. Har noen kjørt over finnskogen til Torsby her? Se når du krysser grensa midt i skauen. Si du gjør det på vinteren. Da går det fra masse snøslafs til bar og fin vei uten hull. Slitenvolvo: Der du kjører kommer det jo garantert ny asfalt. Som han ene fyren over her skriver. At de river opp asfalten for så legge på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, her sammenligner man altså Svenske grusveier med norske riksveier, selvfølgelig er Svenske grusveier i bedre forfatning og bedre vedlikeholdt.

 

Kjører alltid Sverige når jeg skal fra nord til sør i Norge, det er bedre å kjøre noen mil lengre og føle seg som et menneske når man kommer frem en å kjøre Norge og føle seg som en mørbanket finnebiff med 4 meter lange armer.

 

Svenskene kan det der med veier, ingen tvil om det. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vei fra torsby gjennom finnskogen ja.

Går an åkjøre griisefort der =)

 

Strax man kommer over grensa til Norge, så er det bare dritvei helt til Kongsvinger, så blir det 70-sone helt til nybakk.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å bruke , vel hva 8 milliarder ? på bybane enn å heller fixe de såkalte "veiene" i sentrum av bergen ,

 

 

jeg vil bare fortelle dere at jeg faktisk har kjørt i et land der veien har blitt BOMBET hull i veier å se , fra en krig , tanks spor og mye annet fanskap MEN forsatt er det ikke værre en den javla brosteinen i sentrum av Bergen ...

 

helt forbanna serriøst , bruk 80 mill på bybane mens veiene er jah ...

 

 

jeg føler at noen prøver å få folk til å kjøre mindre bil =/

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiene i Bergen er ikke så ille synes jeg.. Fint med litt gamle veier også. Veiene er jo dog laget for biler, ikke lavtflyvende golfer :D

 

Noen steder i Bergen er tilogmed veiene vonde å GÅ på...

 

Gleder meg til å "Innvie" nye E6 fra Stange - Gardermoen.

 

Synes dem burde ta et par milliarder å spytte inn i vegbygging. Det vil gagne alle her i landet. Det gagner miljø, ferre folk som dør, gagner transport og innfrastruktur og vi kan ikke være DÅRLIGERE en Svenskene? Comeon!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder i Bergen er tilogmed veiene vonde å GÅ på...

 

Gleder meg til å "Innvie" nye E6 fra Stange - Gardermoen.

 

Synes dem burde ta et par milliarder å spytte inn i vegbygging. Det vil gagne alle her i landet. Det gagner miljø, ferre folk som dør, gagner transport og innfrastruktur og vi kan ikke være DÅRLIGERE en Svenskene? Comeon!

Til ikke mindre enn 90 kroner turen, jeg kan ikke si at jeg gleder meg nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som har jobba med asfaltering. Han slutta for ca ti år siden, men jeg kan ikke tenke meg at det følgende har endret seg noe særlig:

 

Svenskene legger 30 cm asfalt, i alle fall på hovedveiene. I Norge legger man 8 cm asfalt. Det kan kanskje være grunnen til at svenske veier ikke sprekker opp og får dype hull to uker etter at asfalten er lagt...;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår