Gå til innhold

Audi-Sport suspension, hvordan finne ut av om man har det?

Ranger emnet


Tang0

Anbefalte innlegg

Hei,

poster her for prøve å hjelpe en kunde med ett spørsmål.

Kunden er innteresert i H&R coilovers og jeg ser at H&R har to alternativer.

med og uten "Audi-sport suspension kit"

 

Jeg har prøvd å grave frem litt informasjon selv men har ingen egen erfaring her så da er det bedre å spørre dere.

 

Hvordan kan man finne ut av om man har eller ikke har audi-sport understell?

 

Noen visuelle trekk man kan se etter?

 

dreier seg om disse to:

 

Audi 80/90 Quattro (89Q) Lim. + Coupe incl. S2, with Audi-sport suspension kit

lowering [mm] rear axle 30 - 80, lowering [mm] front axle 30 - 80, year: ab: 04.1990 up to: 09.1991

 

Audi 80/90 Quattro (89Q) Lim. + Coupe incl. S2, without Audi-sport suspension kit

lowering [mm] rear axle 20 - 70, lowering [mm] front axle 30 - 80, year: ab: 1986 up to: 1991

 

 

Takker for all hjelp her.

 

Mvh Thomas Håland

norvatio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høre med møller er jo greiest.

Men du kan også lese av utstyrskodene foran i service-heftet ditt.

Oversett kodene her: http://igorweb.org/equidec/

Finner du en kode som det står noe med sportsunderstell, har du dette, ellers ikke.

 

Du kan også parkere bilen din ved siden av en annen Audi 80, og se om bilen din er lavere enn den.:)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke helt eksakt, men jeg mener å huske at forskjellen på disse med og uten sportsunderstell, er den faktiske lengden på fjærbeina.

 

På nyere bilen ligger forskjellen i fjærene.

Kan ikke forstå at det skulle utgjøre noe forskjell når det uansett skal coilovers på bilen.

 

Når det er sagt, går det som sagt an å sjekke serviceheftet eller klistrelappene som står i bagasjerommet. Skal stå to eller tre lapper der med forskjellige koder, som forklarer hva slags utstyr bilen ble levert med.

 

Veldig ofte på disse gamle bilene, og da spesielt importbiler har ikke Møller noen oversikt over hva de kom med.

Serviceheftene er også innimellom mangelfulle, hvis man i hele tatt har de lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår