Gå til innhold

momo's nye leketøy (AE86)

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt meg en skikkelig morrobil fra japan. Bilen skal jeg stille i Powerdrift 2009 med (enten pro eller club), og heldigvis går det ikke mange AE86'er der :D

Bilen leveres av JDM Garage.

 

Bilen er altså en 1985 (mener jeg å huske) Toyota Levin AE86.

 

Motor er en 4AGE som er godt trimma

 

- 288 graders kammer på innsug og eksossiden

- Høykomp stempler

- Oppgradert oljefilter og oljekjøler

- Aftermarket eksosanlegg (se video lenger ned for godlyd)

- Lettvekts svinghjul

- TRD clutch

- nismo bensinpumpe

- Doble weber 45 med

- aluminium crank and water pump pulley

 

ca 180hk på en bil som veide 900kg original.

 

Understell

 

- Kusco LSD

- TRD motor og girkassefester / oppheng

- fr. coilovers 8kg, TRD 92 shocks/ Rr 6kg GAB race shocks

- kusco control arms and pilos

- P1 Racing felger med A048 dekk

 

 

Ellers er det Bride førersete + recaro passasjersete.

7 punkts bur, ribba interiør, TRD vinge, nytt ratt, aftermarket panser, stabstag +++

 

Sikkert en del annet jeg ikke har fått med meg å

 

Grei specliste uansett.. Her er litt bilder:

 

0229003.jpg

 

0229004.jpg

 

0229005.jpg

 

0229006.jpg

 

0229007.jpg

 

0229008.jpg

 

0229009.jpg

 

02290102.jpg

 

0229011.jpg

 

0229012.jpg

 

Og til slutt en liten video av gladmotoren. Det fins vel knapt bil med grommere lyd..

 

 

Bilen kommer til høsten,(står i japan enda) og da kommer det en skikkelig prosjekttråd, men det er bare å slenge ut linker til AE86 deler. Jeg er spesiellt på utkikk etter breddeskjermer (overfendere og hele nye skjermer) og noen gromme felger.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grattis med en helt insane cool bil lykke til

 

Takk takk, jeg har en sånn liste over biler som jeg skal ha før jeg dør, AE86 står på den lista :D Så nå kan jeg endelig stryke av noe å :D

 

Oi! Fet bil ja! Får man forresten godkjent disse på skilt i norge?

 

Ja det gjør man, men ikke denne. Den er litt for trimma og litt for høyrestyrt og litt for Japansk :D

Men man kan følge med litt i danmark og sverige og sånt, der går det noen. Engangsavgiften blir heller ikke allverden. Dette er ren bane / driftingbil.

 

Dette ser meget bra ut Mr! ;)

 

Det gjør det.. Bare vent til du får S15 din, jeg tar deg kanskje ikke på strekka, men jeg skal ta deg på ingangshastighet og innsatsvilje hvertfall :D

 

Rå bil..!

 

Hvor mye måtte du ut med for den saken her forresten?

 

Tror ikke jeg nevner summen her.. men jeg fikk MEGET god pris. Disse ligger jo ganske høyt priset. Jeg så for eksempel en AE86 i england til salgs med halvparten av hva jeg har av deler for 15-20.000 mer enn det jeg ga for denne :)

 

N/A er tingen, ae86 er drømmebil for meg

 

Ja og ikke minst lyden av en hardt trimma 4AGE som blir piska maksimalt er helt fantastisk. Jeg kommer til å kjøre med stå hele tida jeg trur jeg!

 

grattis Momo, virkelig :)

Deilig med noe annet en 200sx, supra og skyline.

 

Takk takk. Ja jeg blir jo litt outsider i Nissan Cup nå, men det er BARE positivt. Tror nok folk vil legge mer merke til denne bilen enn "enda" en 200sx.. Ellers er det en del småbaner i Powerdrift nå og, og der har jeg nok fordel av en lett og smidig bil kontra spesiellt Supra og Skyliner. Blir artig!

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Initial D!

 

Pådoinkdoinkdoink :D

 

Hehe no shit! Hadde bilen hatt CD spiller så skulle jeg brent en Initial D soundtrack CD og spilt, men det er det ikke da. Og ikke kommer det til å bli det heller :D

 

Gratulere med AE86. Velkommen til klubben ;)

 

Jo takk, det går vel ikke så forferdelig mange av disse bilene i Norge?

 

J-Blood breddekitet er vel det eneste jeg har funnet som jeg har lyst på..

 

86levin_bf_02.jpg

 

86levin_bf_04.jpg

 

Noen som har linker til noen dassrullfelger som ville passa bra? gjerne litt old skool look :D

(slik som de på bildet)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene trenger ikke noen breddekit, de er steintøffe originalt. Angående felger kan du jo titte på Advan, SSR, Work og Enkei blant annet. Her har du et bokmerkene mine, som vel er høyest rangert på den lista ;)

Gratulerer med rå bil :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene trenger ikke noen breddekit, de er steintøffe originalt.

 

Njoa, hadde det vært en lovlig en med skilter hadde jeg vært enig i deg. Da hadde jeg godt for old skool stil. Men her snakker vi drifting og da måååååå det jo bare være breddekit :respect

 

Nei det er ikke mange av disse som går på veien. Når jeg kjøpte min i fjor sommer var den den eneste med skilter i norge. Fikk jeg beskjed av da:P

 

Nja, har gått et par før som jeg har sett med skilter (og som sikkert gjør det enda). Vurderte å kjøpe en for en del år siden som ville blitt levert med skilt men jeg mangla noen tusenlapper.

 

jaså ja du klarte ikke å holde det hemmelig lengre, grattis med grom bil

 

Ja det nytter ikke å holde det hemmelig vett når det står AE86 i panna mi.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår