Gå til innhold

Forslag til ny spiller

Ranger emnet


Gloms

Anbefalte innlegg

Den gamle spillern har tatt kvelden og jeg trenger en ny en.

Dette er kravene jeg setter til spillern:

 

- Utgang sånn at man kan koble til MP3 spillere

- At den leser MP3 CD-er

- Den må ha 4 phono utganer bak (2 par)

- Lett å forstå, lett å innstalere

- Rimelig pris

 

Noen som har noe godt forslag?

 

Er det stor forskjell på størrelsen på spillerne? hvis det er så kan jeg ta mål av den jeg har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den gamle spillern har tatt kvelden og jeg trenger en ny en.

Dette er kravene jeg setter til spillern:

 

- Utgang sånn at man kan koble til MP3 spillere

- At den leser MP3 CD-er

- Den må ha 4 phono utganer bak (2 par)

- Lett å forstå, lett å innstalere

 

Noen som har noe godt forslag?

 

Er det stor forskjell på størrelsen på spillerne? hvis det er så kan jeg ta mål av den jeg har..

 

maks pris?

Mitt bilstereo prosjekt

Biler:

Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier.

Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å lage ny tråd når jeg har samme spørsmål.

 

Jeg har 2 soundstream 6x9 høyttalere i hattehylla som jeg tenkte jeg skulle få litt lyd i. Spilleren jeg har nå har kun sub utgang så derfor må jeg investere i en ny.

Kravet er bare at den har USB inngang egentlig og RCA utganger som funker på hattehøyttalerene.

 

Er litt dårlig på sånne greier her, men jeg sitter å ser på denne spilleren: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2313

og den har 3 utganger: Front/Rear/Sub. Om jeg bruker Rear utgangen, er dette bass og diskant eller bare diskant?? :P

Erfaringer med denne spilleren eller har dere et annet forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 soundstream 6x9 høyttalere i hattehylla som jeg tenkte jeg skulle få litt lyd i. Spilleren jeg har nå har kun sub utgang så derfor må jeg investere i en ny.

Kravet er bare at den har USB inngang egentlig og RCA utganger som funker på hattehøyttalerene.

Begynner med deg her, du må ha en forsterker mellom RCA-utgangene og hattehylle-høyttalerne!?

Hva slags spiller har du forresten? Kan ikke huske noen spiller med kun SUB-utgang i farta... noen spillere kan endres mellom Rear- og SUB-utgang om de bare har ett par RCA-utganger.

Er litt dårlig på sånne greier her, men jeg sitter å ser på denne spilleren: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2313

og den har 3 utganger: Front/Rear/Sub. Om jeg bruker Rear utgangen, er dette bass og diskant eller bare diskant??

Front og Rear har hele frekvensområdet, alt fra bass til diskant. SUB-utgangen har bare dypbass, med et innebygget filter i spilleren. Så til Bakhøyttalerne kan du bruke enten Front- eller Rear-utgangene til en ekstern forsterker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stor forskjell på størrelsen på spillerne? hvis det er så kan jeg ta mål av den jeg har..
Hva slags bil er det du har? De aller fleste spillere for ettermarkedet idag følger DIN/ISO-norm i størrelse, omtrent 180x52mm +/- en millimeter eller to her eller der... men det kan hende du trenger en overgangsramme etter at du tar vekk originalradioen...
- Utgang sånn at man kan koble til MP3 spillere
Regner med du mener inngang, og at du ikke har tenkt å ta opp fra radio/CD til ekstern Mp3-opptager? ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Mazda 323F 1996 modell hvis det hjelper. Er det noen spillere jeg ikke kan kjøpe da?

 

Nei, med MP3 utgang mener jeg sånn minijack hull slik at man kan koble til ipod via dette hullet og så høre på musikk fra ipoden/mp3 spillern på anlegget i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med deg her, du må ha en forsterker mellom RCA-utgangene og hattehylle-høyttalerne!?

Hva slags spiller har du forresten? Kan ikke huske noen spiller med kun SUB-utgang i farta... noen spillere kan endres mellom Rear- og SUB-utgang om de bare har ett par RCA-utganger.

Front og Rear har hele frekvensområdet, alt fra bass til diskant. SUB-utgangen har bare dypbass, med et innebygget filter i spilleren. Så til Bakhøyttalerne kan du bruke enten Front- eller Rear-utgangene til en ekstern forsterker.

 

Hehe, har selvfølgelig en forsterker i bagasjen ;)

Spilleren jeg nå har er en Pioneer DEH-4000UB (http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2163)

Er sinnsykt chill med USB inngangen, så har dere noe forslag?

 

Sammentreff mellom meg og trådstarter tho, jeg har også en Mazda 323F, men jeg har 98mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mazda du og ja :P

 

Hvorfor vil du bytte ut den spillern der? så jo drit bra ut den da..?

 

Og hvordan ser man at det er 2 par phono utganger bak? på alle beskrivelser jeg har sett så står det ikke sånn "2 par phono bak". Noen som kan si meg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han behøver ikke bytte den ut, han må bare konfigurere linjeutgangen over til Rear og ikke Sub, som jeg antar den står på nå...

 

Når det gjelder linjeutganger, må man bare lese nøye... noen skriver antall par (som nok er det mest logiske), andre skriver 4 stk linjeutganger (like logisk egentlig), atter andre 4.1 om det også er en Subutgang...

 

Et alternativ om du ønsker stil, er Pioneer DEH-5000UB som du kan stille til belysning som matcher Mazda'en, men prisen blir da 1895,- i steden, og USB-kontakten blir på baksiden med kabel.

PioneerDEH5000.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår