Gå til innhold

hjelp til å koble opp ny a/d/s

Ranger emnet


snooze

Anbefalte innlegg

hei jeg får ikke lyd i forsterkeren min. men den lyser. (har ingen erfaring.) men det er kun + ikke - sånn som jeg har satt det opp nå så er 12v+ på - og rem på 12v- og da får forsterkeren strøm. ingen sikkringer har gått :s hvis noen kunne forklar meg nøye hvordan man satte det opp hadde vert fint. power panele har jeg kun 12v+ rem gran og lyd ingang r sub l a/d/s 700.5 pioneer 7000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kobla minus fra batteriet på både remote og ground?

Da vil ikke forsterkeren slå seg på.

 

For å skru på forsterkeren trenger den 12v på remote, og den henter du som regel fra spilleren din.

Et annet alternativ er å koble direkte fra 12v på forsterkeren til remote, men da må du helst ha en bryter i mellom så forsterkeren ikke står på hele tiden.

 

Altså.

 

+ på batteriet (gjennom en sikring) til 12v på forsterkeren

- på batteriet(da rett i karosseriet) til ground på forsterkeren

remote fra spiller(evt. fra 12v på forsterker gjennom en bryter) til remote på forsterkeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti he****, er det mulig å være så forbanna teit... Hvis du har koblet 12v+ på minusen på forsterkeren, og remote fra spilleren inn på minus på forsterkeren, så har du i bestefall kun ødelagt forsterkeren, men det er mye mulig du har grilla spilleren din litt også...

 

Hvordan er det mulig å koble noe så feil?? hva er det folk tenker på?? Jeg er glad du ikke trenger å koble opp noe nytt elektrisk hjemme i leiligheten din, for da kunne det jo virkelig gått ille... FÅ HJELP TIL KOBLING NÅR DU ER SÅPASS UVITENDE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sakt. når jeg tok 12v+ på batteri 12v+ og remote i sedespiller gra i karroseri var forsterkeren død. veit ikke om du har hørt om sikkringer som skal beskytte mot sånt men det har jeg. men når jeg gjorde det på den måten jeg gjorde skjedde ingen ting men det kom lys i forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så skriver du som en førsteklassing, så det er ikke så jævlig lett å skjønne hva du mener hele tiden.

 

Men du sier at du ikke får lyd i forsterkeren din? Den skal da heller ikke gi fra seg noe lyd.

 

Du sier at de eneste tilkoblingene du har er 12v, remote, ground og phono inn? Da tolker jeg det dit hen at du har en aktiv sub.

 

Har du koblet til phonokabler både på spilleren og på forsterkeren? Har du skrudd opp gain på forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit heilt elendig på og forklare. har ikke fått prøvd din måte enda. skal gjøre det nå. jeg har en lyd ledning fra cd spiller til forsterker. men hvor på cd spilleren skal jeg sette remote 12v? blå hvit?

 

alt står i bruksanvisningen din som fulgte med forsterkeren...

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
ja men da vet du sikkert også at han kan bruke den blå til samme formål i og med at det er en såkallt remote spenning på + 12 volt i den,
Dette er faktisk helt feil, om en spiller har både Amp-remote og Ant-remote MÅ forsterkeren kobles til Amp-remote, siden Ant-remote kun gir 12V når man hører på radio!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår