snooze Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 hei jeg får ikke lyd i forsterkeren min. men den lyser. (har ingen erfaring.) men det er kun + ikke - sånn som jeg har satt det opp nå så er 12v+ på - og rem på 12v- og da får forsterkeren strøm. ingen sikkringer har gått :s hvis noen kunne forklar meg nøye hvordan man satte det opp hadde vert fint. power panele har jeg kun 12v+ rem gran og lyd ingang r sub l a/d/s 700.5 pioneer 7000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Funtaz Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Har du kobla minus fra batteriet på både remote og ground? Da vil ikke forsterkeren slå seg på. For å skru på forsterkeren trenger den 12v på remote, og den henter du som regel fra spilleren din. Et annet alternativ er å koble direkte fra 12v på forsterkeren til remote, men da må du helst ha en bryter i mellom så forsterkeren ikke står på hele tiden. Altså. + på batteriet (gjennom en sikring) til 12v på forsterkeren - på batteriet(da rett i karosseriet) til ground på forsterkeren remote fra spiller(evt. fra 12v på forsterker gjennom en bryter) til remote på forsterkeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Fytti he****, er det mulig å være så forbanna teit... Hvis du har koblet 12v+ på minusen på forsterkeren, og remote fra spilleren inn på minus på forsterkeren, så har du i bestefall kun ødelagt forsterkeren, men det er mye mulig du har grilla spilleren din litt også... Hvordan er det mulig å koble noe så feil?? hva er det folk tenker på?? Jeg er glad du ikke trenger å koble opp noe nytt elektrisk hjemme i leiligheten din, for da kunne det jo virkelig gått ille... FÅ HJELP TIL KOBLING NÅR DU ER SÅPASS UVITENDE!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snooze Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 som sakt. når jeg tok 12v+ på batteri 12v+ og remote i sedespiller gra i karroseri var forsterkeren død. veit ikke om du har hørt om sikkringer som skal beskytte mot sånt men det har jeg. men når jeg gjorde det på den måten jeg gjorde skjedde ingen ting men det kom lys i forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Funtaz Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 For det første så skriver du som en førsteklassing, så det er ikke så jævlig lett å skjønne hva du mener hele tiden. Men du sier at du ikke får lyd i forsterkeren din? Den skal da heller ikke gi fra seg noe lyd. Du sier at de eneste tilkoblingene du har er 12v, remote, ground og phono inn? Da tolker jeg det dit hen at du har en aktiv sub. Har du koblet til phonokabler både på spilleren og på forsterkeren? Har du skrudd opp gain på forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snooze Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 jeg veit heilt elendig på og forklare. har ikke fått prøvd din måte enda. skal gjøre det nå. jeg har en lyd ledning fra cd spiller til forsterker. men hvor på cd spilleren skal jeg sette remote 12v? blå hvit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 jeg veit heilt elendig på og forklare. har ikke fått prøvd din måte enda. skal gjøre det nå. jeg har en lyd ledning fra cd spiller til forsterker. men hvor på cd spilleren skal jeg sette remote 12v? blå hvit? alt står i bruksanvisningen din som fulgte med forsterkeren... Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snooze Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 ikke vilken farge. det er 4 forskjelige ledninger som er ledige bak cd spilleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 ikke vilken farge. det er 4 forskjelige ledninger som er ledige bak cd spilleren. den skal også være merket med skrift på isolasjonen, eller med en merkelapp. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Funtaz Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Som volvo_sleeper sier skal den være merket, men du kan jo godt bruke en lampe eller måleinstrument for å sjekke det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Dette har du vel kjøpt på Torshov, og de er jo "Norges ledende stormarked for bilutstyr" og deres ansatte har "god bilteknisk bakgrunn og hjelper deg når du trenger det". Så det er bare å dra tilbake dit og få nødvendig hjelp... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pr0xZen Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Hva heter spilleren din? Hele modellnavnet, ikke bare produsentnavnet. Og, hvilken farge er det på de ubrukte ledningene? Se nøye etter om dem har striper i andre farger også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 til trådstarter vil jeg si at som oftest er ledninga blå bak på spilleren som styrer av og påslag av forsterkeren. Dette er feil. Den er blå/kvit. Den blåe skal til elektrisk antenne. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norton Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Når bilradiospesialisten (http://www.bilradiospes.no) har fått opp serveren sin igjen, gå inn dær, og klikk på "tips og triks". Der får får du all hjelp - også ledningsfargene på ISO kontakten din bak i spilleren. Print ut det du er usikker på, og ta med ut i bilen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 ja men da vet du sikkert også at han kan bruke den blå til samme formål i og med at det er en såkallt remote spenning på + 12 volt i den,Dette er faktisk helt feil, om en spiller har både Amp-remote og Ant-remote MÅ forsterkeren kobles til Amp-remote, siden Ant-remote kun gir 12V når man hører på radio! Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg