Gå til innhold

mål på eksos audi a4 stv turbo

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

Hei bil folk.

Driver å skal bygge eksos på bilen å lurer på om noen har tegning eller lignende med mål over eksos anlegge på en

audi a4 1.8turbo stasjonsvogn 1998 mod.

det er jeg trenger er lengden på rør grader på bøyene osv. jeg kan ikke pelle av eksosen på bilen siden den er i daglig bruk så må derfor prefabrikere det nye eksos anlegget.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt er den bilen konstant i bruk hele uka, så er ikke bare jekke den opp, men får vel prøve å finne på noe hehe. blir kanskje en tur til hønefoss på lørdagen å det er det et verkste jeg kan låne så satser på å få tatt noen mål der.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kan skaffe et komplett syrefast 61mm eksos anlegg med 3 mm veggtykkelse for den summmen jeg får laget det skal jeg kjøpe 100 ekseplarer så kan jeg ta fri i tre måneder fra jobben hehe.

 

men greit skal slutte å mase om det eksos anlegge.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kan skaffe et komplett syrefast 61mm eksos anlegg med 3 mm veggtykkelse for den summmen jeg får laget det skal jeg kjøpe 100 ekseplarer så kan jeg ta fri i tre måneder fra jobben hehe.

 

men greit skal slutte å mase om det eksos anlegge.

 

Jeg skal lage i 3" om noen ukers tid. Hvis du ikke har funnet ut av det til da, så kan jeg slenge inn bilder og mål. Jeg skal ha til en annen turbo, men noen mål kan du nok bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" det blir gromt =) hadde vært kjempe greit hvis du hadde giddi å lagt inn noen bilder å mål. vet ikke om Passat sedan å a4 stv er like i eksos delen? har fått tak i 60.03mm syrefast som jeg skal lage av, men siden jeg må betale for benda (å de er dyre) har jeg fått ta i en som skal bøye å sveise det klart for i stede. så blir billig!!

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" det blir gromt =) hadde vært kjempe greit hvis du hadde giddi å lagt inn noen bilder å mål. vet ikke om Passat sedan å a4 stv er like i eksos delen? har fått tak i 60.03mm syrefast som jeg skal lage av, men siden jeg må betale for benda (å de er dyre) har jeg fått ta i en som skal bøye å sveise det klart for i stede. så blir billig!!

 

Såvidt meg bekjent så er bilene bygget på samme ramme og derfor like, men jeg tror stasjonsvogna har midtstilt bakpotte og sedan langstilt, men det er jo enkelt å bytte om på. Det er ikke noe hokuspokus å bygge eksos på disse bilene. Når man har fjernet originalanlegget så er det milevis med plass til ny eksos. Tunnellen under bilen som eksosen ligger i har god plass, og derfor så behøver man ikke ha med alle de bøyene og vinklene.

Hvis du tar av originaleksosen først, så kan du bare sette tommestokken fra turbo og se hvor mye rett rør du må ha før det tar i torpedoveggen, deretter legger du en 45 grader bøy og finner ut hvor langt ned du vil ha eksosen hengende under bilen. En ny 45 grader sveises/bøyes, og så lett er det å få eksos. Resten er bare rett ut, bortsett fra en såkalt kardang-bøy da som går over bjelken ved bakhjulene (på forhjulstrekk. Quattro har aksling). Det som er kjekt er å legge inn en stump med flexrør mellom røret fra turbo (downpipen) og resterende eksos, for at anlegget skal muligheten til å bevege litt på seg.

 

Et tips fra meg er at du tar deg en tur på biltema. Der selger de rør og deler for selvbygging helt opp til 3". Dette er i galvanisert stål, men er til gjengjeld utrolig billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men blir nok syrefast på meg =) får dette til spott pris.

men takk for tipsene ang selve byggingen, bilen skal på verkste til uken pga av multiknirk forstilinga så får sikkert gløtta litt under bilen da hehe. legg ut noen bilder mens du holder på da. kommert til å bli drit tøfft

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår