Gå til innhold

Biltema deler

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

"alt" av gummi, som slanger og reimer og slikt, er merket Goodyear... ikke kødd engang... ble sjokkert sjøl.... har kjøpt mye fra biltema og har blitt fornøyd i forhold til pris...

men det jeg ikke har blitt fornøyd med er demper, fjører, skiver, klosser...

hold deg unna dempere, fjører og slikt type mekaniske deler (skiver, klosser)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Goodyear? Hm, ikke overraskende egentlig...

Har vært borti mye som er produsert på samme fabrikk et sted i fjerne østen, men som blir påstemplet diverse merker...

Er biltema fjærene ille? Tenkte å kappe fjærene på bilen, og hvis det gikk gærent (Har aldri gjort det før) kunne jeg jo bare kjøpe nye på biltema... :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er bra er jo at det er billig, så om det ikke holder lenge kan man bare bytte... uansett, siden det brukes som bilcross bil så kan det jo hende den blir solgt fort, så da er det de nye eierenes problem om det ikke er holdbart! :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt noen deler på biltema JA.. mest parten av det de har er bra til normalt bruk, men ikke til rally kjøring..

somregel er det bare logen som er byttet på delen, mens delene er laget på samme fabrikk....

Men viktige deler bør man vel kjøpe originalt

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Noen som har erfaringer med deler og utstyr kjøpt på biltema?

Vurderer å kjøpe toppakning-sett til Golf 1.8, coil og tenningskabler der... kanskje mer.

Er dette holdbart, eller er det bare dritten?

Toppakningsettene til vw er bra, men pass på at det er rikyig anntall hull i pakninga, virker som de har bomma litt der på 1.8i motoren..... har måtte borre opp hull til oljekanaler 2 ganger nå....

Ellers så er det sånn som blir sagt her, bra kvalitet med annet merke på

Enten kjøper man orginalt eller så kjøper man på biltema. Mekonomen,bilxtra og torshov har samme greiene, men dyrere.

Og kunnskapsnivået er iallefall så høyt på biltema at de klarer å finne frem til deler i sin egen katalog, det kan man ikke si om torshov mesteparten av de som jobber der er komplett inkompetente, men det kan jo legges til at det er vernet bedrift... (mor og far er søsken...) ikke du da christian ;)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pug106_S16

Hørte om en som bytta til dempere fra BilTema etter en anmerkning på EU-kontoll. Da han kom til etterkontroll igjen, så lurte de på hvorfor han ikke hadde bytta dempere, som de hadde påpekt... Kanskje ikke BilTema-dempere jeg ville satset på... :rolleyes:

Jeg fikk et sett med bakdempere fra en jeg hjalp en gang...sitter på konebilen, og funker fint enda de... Mens gassdemperne fra biltema er dritt...de lekker etter veeeldig kort tid, nesten værre enn hyundai-originaldempere;) Er nok en grunn til at de har slutta å selge gassdempere nå:)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delene kan vel ikke være verre enn originalt?

For på bilcross holdes jo bilen rimelig original... ingen gidder å spandere på senkesett og nye bremser osv. til 25.000,- når de kan risikere å måtte selge bilen for 8.000,- etter løpet... :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tombra

Jeg bor like ved Biltema (Trondheim) så jeg er der rett som det er. Men jeg har et prinsipp:Kjøper aldri 'viktige' deler der, stort sett alt av nødvendige deler kjøper jeg andre steder, fordi jeg vil koste på en 100-lapp mer, og vite hva jeg får.

Verktøy kjøper jeg kun dersom det er 10 års garanti på det.

Ellers er Biltema en knall butikk til 'diverse' ting.

Forøvrig burde de vel skifte navn til Kjøkkentema, er snart mer kniver og fat der enn bilutstyr...

finner ingenting av det jeg skal ha til bilen på biltema lenger jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider