Mikkel Bruer Skrevet Juli 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 Litt mer enn bare utstyrsnivået som er forskjell på en A100 C4 og en A6 C4 gitt... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 2.5TDI blokka er mye brukt på 2.2 20vt for å få mere volum. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Dieselmotora til VAG er jo gromme... Underspylig og doble ventilfjører og gode greier :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Dieselmotora til VAG er jo gromme... Underspylig og doble ventilfjører og gode greier :D Det har 20v turbomotoren også. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Dieselmotora til VAG er jo gromme... Underspylig og doble ventilfjører og gode greier :D Men jeg tror uansett ikke dieseltoppen er noe særlig ved bensintrimming :) Det har 20v turbomotoren også. Likevel måtte jeg bytte både fjærer og eksosventiler på motoren min for å få den til å henge med til 8000... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Men jeg tror uansett ikke dieseltoppen er noe særlig ved bensintrimming :) Likevel måtte jeg bytte både fjærer og eksosventiler på motoren min for å få den til å henge med til 8000... Bytter bare fjører og retainere jeg. så henger den med.. ? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Bytter bare fjører og retainere jeg. så henger den med.. ? Jeg byttet også retainere til noen i titan når jeg tenker etter. Ulempen med standard eksosventiler er at de er todelte pga natriumfyllingen. De kan derfor separere ved høye turtall. Det ville jeg ikke risikere, så da byttet jeg til noen i rustfritt. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Automat veiva passer ikke på manuell girkasse. Flensen passer ikke på svinghjulet og har heller ikke dypt nok hull til at akslingen til girkassen passer, bare det...giveren kan stå både på svinghjulet/startkransen eller i blokka uavhengig om det er manuell eller automat. Hvorfor de har gjort det slik vet jeg ikke. Men kan benyttes om hverandre. Har ingenting å si. Men passer ikke svinghjulet på flensen til ei automatveiv sier du? Jeg har da tenkt å gjøre det slik, så jeg håper det passer... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Fikk tak i en motor som har stått på automatkasse, skulle montere i en bil med manuell. Men gikk ikke pga forskjellig veiv som er brukt i automat kontra manuell. Kan også leses av i ETKA om du har den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Litt mer enn bare utstyrsnivået som er forskjell på en A100 C4 og en A6 C4 gitt... MOTOR!!! ikke bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Fikk tak i en motor som har stått på automatkasse, skulle montere i en bil med manuell. Men gikk ikke pga forskjellig veiv som er brukt i automat kontra manuell. Kan også leses av i ETKA om du har den. Nei, den har jeg ikke, men Oslo sylinderservice har gjort en dynamisk avbalansering av veivpartiet mitt, og jeg vil tro de monterte sammen delene da. Om det ikke er plass til svinghjulslager betyr ikke noe, siden jeg skal montere motoren sammen med M56. Der opplagres ikke inngående aksel i veiva. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 MOTOR!!! ikke bil Er ikke noe mer utstyr på 2.5tdi'n i en 100 kontra en A6 :p Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Er ikke noe mer utstyr på 2.5tdi'n i en 100 kontra en A6 :p Så du mener en komplett AAT fra en 100 C4 starter om du setter den nedi en A6? Neppe. Forskjellige pumper, Nyere har HDK giver + annet oppsett for reimstrammer + annen reimskive og dill dall. Det er utstyrsnivå på en motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Nei, den har jeg ikke, men Oslo sylinderservice har gjort en dynamisk avbalansering av veivpartiet mitt, og jeg vil tro de monterte sammen delene da. Om det ikke er plass til svinghjulslager betyr ikke noe, siden jeg skal montere motoren sammen med M56. Der opplagres ikke inngående aksel i veiva. Sånn å forstå ja, audi kassen lagres opp i veiva så fikk ikke plass til inngående aksling på automatveivflensen. Måtte demontere hele helvetes motoren for så å bruke deler av den. Men men, sitter igjen med komplett blokk med autoveiv om noen vil ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Sånn å forstå ja, audi kassen lagres opp i veiva så fikk ikke plass til inngående aksling på automatveivflensen.Måtte demontere hele helvetes motoren for så å bruke deler av den. Men men, sitter igjen med komplett blokk med autoveiv om noen vil ha. Det vil jeg trolig! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.