Gå til innhold

lister på omega b

Ranger emnet


lamaen

Anbefalte innlegg

hei har fjernet listene på omegan min, lurer på om noen har prøvd å satt på slike nye lister som er på omega b 2000 og over slike som ikker svarte med chromlist men ei list som du lakkerer i samme farge noen som har erfaring med dette?

opel omega b 2.0 16v 1995.

 

fint om noen vet hvor det lønner seg og få taki også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De passer. Må limmes på, og annbefaler ikke tec7.. Tar evig lang tid før det tørker og blir bare vas. Limte nettopp på listene på min bil med rutelim, og det fungerte supert. Men kostet også 1100kr for en tube da.

 

Undersøkte pris på lister hos opel forhandler, kom seg på va 5000kr for alle listene så gadd ikke det. Det kommer innimellom noen på ebay til en rimeligere penge.

 

Lakkerte forresten mine svarte lister i samme farge som bilen (sølv) og kastet de chrome listene til #¤%"¤%. Du kan se bilde av bilen og resultatet i bilde posten.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicaflex og tec7 bruker ca like lang tid og tørke. Har du 4mm tjukt lag bruker det 24timer på og herde.

 

Så har du tilgang til mye klemmer, evt god tid så du kan sitte et døgn og holde lista. Ja så versgod :D

 

Smurte rutelimen ut på lista, klistret den på bilen og holdt/justerte den i kanskje 15 sekunder så hang den av seg selv. Fra jeg begynte og lime lister til jeg var ute og cruisa tok det kanskje 1.5time. Istedefor 10lister x 24 timer = 240 timer :P'

 

Men annbefaler på det sterkeste en tec7 cleaner, sølte jo litt lim på bilen og listene, og den fjernet det uten problemer. Veldig effektiv :)

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicaflex og tec7 bruker ca like lang tid og tørke. Har du 4mm tjukt lag bruker det 24timer på og herde.

 

Så har du tilgang til mye klemmer, evt god tid så du kan sitte et døgn og holde lista. Ja så versgod :D

 

Smurte rutelimen ut på lista, klistret den på bilen og holdt/justerte den i kanskje 15 sekunder så hang den av seg selv. Fra jeg begynte og lime lister til jeg var ute og cruisa tok det kanskje 1.5time. Istedefor 10lister x 24 timer = 240 timer :P'

 

Men annbefaler på det sterkeste en tec7 cleaner, sølte jo litt lim på bilen og listene, og den fjernet det uten problemer. Veldig effektiv :)

Bruker en 4mm lim på ei list burde en neigu ikke montere lister i hele tatt da ;)

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en 4mm lim på ei list burde en neigu ikke montere lister i hele tatt da ;)

 

 

Har du sedd bakpå omega b lister ? For det første er dem buet, så du får bare lim helt ute på kantene. Og på kanten er det spor inn i lista, ca 3mm. Såå det tar sin tid.

 

Men for all del, lim med sicaflex.

 

Prøvde og lime de 2 små listene på bakluka med tec7, brukte 4 klemmer. Ga opp etter 4-5timer.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sedd bakpå omega b lister ? For det første er dem buet, så du får bare lim helt ute på kantene. Og på kanten er det spor inn i lista, ca 3mm. Såå det tar sin tid.

 

Men for all del, lim med sicaflex.

 

Prøvde og lime de 2 små listene på bakluka med tec7, brukte 4 klemmer. Ga opp etter 4-5timer.

Ja jeg har vel montert sikkert 20 lister på omega B så tipper jeg har sett bakpå de..

Men har aldri noen sinne lagt 4mm tjukt med lim ;)

Bruker rute lim sjøl å.

Bruker lime de om kvelden å da er det tørt om morran.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type rutelim er det som tøreker så fort?

 

 

Husker ikke hva den het. Kan se om jeg finner tuben igjen.

kostet som sagt 1100kr, og måtte varmes i ovnen i 80grader i 20-30min. Og når jeg da limte lister på i 2+ grader, så stivnet den rimelig fort.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår