Gå til innhold

Vanskelig og selge Us biler om dagen.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Merkelige påstander du kommer med her gitt. Særlig ettersom jeg jobber på ett Chrysler/Dodge/Jeep verksted selv. Bullshitt kalles det.

 

du viste vel at jeg har jobbet med disse bilene som opretter??? nice try my ass... hvis du jobber med slike biler så vet du akkurat det jeg vet hva kvalitet gjelder... døråpninger og passform er like bra som kina styling! samt delepriser og tilgang som ikke er som det skal være! tre måneders leveringstid på en så enkel del som ett fangerhjørne!

 

amerikansk nyere 1989 = like amerikanskt som en kinakpoi av en daewo.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For og være ærlig så var den bilen så teknisk sliten etter og ha gått som ungdomsbil i fem år at hun faktisk kan være glad den ble stjålet ja. Men tror det er ett litt feil argument for og ikke eie en Us bil seinere for at hun kjøpte den bilen.

 

Og tar jeg ikke feil så var det også du som eide den neon`en en gang i tiden ;)

 

Men nå skal det sies at det sitter en VAG motor i Caliber. Vis dem ikke har kommet med noen egen maskin i nyere tid. Bilen er jo en mini SUV og jeg har sett mange tøffe modifiseringer av denne bilen.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du viste vel at jeg har jobbet med disse bilene som opretter??? nice try my ass... hvis du jobber med slike biler så vet du akkurat det jeg vet hva kvalitet gjelder... døråpninger og passform er like bra som kina styling! samt delepriser og tilgang som ikke er som det skal være! tre måneders leveringstid på en så enkel del som ett fangerhjørne!

 

amerikansk nyere 1989 = like amerikanskt som en kinakpoi av en daewo.

 

Når det gjelder døråpninger så stemmer dette godt på Voyager satt sammen i Østerriket på nittitallet... Men verden går fremover. Tom For Us biler.

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tar jeg ikke feil så var det også du som eide den neon`en en gang i tiden ;)

 

Men nå skal det sies at det sitter en VAG motor i Caliber. Vis dem ikke har kommet med noen egen maskin i nyere tid. Bilen er jo en mini SUV og jeg har sett mange tøffe modifiseringer av denne bilen.

 

Er vel en fare for at jeg var den som "kjørte inn den bilen" ja;) Og den ble brukt for og si det pent... Utrolig at den holdt så lenge som den gjore. :ratatatat

Caliber har motor og gear fra VAG ja. Mens den også er og få med 1,8, 2,0 og 2,4 liters bensin fom. 148 hp tom. 285 hp i SRT.Dette er motorer som kalles for world engines og er motorer man også finner i Mitsubishi og Hyndai. Er jo også og få med AWD, men desverre ikke i kombinasjon med diesel. Når det kommer til sammensatt kvalitetsfølelse har i særlig grad chrysler blitt mye bedre en det dem var.... Det kom mye tragisk på nittitallet fra den kanten, og bedre ble det ikke når Mercedes krevde at dem måtte spare inn 40% på kostnadene til interiøret i alle Chrysler/Dodge og jeep modeller. Nå er ting på bedringens vei, Avenger, Caliber, Sebring og Patriot og Compass er de første som kommer til og få en betydelig interiør påkostning (mykere materialer og utstrekt bruk av skinn på dashbord)også ergometrien skal gås grundig igjennom.

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du viste vel at jeg har jobbet med disse bilene som opretter??? nice try my ass... hvis du jobber med slike biler så vet du akkurat det jeg vet hva kvalitet gjelder... døråpninger og passform er like bra som kina styling! samt delepriser og tilgang som ikke er som det skal være! tre måneders leveringstid på en så enkel del som ett fangerhjørne!

 

amerikansk nyere 1989 = like amerikanskt som en kinakpoi av en daewo.

 

Hvor i alledager bestiller dere deler fra egentlig?? Og hvilken bil brukte dere tre mnd. på og få ett fangerhjørne fra??

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alledager bestiller dere deler fra egentlig?? Og hvilken bil brukte dere tre mnd. på og få ett fangerhjørne fra??

 

jeep cherokee. fikk delene ifra hoved importøren som ikke kunne skaffe delene, så da ble det direkte bestilt ifra US of A.

 

og da snakker vi trasige saker når en så simpel ting som dette ikke er lagerført.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en fare for at jeg var den som "kjørte inn den bilen" ja;) Og den ble brukt for og si det pent... Utrolig at den holdt så lenge som den gjore. :ratatatat

Caliber har motor og gear fra VAG ja. Mens den også er og få med 1,8, 2,0 og 2,4 liters bensin fom. 148 hp tom. 285 hp i SRT.Dette er motorer som kalles for world engines og er motorer man også finner i Mitsubishi og Hyndai. Er jo også og få med AWD, men desverre ikke i kombinasjon med diesel. Når det kommer til sammensatt kvalitetsfølelse har i særlig grad chrysler blitt mye bedre en det dem var.... Det kom mye tragisk på nittitallet fra den kanten, og bedre ble det ikke når Mercedes krevde at dem måtte spare inn 40% på kostnadene til interiøret i alle Chrysler/Dodge og jeep modeller. Nå er ting på bedringens vei, Avenger, Caliber, Sebring og Patriot og Compass er de første som kommer til og få en betydelig interiør påkostning (mykere materialer og utstrekt bruk av skinn på dashbord)også ergometrien skal gås grundig igjennom.

 

Har sitter på i ett par av disse billig modellene fra US. eks Neon. Dørene høres ut som skal dette av. Lydisolering er vel noe dem ikke tenkte på. Men er nok fare for at noen få biler som ble produser på 90-tallet har ødelagt US bilene sitt rykte. Men kan man kalle Ford for US bil?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeep cherokee. fikk delene ifra hoved importøren som ikke kunne skaffe delene, så da ble det direkte bestilt ifra US of A.

 

og da snakker vi trasige saker når en så simpel ting som dette ikke er lagerført.

 

Jeep Cherokee made in Graz ja;) Hadde dere tatt en tlf. til Aarnes eller Us autoparts hadde dere fått delen på tja. den tiden det tar med posten;)

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sitter på i ett par av disse billig modellene fra US. eks Neon. Dørene høres ut som skal dette av. Lydisolering er vel noe dem ikke tenkte på. Men er nok fare for at noen få biler som ble produser på 90-tallet har ødelagt US bilene sitt rykte. Men kan man kalle Ford for US bil?

Ja det var heller begredelige greier.... Tom. i Min Caliber som er en innstegsmodell men made in Usa VAG motoren blir shippet til Usa og puttet i der, er dørlyden en helt annen en den var feks. i stratus og Neon fra nevnte periode. Knapper på dashen har motstand og føles ikke som dem skal dette av, og det er ikke lengre glipper i skjøter på interiør og eksteriør. Dem kunne ha lydisolert litt mere i torpedoveggen på min som er en dieselutgave (har gjort det selv);). Ellers så har byggekvaliteten blitt mye bedre nå er den der den bør være kontra hva den koster:)

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og attpå til så klarer ikke importøren å skaffe vanlige deler til bilen...

 

nei takke meg til TYSK kvalitet..

 

Tja er det tysk noe bedre da ? jeg har desverre jobbet noen år med tyske biler, og synest ikke det er noe bedre, enkelte deler har flere måneders bestillingstid der også, hadde tileller av ventetid på 5-6 måneder på bakluke til passat, deler på 10 år gamle biler som er utgått fra produksjon var jeg borti flere ganger, hadde også jevnligt innom nye biler som kom rett fra fabrikken med løse støtfangere, skjermer ol, skjevmonterte deler var også vanligt på vw/audi

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja er det tysk noe bedre da ? jeg har desverre jobbet noen år med tyske biler, og synest ikke det er noe bedre, enkelte deler har flere måneders bestillingstid der også, hadde tileller av ventetid på 5-6 måneder på bakluke til passat, deler på 10 år gamle biler som er utgått fra produksjon var jeg borti flere ganger, hadde også jevnligt innom nye biler som kom rett fra fabrikken med løse støtfangere, skjermer ol, skjevmonterte deler var også vanligt på vw/audi

 

Dette skjer med de fleste modeller vi snakker serieproduksjon på ett mere eller mindre helstyrt system via roboter. Så at det finnes på¨alle bilmerker er ikke og komme ifra.

En kompis av meg kjøpte for noen måneder siden en ny Volvo V70, og samme dagen bilen ankom Volvo Tønsberg stakk han innom for og se på den, da han kom inn på verkstedet så sto det to karer og justerte fremdøra på bilen, for den var så slækk at det hadde renni vann på innsiden av bilen på turen med biltransport.

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeep cherokee. fikk delene ifra hoved importøren som ikke kunne skaffe delene, så da ble det direkte bestilt ifra US of A.

 

og da snakker vi trasige saker når en så simpel ting som dette ikke er lagerført.

 

http://www.phoenixuscars.no/nye_deler/

 

En link til deg hvis du trenger karosseri deler til en Mopar en annen gang Volvosleeper. Her får du det meste og evnt. hvis dem ikke har har du det på verksted døra om maks. tre dager!

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet problem med US biler er hva man får igjen for dem den dagen bilen skal selges. Skal man kjøpe en brukt US bil kan man gjøre ett kupp. Men er værre med han som kjøpte den ny ;)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet problem med US biler er hva man får igjen for dem den dagen bilen skal selges. Skal man kjøpe en brukt US bil kan man gjøre ett kupp. Men er værre med han som kjøpte den ny ;)

 

Spørs hva man kjøper der som med alt annet. Jeep holder seg veldig bra i pris. Pt cruiseren jeg hadde fikk jeg igjen mere en jeg betalte for den (dog importerte jeg den fra Tyskland), men hadde den i to år;)

Biler som faktisk detter mye i pris er Ford Mondeo, se på hva bare den nye utgaven har detti på knapt ett år.

Men biler som 300C detter mye og det er det en god grunn til også, det er i utgangspunktet en "billig" bil i Usa, men etter avgiftene blir den like dyr som en BMW som koster det dobbelte der.

Ser man på statistikker over biler som detter mest er det biler som XC90,ML og X5, Cayenne, Mondeo, Avensis som detter mest.... Mange brukte biler ute er heller ikke det som holder prisene oppe. Jo flere som er til salgs jo mere detter prisene. Madammen din fikk jo også mere igjen for Neonen en hun ga for den:) LOL

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår