Gå til innhold

Bestillte meg ny bil her om dagen ;)

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk takk, veldig ålreit å høre at det er noen vettuge folk her :D

 

Sløv og dritt som blir skrevet av noen her ignorerer jeg bare, skal nok litt mer enn slik barnslig prat for å erte meg :P

 

Har forresten begynt med anlegget i dag, bruker en XC70II som "demobyggebil" slik at det er klart til min kommer :D

Bilder kommer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny bil, Texascom! :) Denne høres ut til å være en meget pen sak fra fabrikk, og den kommer til å bli helrå etter at du har gjort oppgraderingene dine på den! :D

 

For øvrig skjønner jeg godt hvorfor jeg bare henger på Bimmers nå, for det er skammelig å lese hvor mange idioter som mener man bør kjøpe "gammelt ihjelkjørt ræl" i steden for å kjøpe en ny bil med garanti, som i sin forlengelse betyr at den er driftssikker, trafikksikker, samt at driftskostnadene på den er minimale. Jeg synes det er FLOTT at enkelte ungdommer har muligheten til å kjøpe seg ordentlige biler, skulle bare ønske at alle hadde det :)

 

Jeg er også blitt godt kjent med janteloven med alle "finbilene" jeg har hatt, senest på den tilnærmet nye '07 mod. BMW 525iA'n jeg kjøpte like før jeg fylte 23 år. Har fått mange spørsmål på hvorfor jeg kjøpte en slik gubbebil til mellom 600' - 700', når jeg istedenfor kunne kjøpt "ditt og datt" fra 1900- og brødmangelens tid, som er sååå mye råere, raskere, etc. Grunnen til at jeg likevel kjøper nye/tilnærmet nye biler har jeg listet opp ovenfor, samt at en gammel bil aldri blir som en ny bil, uansett - verken teknisk, teknologisk eller kosmetisk:

 

a7cz7m0ibuf23lyh2lim.jpg

wn8y7m75zriuasyaugqq.jpg

 

Lov meg at du poster MANGE bilder når V70'n din kommer, Texascom! ;)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt kjekt på vinteren, for å si det sånn ;)

For den med problemer med at de fryser?

 

Kjør i 2 min lengre, så har de bi tinet opp automatisk av motor varmen.

 

For meg virker det som at div bilmerker er tomme for ideer, så dem nå lager en masse rare "ekstra utstyr" bare for å gjøre noe konkurrenten ikke har tenkt på...;P men men.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, dette gjør bare at ejg får enda mer lyst til å slutte å henge på bilforumet.

 

Det er bare drittslenging og janteloven her inne.

Dere som er så negative, kan vedde på dere aldri har kjørt noe moderne biler i det hele tatt.

 

Om dere tror dere er kul, pga. dere kjører golf gti, så får dere kose dere bak rattet der, men da må dere samtidig akseptere at andre foretrekker komfort, veiegenskaper, m.m.

 

Jeg som gikk til noe en del mindre moderne enn v70en der, altså en 960 95 ble SJOKKERT over hvordan den faktisk henger på veien vs en moddet 240 med korte bilstein+++. Negativ camber bak under fjæring, m.m. gjør faktisk underverker i sving.

 

Om jeg nå bare får litt mer power, så er alt gromt! Komfort, power, lydløst ;)

 

Anyhow: texascom: blir nok fet bil! Har jo sett hva du har fått til før, så jeg regner med denne blir grom.

 

Bilforumet blir bare mer og mer dritt hver dag egentlig.

 

Kort oppsummert er da din mening at Golf GTI helt og totalt har et fullstendig fravær av alt som heter komfort og kjøreegenskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet bil Texascom. Går å sikler på den "gamle" hvite som står utenfor hos dere jeg, men banken er nok ikke helt med på siklinga.

 

Anyway. Det må gjøre vondt å være så dum å si at man heller kan kjøpe en brukt Ferrari for pengene. En Ferrari er ingen bruksbil. Når dere kommer over mopedalderen vil dere forstå at en ting er innkjøpsprisen, noe annet er driftskostnader. Bare service på en Ferrari kan fort koste 50 lapper, og det er i tilegg til ev slitte deler. En ny bil har garanti, og da vet man hva det koster hver måned. Har du slitt ut bremseklossene på en F 355 er det ikke bare å reise til nærmeste Biltema for et sett til 250 kr. Går gjerne noen uker før delene dukker opp

 

Og hva er galt med stasjonsvogn? Folkens. Ta dere en prøvetur, det har nemlig skjedd litt siden 245ens dager.

V 70en er dessuten betraktelig finere enn S 60

 

Dere som maser om penger. BRENN

Dessuten skal bilen en dag selges.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for det andre så er Vovlo ødelagt som merke. Den V70'n der er BYGD PÅ FORD UNDERSTELL!!! fy faen at det går ann å ødelegge volvo med FORD DELER. FORD FORD ÆSJ!!!!!!
Nå har jo Ford fått skryt for kjøreegenskaper i en del år da, og det får også V 70en. Og kvaliteten har blitt meget bra.

Men når man lever på 80 tallet så er vel Sierra det man er kjent med, og da er jeg faktisk enig i at 740 er en mye bedre bil. Men det er nå snart 30 år siden både 740 og Sierra ble utviklet, så det er kanskje på tide å våkne opp og erkjenne at man ikke har peiling

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

For meg virker det som at div bilmerker er tomme for ideer, så dem nå lager en masse rare "ekstra utstyr" bare for å gjøre noe konkurrenten ikke har tenkt på...;P men men.

Må si meg enig. Det løses mange problemer som ikke finnes om dagen. Stemmestyrt varmeapparat og stereo f.eks. Det er jo lettere å vri på en knapp enn å bale med å få gitt en forståelig ordre.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyldig i å ha rett på alle fire punkter :)

 

Selv mente jeg bare at trådstarter må være forberedt på syting og klaging om økonomi fra andre når han legger ut dette, er jo tross alt bilforumet.

Ny bil er både ja og nei, høyt verditap og høye kostnader på service, men du har garanti og jomfrufølelsen - ingen har vært på 'a før.

 

Siden trådstarter har "litt" teknisk innsikt i hvordan Volvo, både nye og gamle, fungerer tror jeg heller ikke det står så dårlig til med servicekostnader der. Får mye forskjellig til den prisen, men ikke alt er like fornuftig. Og når man har en såpass ufornuftig bil til lek og moro er det greit å slippe å tenke på alt det negative med gamle biler hver eneste dag.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en fantastisk rå bil.

 

Har selv kjørt v70 04 i noen år som ble solgt for 6 måneder siden. Utrolig bra kjørekomfort i dem. veldig behagelig å kjøre den nye utgaven av xc70 08 også, så da burde det jo være enda bedre i den nyere utgaven.

 

Lov oss at du legger ut masse bilder av prossesen og et ferdig produkt. Igjen Gratulerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan folk vennligst slutte å poste bilder av jente-polo`er med røde stickers eller hva det var og anna jall? Offffffffffffffff

 

Texacom-70´n blir rå - eeeneste, jeg ville heller hatt automatkassa, koste hva det koste vil :) Er litt uvandt for meg med V70 uten automat.

Men når jeg kjøper ny V70, så kan jeg skryte av at jeg kan ronke etter bilen min mens jeg kjører, mens du kan skryte av at du drar ifra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår