Gå til innhold

Meguiars polish?

Ranger emnet


Rabies

Anbefalte innlegg

Jeg har en Bmw E36 som har en del swirls og småriper, så den trenger en god polering, men jeg er egentlig fundamentalistisk meguiars-dyrker. Problemet er at jeg ikke finner noen polish produsert av meguiars, bare lakkrens, voks og masse "fancy-produkter"...

Kanskje noen har noen tips til hva jeg kan bruke? Har ikke maskin, kan jeg få vekk swirls med hånd"makt"?

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerne swirls for hånd er nesten umulig, å med den relativt harde klarlakken til Bmw`n blir det ikke bedre.

Scratchx kan klare å fjerne noe swirls, men de fleste gir opp ganske fort, og aller helst før armen ramler av...

Den nye tech wax (2.0) inneholder en del fyller og vil dekke over en del riper som blir synlige igjen etter en del vask, men er vel et greit alternativ hvis man ikke skal bruke maskin.

Husk isåfall å gå over med en lakkrens før tech wax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja, jeg har jo ny lakk jeg :-P kanskje derfor mine små vaskestreker forsvant :-P

 

Tipper at "vaskestrekene" kommer tilbake før eller siden da de bare er fylt igjen og ikke fjernet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er litt polish i tech waxen, men nå har jeg brukt clay, deep crystal lakkrens, og tech wax, men jeg har fortsatt swirls og riper... Må vel krype til korset og få skaffet en maskin og rubbe helle dritten;)

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal du ha bort ripene må du nok investere i en maskin. Like så greit da det er veldig greit å ha..! Kan anbefale deg Meguiars sin G220, DA maskin, denne har jeg kjøpt selv og er veldig fornøyd så langt.

 

Dette kitet her passer perfekt: http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-menzerna-kit/prod_414.html

 

Da er det bare å bytte kontakten til norsk type, tok meg 2 minutter å gjøre, ny kontakt (sort type, ser helt originalt ut) kostet 40 kroner eller noe på clas ohlson.

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg vet du elsker Meguiars og de går for å være de beste (vel ihvertfall de jeg prater med sier det). Men jeg prøvde en polish fra Innotec som het Easy Polish eller noe lignende som inneholder lett rubbing. De anbefalte at jeg skulle bruke ULL pads og det funket bra på min 99 modell. Men maskin er et must.

Det er bare kvalitet som funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke maskin på scratchX????

 

Den er beregna for å brukes for hånd. Til maskin er det andre produkter som kan brukes. Men du kan sikkert bruke billige cyclo-kopi poleringsmaskiner som f.eks. biltema har. Disse skaper ikkje noke særligt med varme og kan brukes med produkter som er beregnet for hånd.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enkelthodet maskin, som går ned til 450rpm.

 

Er det trygt å prøve scratchX med en slik maskin?

 

Det er sikkert trygt så lenge du bruker en pad med lite eller ingen cut, men tviler på at det har noe for seg, blir sannsynligvis bare gris...

 

Men det skal være kommet en ny scratchx som kan brukes med DA maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår