Gå til innhold

Bilen min er tungstarta og fusker!

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Hadde et lite problem med Scorpioen min som nå har blitt til et stort et, som jeg gjerne vil få fiksa før jeg har lappen i hånda.

Bilen er en 1994 Scorpio 2.0, injection.

Problemet har vart så lenge jeg kan huske hvertfall. Dama var forrige bruker av bilen før jeg kjøpte den, og bilen fuska så lenge hu hadde den etter alt jeg husker. Fenomenenet kom som oftest når det begynte å bli lite bensin igjen. Bilen har fuska og gått mye ujevnt under hele perioden dama hadde bilen, og vi prøvde diverse ting som hjalp i en kort periode, så begynte det igjen.

Da hu hadde den prøvde vi først å bytte tennplugger. Det hjalp og varte en liten stund, så kom fuskinga igjen. Prøvde flere ganger kondensfjerner og dette hadde en liten effekt som hjalp en liten stund men så kom det tilbake igjen. Prøvde også injectionrens, dette hjalp også en liten stund men så kom det tilbake.

Bilen sto så i et par måneder før jeg kjøpte den, og da jeg overtok den fuska den igjen. Gikk greit på 1/4 gass, men mer enn det begynte den bare å hoste og harke, rykke og motoren gikk ikke i det hele tatt. Helte nedpå en flaske med kondensfjerner og fikk kjørt den litt med den. Hjalp litt. Dagen etter var all fuskinga borte merkelig nok. Bilen sto stille i ca en uke og da var det på'n igjen.

Men så tok det en ny vri, nå blir det enda værre..

En dag her var jeg jævla stressa da en kompis maste om strømhjelp til bilen sin når hans streika. Med han ved siden av meg som maser blir jeg stressa og hiver på gasspjeld i all hast med gammel pakning og uten å feste slangeklemmer. Bilen starta og gikk, kjørte vel 2min til der bilen hans sto, den fuska som vanlig. Men når jeg skulle starte den å kjøre avgårde igjen, begynner den å bli tungstarta som faen som den aldri har vært, men jeg fikk start på den tilslutt. Fuska helt grossalt å motorn stoppa i kryss og alt som var. Fikk tilslutt start på den i en nedoverbakke i 2. giret og det var så vidt jeg greide å få kjørt den inn i garasjen igjen.

I går satt jeg på ny pakning på gasspjeldet (og tomgangsregulator for den saks skyld), festa slangeklemmer. Bilen starta med en gang. Skulle snu bilen, og den dør når jeg trår på gasspedalen. Etter en del forsøk får jeg start på den, måtte holde om tenninga til turtallet dro seg opp til 1000rpm ellers gikk det ikke. Fikk nå snudd tilslutt. Skulle starte den et par minutter senere, like tungstarta og ender i at batteriet ble tømt (var ganske lite batteri fra før av da jeg tappa det etter alle gangene jeg har prøvd å få start)

Så nå trenger jeg hjelp. Er blitt dritt lei av dette nå og vil få dette problemet ute av verden. Har som sagt prøvd litt forskjellige ting men ikke fått noe dreis på det. Det som jeg synes er rart er at alt jeg har prøvd har funka i en liten stund så kommer det tilbake igjen. Hva kan det være? Kan det ha en sammenheng med liten bensin på tanken - kanskje være gåen bensinpumpe?

Mistenker hovedsakelig dårlig bensinpumpe, tett bensinfilter, dårlig/slitt fordelerlokk, coil.

Svar settes STOR pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet disse bilene har en sikkerhetskobling i bakfangeren som gjør att bensinslangen stenges om noen rygger i bakfra eller slikt. På min måtte jeg bare vrikke litt på denne koblingen (ligger ved bagasjeromslåsen). Etter det gikk den som en klokke. Ellers er det stor sansynlighet for att det er en sleten bensinpumpe som overnevnte skrev.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider