Gå til innhold

Har basskasse men elementer??

Ranger emnet


solviken

Anbefalte innlegg

Best til hva? ;)

 

Pioneer'en er dobbeltspolet, så om hele kassen skal kobles i 4 ohm totalt, er to Pioneer'er valget. Med Sony-elementene blir det 2ohm (eller 8ohm for den saks del) totalt, og da spørs det hva slags forsterker du har til å drive dette...

 

Er det best utseende som teller, er det vel kanskje Pioneer som drar det hjem.. ;)

tsw307d4_detailpage.jpg

 

Og ellers er det en dullion elementer som passer i kassa di, i samme prisklasse også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to lukkede kasse på 31L...

 

Hadde egentli løst på pioneer.. men får se... Når jeg sier best mener jeg best til prisen.

Kom nå me frslag til gode ikke svindyre elementer:D

 

har Prøvd RE12 for en stund siden og var lite fornøyd vist det er disse du snakker om, Men da kostet de bra 400 kr st:D hmm.. er akkurat samme:P

 

Resonant Engineering RE12

 

Entry level serien til Resonant Engineering som egentlig er alt annet enn "entry level".

RE serien tilbyr enormt mye morro sammen medmeget god lydkvalitet enten det skal være portet eller lukket kasse på disse subwooferne.

Gi den 400 watt eller mer, og den gir deg mye spilleglede.

 

Spesifikasjoner

Mica Filled Poly Cone

Santoprene Rubber Surround

Pressed Steel Basket

High Temp 8-layer Copper Voice Coil

FEA Optimized Motor Structure

Single Maganet

Linear Conex Spiders

Foam Gasket

 

Vi anbefaler:

1 stk. eller 2 stk. RE12 på US Amps XT2000D

RE12 trives best i lukket kasse på 25 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si du begynner litt i feil ende da, er som regel best å begynne med elementer også lage/kjøpe kasse.

Men, siden du har kasse så i hvertfall prøv å finne noen elementer om liker seg å så lite luft som 31 L, veit at dynabel/Eltek har et SEAS Lotus element som spiller kjempe godt og liker seg i 30L lukka kasse. PS: de er på kampanje tilbud om dagen.;-)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si du begynner litt i feil ende da, er som regel best å begynne med elementer også lage/kjøpe kasse.

Men, siden du har kasse så i hvertfall prøv å finne noen elementer om liker seg å så lite luft som 31 L, veit at dynabel/Eltek har et SEAS Lotus element som spiller kjempe godt og liker seg i 30L lukka kasse. PS: de er på kampanje tilbud om dagen.;-)

 

Begynner jo ikkje i feil enda når jeg har en kasse som jeg hadde et par Pioneer TS-w1200c i.. men de tok slutt da jeg sprengte de så jeg tenkte jeg skulle se om jeg ikke fant noen nye elementer.. grunnen til at jeg skal ha den kassen er fordi den passer rett inn bak i bilen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RE12 er MYE bedre enn de pioneerene du linker til i første post, så da utgår vel de??

 

Seas som blir nevnt her er knallbra, men de koster litt mere da, også har jeg en følelse av at de ikke vil fungere til ditt bruk ;)

 

Hvrdan vet du det?? har du testa? pioneern koster jo da 730kr mens RE12 koster 1200kr

 

BTW.. er det noen andre som vet hvor stor forskjell det er fra den pioneer bassen som jeg viste over til disse gammle elementene Pioneer TS-w1200c ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvrdan vet du det?? har du testa? pioneern koster jo da 730kr mens RE12 koster 1200kr

 

BTW.. er det noen andre som vet hvor stor forskjell det er fra den pioneer bassen som jeg viste over til disse gammle elementene Pioneer TS-w1200c ??

 

Ja, jeg har testet... er heller ikke noe imponert over ts-w1200c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har testet... er heller ikke noe imponert over ts-w1200c

 

Okai:D Syns prisen på RE12 har steget ekstremt mye på 1 år.. kjøpte 2 st RE12 i fjord høst og betalte da 400kr st, og nå koster de 1200 kr st..:P:P men så smart som jeg har vært solgte jeg dem for en liten stund siden:D

Men som sagt var jeg ikke imponert over deres ytelse, derfor jeg solgte dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår