Gå til innhold

Test av poleringsmiddler

Ranger emnet


tpower

Anbefalte innlegg

Tenkte akkurat jeg skulle poste en link til denna testen for å finne ut hva "fagfolkene" her inne sa om den..

 

Jeg er i grunn rimelig skeptisk til billige løsninger som feks biltema, og det går tvers imellom hva enn det måtte være av produkter..

 

Hva jeg har erfart, så er billige løsninger gode for ett kortere tidsperspektiv..

Og regner egentlig med at det er sånn i denne sammenhengen også?

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det når man tester i forhold til pris.

 

Hadde sikkert vunnet med smørefett også, hvis det hadde kostet 1 kr. for ti liter.

 

Litt overdrevet sef., men alle skjønner jo at feks. Swissvax Saphir/Concourse faller totalt igjennom i alle slike tester. (jeg vet at den ikke var med her, men bare ett eksempel) For Swisswax kan umulig gi 5 ganger bedre resultat, noe prisen antyder. Men at Swissvax og andre dyre vokser er bedre er jeg rimelig sikker på. Men altså ikke i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. leste denne testen for noen dager siden, og jeg er slettest ikke imponert over måten de testa på. Alle kan få bilen til å glinse i 2 timer, med både silikon og parafin som nevnt her :).

 

Jeg har selv erfaringer med turtlewax - fra gamledager, og i nyere tider maguiars og autoglym. Jeg holder en knapp på at maguiars er det som gir best resultat og er enklest å få bra resultat med av de to sistnevnte. Men mine erfaringer med autoglym er at det er nesten like bra, men er litt vanskeligere å få det til på en proff måte... mulig mine erfaringer ikke stemmer med resten av folkets, men det er iallefall mine erfaringer... :)

 

Jeg bruker autoglym, da jeg får best pris på det, og jeg får det bra til med den... Men må inrømme at jeg også bruker noen maguiars produkter i tillegg - f.eks. vinylfornyeren deres... husker ikke det tekniske navnet på den. Men jeg har ikke noe fra autoglym som kan måle seg med denne. Den er enkel å bruke, lett å få jevnt resultat selv på vanskelige plasser osv...

 

Slike rens/poler eller rubb/poler kombimidler har jeg null erfaring med, men en kompis bruker dette i sin business, og han får det bra til... Men når jeg rubber, så bruker jeg ca like lenge på å rubbe å polere opp, som han bruker totalt, så det er vel hipp som happ tenker jeg... Men dette er ikke snakk om de billige biltema kombi midlene altså... :)

 

turtlewax har jeg funnet for lett for mange år siden - så det ville jeg styrt unna, til fordel for autoglym eller maguiars - eller andre mindre kjente merker, som er annerkjente i bransjen... bare å høre på bilpleieverkstedet for å få tips... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår