Gå til innhold

ATperformance(ATEC) prosjekt 2liter 1000hk

Ranger emnet


makann

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blokk?

Innmat?

Turbo?

Hvem bygde grenrør og innsug?

Sprut?

 

Hva er gjort med selve bilen?

:)

 

Well turboen du ser på bildet er en garret GT4202R med 1.28A/R eksoshus den har 70mm kompressorhjul og flower nok luft til ca 950-1000whp. men vi kommer mest sannsynelig til å bruke en custom BW turbo kapabel for 1300whp som med sine forlengede kompressorblader og sitt spesielle design er mer effektiv i et bredere område.

(Kommer bilde senere)

 

Blokka er en Honda b18c1 støp, med nye sylinderforinger coatede stempler.

 

Bruker Motec ecu på denne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å.. haha.. Sorry ;)

 

Har ikke titta på hjemmesiden enda! Blir gromt det! :D

 

Så.. hva er gjort med selve bilen? Eller har dere bare med motoren å gjøre?

 

 

NP! :)

 

Vi har md motor driverk og understell å gjøre.

 

Planene deromkring er,

 

Bilen har allerede fått montert drivaksler som skal tåle påkjenningene i tilegg til nye nav.

Den har forresten fått bygget ut hjulene 25mm på hver side nå slik at hjulbuene blir fyllt ut.

 

En hjørnevekting og vinkeljustering blir tatt til slutt når bilen er ferdig :)

 

Planene for understell/bremser.

-Moton suspension

-Aluminium bærearmer foran og bak.

-AP racing bremser.

 

----------------------------------

sorry for lokasjonen, vi har pusset opp verkstedet så jeg måtte skru på bilen i min egen garasje.

Det var en smule trangt:/

Litt bilder:

 

Etter breddingen:

DSCF0607-1.jpg

 

DSCF0612-1.jpg

 

 

 

Jeg bytter forresten ut hondas elgamle hallgiver system med en(Svinghjulsensor) Signalet blir da digitalt.

Dette gjør det mulig å styre tenningen på over 11000rpm(Rødmerking)

 

Jeg har også fjærnet Hondas "Stolthet" VTEC.

til gjengjeld for vippearmer i alu/magnesium. samt rullkammer med egne utregnede profiler.

 

Motec EMS, T1 trigger system og M&W ignition mudule,for å styre motoren.

Aeromotive pro(1400hp) pumpe med 12AN in/outlets, og en boostcontroller solenoid.

Småsnæcks

 

 

IMG_6971.jpg

 

IMG_6976.jpg

 

IMG_6977.jpg

 

IMG_6980.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen bilder av det nye verkstedet også, til uka skal vi få opp noen lettvegger for å avstenge et frse rom og et støvfritt rom til motorer.

 

bilder:

 

muto3.jpg

 

Muto1.jpg

 

muto3-1.jpg

 

moyut.jpg

 

Som dere ser har vi fått inn et par småting, men det ligger fortsatt 6 motorer og endel andre ting å venter p å slippe inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mere av infoen jeg lurte på ;)

Ser nydelig ut! Nye verkstedet stort nok? hehe..

 

Starta motoren eller ikke kommet så langt enda?

 

Hei verkstedet er 2-220m2 så det er greit stort.:)

 

Jeg mangler ledningsnettet frå få startet den, Jeg er virkelig spent på hvordan den låter med disse custom dreide rullkammene..

 

her er noen flere bilder:

 

Blokka:

På dette tidspunktet var toppen inne til maskinering, Blokka er borret og gjenget for topplokksbolter i 1/2" tykkelse for å holde toppen på plass selvom jeg skulle finne på å lade 5 bar :O(Yikes)

 

 

IMG_6639.jpg

 

IMG_6640.jpg

 

IMG_6649.jpg

 

IMG_6653.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8292_1194879517.jpg

Her er et bilde av turboen dere ser ovnfor prøvemontert på en tilsvarende motor

 

Turboen dere ser på motoren er turboen til venstre, mens den egentlige turboen som spal brukes er den til høyre på bildet nede, bare det å få plass er en utfordring i seg selv :roll:

DSCF0704.jpg

 

DSCF0702.jpg

 

Her...

 

CIMG3057.jpg

 

CIMG3075.jpg

 

IMG_6987.jpg

 

Turboen ble montert først, T platn måtte bøyes en smule for å så få montert kompressorhuset.

IMG_6991.jpg

 

IMG_6999.jpg

 

IMG_7002.jpg

 

IMG_7003.jpg

Ltt rotete i motorommet, men med det nye Motec ledningsnettet blir ting straks litt mere ryddig.

De nye akslene er montert, disse er laget for å holde over 1000whp uten hjulspinn(Direkte overført)

 

IMG_7008.jpg

 

IMG_7018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår