Gå til innhold

Hvor kjøper du dekk/felg?

Ranger emnet


gomega

Anbefalte innlegg

Kjøper på topp auto jeg.

8.5x18 og 9.5x18ET35 zito hjul.

dekk 235/40 og 265/35.

Pris= ikke offentlig:)

 

Du kan fint ha 20" med 225/30 og har lovlig rulleomkrets.

 

Ok, men hva slags merke er dekkene? Er det mye dekkstøy fra dekkene?

 

Og det med prisen, er det mulig å få vite om det var over 6k for dekkene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ok, men hva slags merke er dekkene? Er det mye dekkstøy fra dekkene?

 

Og det med prisen, er det mulig å få vite om det var over 6k for dekkene?:)

 

 

Har BF foran nå, veldig stillegående. No billigræl bak og det bråker no jævlig.

Dekk foran kosta vell snøtt 4K, bakdekka ga jeg vel rundt 3K for

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint ha 20" med 225/30 og har lovlig rulleomkrets.

 

Faktisk er det 235/30-20 som er nærmest original rulleomkrets på 205/65-15. På grunn av denne litt ukurante originaldimmen kan man i praksis kjøre lovlig på opptil A8/S-klasse/7-serie dimensjoner som 245/35-20 (4,9% større rulleomkrets) men det kommer meget sikkert til å se tåpelig ut. Ikke kan man senke mye heller.

 

Som på alle andre biler betyr innpresset ALT hvis man skal være tøff og ha breie hjul kombinert med like tøff senk.

 

@Trådstarter: lykke til med å finne tøffe hjul!

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er det 235/30-20 som er nærmest original rulleomkrets på 205/65-15. På grunn av denne litt ukurante originaldimmen kan man i praksis kjøre lovlig på opptil A8/S-klasse/7-serie dimensjoner som 245/35-20 (4,9% større rulleomkrets) men det kommer meget sikkert til å se tåpelig ut. Ikke kan man senke mye heller.

 

Som på alle andre biler betyr innpresset ALT hvis man skal være tøff og ha breie hjul kombinert med like tøff senk.

 

@Trådstarter: lykke til med å finne tøffe hjul!

 

Nå har min omega 195/65-15 orginalt da, ikke 205. Samme har de eldre.

Kun B2 og de med V6 som muligens har 205 som orginalt, B2 har også 16" orginalt på noen biler

 

1.34% avvik med 225/30-20

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har min omega 195/65-15 orginalt da, ikke 205. Samme har de eldre.

Kun B2 og de med V6 som muligens har 205 som orginalt, B2 har også 16" orginalt på noen biler

 

1.34% avvik med 225/30-20

 

Sålenge bilen originalt kom med 205/65-15 som opsjon kan den godkjennes med dette som alternativ dekkdimensjon. Dermed øker også den største lovlige rulleomkrets bilen kan utstyres med innefor 5% regelen. Var det jeg ville frem til med innlegget mitt siden det faktisk var endel av trådstarters spørsmål. :)

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår