Gå til innhold

problem audi 100

Ranger emnet


4realC4

Anbefalte innlegg

noen ganger starter den ikke på alle sylindre.

starter, stopper, starter en gang til, å den går på 2-3 sylindre noen sekunder før den går på alle 4.

som oftest etter den har gått på normal driftstemperatur og stått stille en stund etterpå.

noen som har vært borti samme problemet?

AAD motor som står i

 

takker for svar

Audi 100 C4 Sedan 2.0I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har noe liknende problemer tror jeg. har en 92 audi 100 2,3E som oppfører seg helt fjernt. den er tungstartet uansett kald eller varm og smånapper under kjøring, ikke helt optimalt drag i den heller.... noen tips? har kontrollert blinkkoder(ble bare 4444) , nye plugger, korrekt tenning, korrekt register, ingen ulyder i motor.....bare hurker litt med det samme den starter (etter ca 5-8sek med filing) og så går den pent etter det, forutennom at den rett og slett går dårlig samt smålugger litt. noen som er flinke med disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også akkurat samme symptomer som deg calibradtm. Har samme motor. Min er tungstartet, filer noen sek, og når den starter så går den fint. Av og til starter den normalt. Så lugger den litt og er litt dau. Har kjøpt luftfilter, bensinfilter, oljefilter, rotor og fordelerlokk. Skal skifte alt i løpet av uken. Håper den oppfører seg bedre etter det. Si i fra hvordan det går med din bil......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Audi 100 2,3 E med samme problemet, den er tungstarta. Hvor langt har deres biler gått?

 

 

Fikk et minitips i går om å skru ut lambdasonden og se om det var sot på den, tørke av forsiktig og sette inn igjen. Lambdasonden slites ut etter hvert, min har vel stått i bilen i alle den 290000 kilometer, så dersom ikke trikset med luftfilter og plugger, evt fordelerlokk funker så kan det være lambdasonden som ljuger om blandingsforholdet, dvs at styringskomputeren får feil info, og dermed sender feil blanding luft/bensin til motoren.

 

Jeg har nettopp kjøpt audien så jeg har ikke så mye peiling på hvor ting (hei, dersom det er noen MED peil i trondheim eller omegn så HYL) men lamdasonden burde sitte rett før eller etter katalysatoren.

 

Jeg skal forsøke å skru ut min lambda og gnukke litt på den, se om jeg også får ned co2 og bensinforbruket på min audi, den bruker rundt 1.3 på mila = latterlig mye.

 

En annen ting som muligens kan få lambdasonden til å ljuge er utettheter i eksosanlegget, evt feil på katalysator, men det henger vel bare på greip dersom lambdasonden står plassert ETTER hullet/katalysatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Denne feilen har jeg på min 2,3e også. Når jeg skal starte den,så står den og hakker på en 2-3 sylindre,før den blir helt fin og går på alle 5.Dette er uansett om den er varm eller kald.Skal bli intresant å se om det er noen som finner ut av dette,er vist en gjenganger feil på audi motorer dette tydeligvis..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår