Gå til innhold

Trøbbel med Peugeot 406 som "dør ut"

Ranger emnet


Silent Shadow

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Tenkte jeg skulle prøve å få litt hjelp her, og kanskje finne løsning på et slitsomt problem.. Kanskje jeg slipper verksted?

 

Vi har en 97' Peugeot 406.

 

Forleden begynte de å oppføre seg rart.. Når jeg kjørte med den, ville den liksom ikke reagere med en gang jeg trykket på gassen.. Tok vel et lite sekund før den "svarte".. (Dette var altså mens jeg var i fart, men ville opp i høyere hastighet)

 

Men så rdnet det seg igjen.. Og bilen oppførte seg normalt...

 

Så i forigårs, var dama ute på tur med den, og sa at hun ikke kom seg opp bakken på 10 minutter, for den ville ikke opp i gass, men døde helt ut.. og denne "K" lampa begynte å lyse...

-Men til slutt, fikk hun det til...

(Jeg jeg gikk ut og ruset bilen litt, og syntes den var litt rar, for det virket som den bare tente på et par-3 sylindre, helt til jeg presset den opp over 4000 rpm.. Da gikk det seg liksom til..

 

Men i går var jeg ute og kjørte selv.. Og da slo den seg skikkelig vrang..

Etter å ha sluppet gassen, for å gire ned i e situasjn, døde den..

Jeg trillet inn til siden, og prøvde å starte på nytt. Men med en gang den startet, døde den.. (overhodet ikke på samme måte som når man har flatt batteri)

 

JEg fik følelsen av at den liksom ikke fikk nok bensin til å fortsette, liksom.. Tenkte de kansej var kondens i bensinen.. (Jeg har overhodet ikke peil på bil)

Likevel prøvde jeg å starte den om og om igen, og det samme skjedde 10-20 ganger... Men så plutselig kom den..

Jeg klarte vel å kjøre et par kilometer, fr det samm gjentok seg igjen.. Og denne "K" lampa lyste ofte selv mens jeg faktisk kjørte..

 

Jeg hadde totalt 3 slike "kjør inn til siden og prøv å starte 20 ganger" på en 1,5 mil lang tur..

 

Kom meg til slutt hjem, og har ikke lyst på en ny tur...

 

Håper denne beskrivelen kan få de kyndige av dere til å finne ut hva det kan være?

 

Mvh

 

Peilløs bileier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Se om det er kondens i fordeleren. Hadde lignende problem med min gamle Lancer. Dårlig kontakt mellom polene kan resultere att bare noen av stemplene får strøm.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg ville vurdert å tatt en tur innom merkeverkstedet så de kan lese ut feilkoder.

 

Sannsynligvis har du en feil i innsprøytningssystemet, men den burde gått over i nødprogrammet som hadde fått deg hjem.

x '87 VW Transporter 2,1i

x '93 Peugeot 306XN

x '00 Toyota HiLux 2,4TD 4x4

'01 Peugeot 806 STdt 2,0 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hei, eg vet det her e en gammel tråd, men eg har en 99 mod 406 som fikk samme problem, skjedde akkurat når ny snøen kom, tok meg en kjøre tur så begynte den å dø ut.

om eg hold jevn gass på ca 2.5k rpm så detter den ned til ca 1.8k en par sekunder og så går den opp til 2.5 igjen. har helt litt kondensfjerne i tanken, men d så ikke ut til å hjelpe..

Toyota Carina E 2.0 TD, 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår