Gå til innhold

Ny Rekord i år IGJEN

Ranger emnet


volvokvaløya

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Hvorfor stille ned turbotrykket etter bremsing da?

Er ikke bare turbotrykket som er avgjørende. Ladder 1,5 på FKn min, men er vel langt unna 300hk

 

Nei når en 2.5liters volvo motor gjir 680hk på bare 1.4kg trykk så skjønner vi vell alle at trykket ikke er alt?

Syns du det ser ut til at bilen trenger mer effekt da?

 

Godt å vite at man kan få ca 200hk til bare med å justere trykket hvis det skulle bli behov.

Forøvrig liker jeg bygge å lage ting sjøl.

Slik som jeg har gjordt med denne motoren å da er det gøy strekke grensene litt i bremsebenken.

 

Hvis jeg ikke husker mye feil bremsa vell du f eks 600hk i en 6 er, dvs ca 100hk pr syl.

Vi bremsa 917hk å dvs ca 230hk pr syl å som alle skjønner da var trimmings graden på vår motor sky høyt over det den var på din 6 er.

 

Tenker da spesielt på at vi alle allerede vet at ladetrykk er ikke alt :volvsmile .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antall sylindre har jo ikke noe å si da. motorvolum.

 

men nå har jo heller ikke 242-T6 vært hos VS og benket å justert heller da.

 

men bilen din går som ei kule værtfall! åssen dekk har du bak?

 

Seriøst dre?

 

Hva trur du so setter stop.l Sylindervolumet?

 

Regner med 6 ern er mer enn 2.5liter.

 

Å mener du VS sin benk ikke er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge må jeg si!

Funker over all forventning detta.

Det er et lite spark bak å se en sånn film,får liksom lyst til å gjøre ferdig sin egen motor og..

Var trivelig å hilse på deg,og jeg får beklage på vegne av alle bilinteresserte i sarpsborg at noen jævla vandaler herpa porscha til stig,de skal være lykkelige for at de ikke ble tatt på fersk gjerning..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst dre?

 

Hva trur du so setter stop.l Sylindervolumet?

 

Regner med 6 ern er mer enn 2.5liter.

 

Å mener du VS sin benk ikke er riktig?

 

Sjønte bare ikke hvorfor du tok effekten til 242-T6 og delte på 6 når du skulle regne ut "trimningsgraden"

 

Jeg har ingen grunn til å tro den ikke er riktig!

 

680hk på 1.4 er jo latterlig høy effekt da :)

åssen fuel og kompresjon kjører du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønte bare ikke hvorfor du tok effekten til 242-T6 og delte på 6 når du skulle regne ut "trimningsgraden"

 

Jeg har ingen grunn til å tro den ikke er riktig!

 

680hk på 1.4 er jo latterlig høy effekt da :)

åssen fuel og kompresjon kjører du med?

 

Et eksempel bare.

Ventil str er jo ofte ganske lik mellom 4 og 6 syl.

 

E85 fuel å ???????? komp ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår