Gjerde90 Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Har en volvo 240 86 mod. Skulle spinne litt idag og når jeg slapp ut clutchen kom det noen forferdelige lyder og bilen gikk ikke framover. Fikk den ikke i gir etter dette, var bare skrapelyder noen ganger. Men når jeg satte den i fjerde og slapp forsiktig ut så gikk den framover litt og så kom det noe voldsomt med skraping og dunking. Er det girkassa som er gått til helve**e eller er det drivakslingen kansje? Noen som har noen forslag? Siter 86 volvo 240 gl 88 volvo 740 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Girkassa, uten tvil, siden du får den til å fungere i 4de. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Når jeg tok den første bakakselen min så sto bilen helt stille og jeg kunne gire så mye jeg ville, var ikke så vanskelig å finne ut hva det var, var bare å legge seg under bilen og se om mellomakselen gikk rundt. Den andre akselen jeg tok så kunne jeg kjøre, men hvis jeg slapp opp gassen så låste bakhjula seg. Og når jeg skulle rygge inn hjemme så ville den ikke flytte på seg, så måtte dytte den. Men hva med clutchen da? prøvd å sette den i gir når motorn ikke går? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 Grunnen til at det funker i 4. gir er fordi det ikke er et "gir", man låser bare inngående mot utgående aksling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet Juni 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 Grunnen til at det funker i 4. gir er fordi det ikke er et "gir", man låser bare inngående mot utgående aksling. Men er 4.gir på m45/46/47 1:1? Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 Men er 4.gir på m45/46/47 1:1? Ja! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjerde90 Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 så jeg må til med ny kasse? Siter 86 volvo 240 gl 88 volvo 740 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Jepp. Bytter kasse på en time med vanlig tempo da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjerde90 Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Jepp.Bytter kasse på en time med vanlig tempo da :) okok;) å bare få taki ny først:P Siter 86 volvo 240 gl 88 volvo 740 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Bilforumet Kjøp Salg - 5 trinns kasse til 240 - Powered by PhotoPost Classifieds Øverste linken under "drivverk" ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Jepp.Bytter kasse på en time med vanlig tempo da :) Skrytpeis. Med amatørutstyr (handskraller, liten garasje-jekk, og dekkstabel for å støtte opp bilen) så tar det deg gjerne hele dagen, eller en god del av helga å bytte girkasse. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.