Gå til innhold

Ang. Innslaget på TVN Torsdag den 20/11

Ranger emnet


|-Norheim-|

Anbefalte innlegg

Originally posted by TG1

 

har da vel aldri vært sånn her i Norge,at man må bevise sin uskyld...?

ingen som kan bevise hvem som kjørte,ut fra den videoen der... og da kan nok eieren ta det ganske med ro...

og,man kan ikke være helt vel bevart hvis man faktisk tror at det går i 265km/t i den 50sona der,som media påstår....:rolleyes:

 

Viss man ikke hadde trengt å bevise sin uskyld, hadde vel ikke domstolen finnes? da kunne man bare sagt.....jeg hakke gjort noe galt...:)

 

Det vil jo være ganske naturlig at eieren blir mistenkt. Han må jo da bevise/svare politiet med hva/hvor han var da dette skjedde. Man må forklare sin side av saken.

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tja her er iallefall TVN innslaget slik at alle har mulighet til å dømme saken

 

Aiiight

 

skyline-tvnorge_nyhetene_201103-divx.avi

 

15 mb, siste divx versjon

 

Velger å følge opp med dette klippet fra TV Rogaland tror jeg... er reportasje fra forum eller.no sted de møtes, og noen intervjuer med noen rånere og tja se selv..

 

lokal-intervju-tvrogaland_nyhetene_201103-divx.avi

 

7mb divx,

 

hmm denne saken blåser seg bare mere og mere opp...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media (NRK) gitt først ut med at det ble kjørt i 160 km/t i en 50 sone på Forus. Dagen etter oppdaget de at speedometeret på den aktuelle bilen viser MPH i stedet for KM/T, og anslo hastigheten deretter til 265 km/t.

 

Det er riktig at speedometeret er laget for å vise MPH, men dette er ikke reellt. Den korrekte farten vises i km/t på et av instrumentene som prosjekteres opp på frontruta. Under kjøringen viser ikke videoen hva som blir målt på dette instrumentet, og dermed kan man ikke anslå den egentlige farten. All sunn fonuft tilsier at det er umulig å nå en fart på 160MPH på ca. 7-8 sekunder som vist på videoen, selv om man allerede er oppe i litt hastighet fra før. La oss si rent hypotetisk at man klarte å nå 265 km/t over ca. halvparten av strekket, hvordan skal en da klare å bremse ned før rundkjøringen som står i enden? Med tanke på at dette strekket er ca. 400-500 meter langt, så er påstandene til media helt hinsides. Det er forøvrig helt utrolig at også Politiet svelger dette rått.

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

 

Viss man ikke hadde trengt å bevise sin uskyld, hadde vel ikke domstolen finnes? da kunne man bare sagt.....jeg hakke gjort noe galt...:)

 

Det vil jo være ganske naturlig at eieren blir mistenkt. Han må jo da bevise/svare politiet med hva/hvor han var da dette skjedde. Man må forklare sin side av saken.

 

det er nå ihvertfall slik at man ikke kan dømmes uten at det foreligger noe som helst bevis ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et eksempel på at alle i TVNorge er dumme, og snuten likeså. Alle ser jo at det der er langt, LANGT ifra 260 km/t.

 

Nå skal jeg ikke si noe om den aktuelle veistrekningen, men en Skyline R33GTR er tross alt bygget KUN for å kjøre fort, og er antakeligvis dønn stabil i 260 km/t; akkurat som et TGV-tog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden bil

 

- Vi har ingen grunn til å betvile at farten som NRK har oppgitt, ikke er korrekt. Denne type biler har svært kraftige motorer. Bilen sparker voldsomt fra når den tar ut. Jeg har aldri opplevd lignende hastigheter i min tid i politiet, sier politioverbetjent Fjermestad.

 

Politiet er nå svært interessert i å få tak i bileieren.

 

Det finnes svært få Nissan Skyline i Norden. VG fikk i går anslått verdien til den konkrete bilen i Stavanger-området til 750000-800000 kroner.

 

hahahahahahahaah

 

heia Norge, Heia Norge olè olè olè.....

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=202483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les her!

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=202483

 

Nå begynner media med fantasi historiene sine for å kapre flere kjøpere.

 

Når man tenker over hvor dårlig undersøkelser media baserer nyhetene sine på så er dette ganske skremmene. Håper dette er bare slik når det gjelder bil. Ikke når det gjelder rettsaker, etterforskninger osv..

 

Det er vel ikke spesielt vanskelig å beregne farten til denne bilen når du hele tiden kan se turtallet.

 

Når bilen "har" 160mph så har den et turtall på ca 6.500

 

Gir ratior

 

1st 3.214

2nd 1.925

3rd 1.302

4th 1.000

5th 0.752

 

Final drive 4.111

 

Da kan dere regne farten selv

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk denne kalkulatoren for å finne rulle diameter

 

http://www.superford.org/garage/calculators/index.php#tire_conversion

 

Bruk denne til å beregne hastigheten

 

http://www.superford.org/garage/calculators/index.php#finding_rpm

 

Noen som veit hvordan felger han har?

 

245 x 45 x 17 er orginalt og gir en rulle dim på 25.68

 

Så har han 160.69mph (258.6km/t) på bilde i VG i 5 gir

Eller 120mph (194,5km/t) på bilde i VG i 4 gir

Eller 120.84mph (149km/t) på bilde i VG i 3 gir

Eller 62.77mph (101km/t) på bilde i VG i 2 gir

Eller 37.59mph (60.5km/t) på bilde i VG i 1 gir

 

Alt er avhengi av rulle diameter

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så sint. På media, politiet og alle andre som uttaler seg om ting de ikke har noe greie på. Ok, 140-160 (som jeg anslår som en realistisk hastighet) er fort i 50-sone, men grisekjøring? Hvordan i all verden er det i det hele tatt mulig å grisekjøre rett frem på en øde strekning?

 

Det som provoserer meg aller mest er nok politiet. Media har på en måte som jobb å blåse opp dette, men politiet burde vite bedre. For det første gir ikke dette en skremselseffekt slik de kanskje håper på. Tvert i mot. Mange yngre sjåfører synes dette er kjempetøft. I tillegg demonstrerer jo politiet sin manglene kompetanse så til de grader. De kan jo ingenting om bil! Dermed er det fritt fram for å gasse på. Greit, på papiret er dette en stygg sak, men vidoen er jo tam som en golden retriver...

 

Jeg har selv vært instruktør på såkalte Safety Driving kurs på isen. Da delte vi bane med bl.a. UP. Og for å si det slik, nå er jeg ikke det minste redd for de lenger. All respekt er borte. Den eneste grunnen til at jeg ikke bruker veien som racerbane er sunn fornuft, og det tror jeg at jeg har betydelig mye mer av enn de uniformerte apekattene. Selvsagt er det noen unntak. Jeg kjenner vel et par ok politifolk, men hva jobber de med? Joda, sedelighet og livvakt. De flinke gutta gidder nemlig ikke å sitte i en bil hele jævla dagen i håp om å ta en som kjører på rødt lys kl. 02 om natta...

 

De gutta som var på isen kunne sikkert blitt bedre med litt kyndig veiledning, men når han som styrer opplegget er en cocky, wannabe LAPD med en utrolig overlegen holdning, og nada kompetanse så er det hele meningsløst. Skal man lære folk å kjøre bil, nytter det ikke å terpe teori. Alle har forskjellige forutsetninger og det aller viktigste er å kjenne sine egne begrensninger. Det gjør de ikke i politiet. Der er alt firkantet. Får du skrens, gjør slik. Låser du hjulene, gjør slik. Bla. bla. bla. Hva lærer man av det? Ikke rart gutta skjønner nada vedr. bilkjøring...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Jeg blir så sint. På media, politiet og alle andre som uttaler seg om ting de ikke har noe greie på. Ok, 140-160 (som jeg anslår som en realistisk hastighet) er fort i 50-sone, men grisekjøring? Hvordan i all verden er det i det hele tatt mulig å grisekjøre rett frem på en øde strekning?

 

Det som provoserer meg aller mest er nok politiet. Media har på en måte som jobb å blåse opp dette, men politiet burde vite bedre. For det første gir ikke dette en skremselseffekt slik de kanskje håper på. Tvert i mot. Mange yngre sjåfører synes dette er kjempetøft. I tillegg demonstrerer jo politiet sin manglene kompetanse så til de grader. De kan jo ingenting om bil! Dermed er det fritt fram for å gasse på. Greit, på papiret er dette en stygg sak, men vidoen er jo tam som en golden retriver...

 

Jeg har selv vært instruktør på såkalte Safety Driving kurs på isen. Da delte vi bane med bl.a. UP. Og for å si det slik, nå er jeg ikke det minste redd for de lenger. All respekt er borte. Den eneste grunnen til at jeg ikke bruker veien som racerbane er sunn fornuft, og det tror jeg at jeg har betydelig mye mer av enn de uniformerte apekattene. Selvsagt er det noen unntak. Jeg kjenner vel et par ok politifolk, men hva jobber de med? Joda, sedelighet og livvakt. De flinke gutta gidder nemlig ikke å sitte i en bil hele jævla dagen i håp om å ta en som kjører på rødt lys kl. 02 om natta...

 

De gutta som var på isen kunne sikkert blitt bedre med litt kyndig veiledning, men når han som styrer opplegget er en cocky, wannabe LAPD med en utrolig overlegen holdning, og nada kompetanse så er det hele meningsløst. Skal man lære folk å kjøre bil, nytter det ikke å terpe teori. Alle har forskjellige forutsetninger og det aller viktigste er å kjenne sine egne begrensninger. Det gjør de ikke i politiet. Der er alt firkantet. Får du skrens, gjør slik. Låser du hjulene, gjør slik. Bla. bla. bla. Hva lærer man av det? Ikke rart gutta skjønner nada vedr. bilkjøring...

Bøyer meg i støvet Fredrik! Du greier virkelig å formulere deg!

Gidder ikke å skrive noe i denne posten, for her er jeg HELT enig !

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det har seg sånn at dette er fakta så er det jo helt sløkt....

 

For det første i 50 sone... Det ER en grunn til at det er 50 sone..

Spesiel fare da, kanskje en skole eller noe...

 

Men det jeg reagerte mest på er at bilen er en skyline til 800.000 kr, med andre ord jeg tviler på at det er en så veeeldig ung person liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår