OndSofa Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Når jeg skrur av oljepåfyllingslokket på motoren min så er det en del trykk der, selv på tomgang. Det er stålpakning på disse motorene. I tillegg så ble det satt inn "ny" blokk som ble honet for ca 10000km siden. I samme vendig ble det satt inn nye stempel, stempelringer, råder, rådelager etc+. Hva kan grunnen til dette være? Kan ringer bli så slitt på 10000km at det begynner å lekke allerede? Kan det være noe annet? *oppgitt* Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Kan det være veivhusventilasjonen er tett? Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Det tviler jeg på, men har ikke sjekka. Hvordan kan jeg mest effektivt sjekke at denne er åpen? Det skal vel ikke være noe spesielt trykk der heller til vanlig? Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Veivhusventilasjonen er jo til for å lufte ut gassene som slipper forbi stempelringene. Kan jo tenkes det blir overtrykk om de ikke slipper ut, men har ikke opplevd dette selv så ta det med en klype salt. For å sjekke om ventilasjonen er tett er vell bare å ta av pcv-slangen fra luftinntaket og blåse gjennom? Er usikker hvordan det er konkret med din type bil, men funker hvertfall slik på min. Beklager jeg ikke kan hjelpe mer. Du får prøve deg fram, finner nok ut av det. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Kan se ut som åndinga har dratt falskluft gjennom catchtanken, merkelig opplegg. Spørs om jeg må prøve å dra en slange fra catchtanken til foran turbo sånn som det er orginalt, for å se om det forsvinner. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Hvor mye er "en del trykk". Det vil jo alltid pulsere ut der. Er det noe merkbart galt med motoren? Går den ikke som den skal? Ryker det blått? Hvis svaret er nei på alle de spørsmålene så er det ikke noe galt. Du er bare litt paranoid :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Hehe, tidi svar over Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 Hvor mye er "en del trykk". Det vil jo alltid pulsere ut der.Er det noe merkbart galt med motoren? Går den ikke som den skal? Ryker det blått? Hvis svaret er nei på alle de spørsmålene så er det ikke noe galt. Du er bare litt paranoid :) Så mye at lokket til oljepåfyllinga ikke ligger i ro. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.