Gå til innhold

E klasse 2003-2004 taxikjørt


anna_viktoria

Anbefalte innlegg

Det er mye å se etter på disse bilene, ikke la deg lure til å tro at de er uslitelige bare fordi mange har høy kilometerstand (dette sier ikke stort om driftssikkerhet, men mer at det er en typisk drosje)... Hvis du er ute etter komfortabel bil er W211 flott, hvis du først og fremst vil ha noe driftssikkert, velg noe annet ;)

 

Først: Styr unna biler med rufsete/manglende servicehistorikk, styr unna biler som har vært kollisjonsskadet, styr unna biler som har antydninger til rust (dette må sjekkes nøye) o.l.

 

W211 fikk fullgalvanisering og nanolakk fra midten av 2004, og det vil nok være lurt å leite etter et eksemplar som er nyere enn dette. Hvis kilometerstanden er høy ville jeg sjekka girkasse og bakaksel spesielt, ved siden av generell slitasje. W211 har (i likhet med W210) hatt elektronikkproblemer og problemer med motorstyring, dermed er bilens reparasjonshistorie ekstra viktig å få rede på. Ring gjerne tidligere eier.

 

En liten ekstra ting som kan ha betydning er å kikke nøye på utstyrslista. Dette varierer veldig mellom eksemplarer, og vil ha en del å si både for prisfastsetting og i daglig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

211 er en nydelig vogn!!! Kjørte en slik som drosje 337000 km på 2 år. Foventet jo en hel del av avløseren... (Trenger jeg å nevne at det var atter en 211) Men nei, den hadde akkurat de samme ulydene som den forrige hadde.Dvs lett susing i dørpakninger v regnvær, lett klirring i 50øringenene der askebeberet skulle vært, osv

211 er en perfert AUTOMOBIL!!!

02 Mb e200cdi classic

84 Granada 2,8i ghia

82 Granada 2,3 gl

81 Granada 2,8 ghia

74 MonteCarlo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

[quote=mastermar;Hallo på deg!har nettopp kjøpt meg en taxi kjørt E200cdi 2005 som har gått 197000.Disse bilene har fulgt opp alle servicene og er som oftes i meget god stand.Motorene klarer man ikke å slite ut,det man kan se på er støtdempere hjuloppheng og slikt,ta en titt på setene og se om dem er slitt.ellers så tror jeg at man har bil i mange år,kanskje litt rart å tenke på er at halve byen har sikkert vært i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår