Gå til innhold

Hiace "Gt4 srl"

Ranger emnet


vectra98

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 7 months later...
  • 2 months later...
Hva slags stoff brukte du på bakveggen? ble meget bra!

Har selv lagt asfaltmatter inni dørene og det ble merkbart bedre:)

Lurer på om jeg skal ha asfalt matter på gulvet også, var det stor forskjell?

 

Var noe jeg hadde liggende som jeg egentlig skulle trekke en sub-kasse med:) ble ikke superfint, men det funker godt til en arbeidsbil å være:)

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

leste den posten her og tenkte jeg skulle lydisolere hiace en min. Kjøpte bitumen og splen matter på installbay. Lydisolert taket og dørene. Må ærlig innrømme at jeg ble mektig skuffet over forskjellen. Kan være fordi jeg har nye hakkapeliitta piggdekk. Og hører kanskje motoren en smule mer en før. Men det var absolutt ikke verdt pengene.

07 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du gjort noe gærent.. :p

Lydisolerte Hiace'n min, merka det VELDIG på min..

Spesielt på den utvendig støyen.. ;) En helt annen bil å kjøre nå..

 

Ja, det lurte jeg også på. La vibroplast matter i dørene, og et lag splen 8 mm mellom døren og dørtrekkene. I taket la jeg også et lag vibroplast og splen oppå. Gjenklangen i dørene er borte, men når jeg lukker døren hører jeg gjenklangen som forplanter seg bakover isteden. Kan ikke se at jeg har gjort noe galt da jeg har brukt matter av god kvalitet og lagt de ordentlig. Har nok blitt litt bedre, men det høres fortsatt ut som en tanks pga piggdekkene.

 

Skal ta noen bilder når jeg får muligheten.

 

Edit:

 

Når jeg leste litt igjennom på nettet, så ser jeg at installbay anbefaler 2 lag med vibroplast. La kun inn noen store strimler. Dog jeg trodde man ikke trengte å dekke hele døra. Kanskje jeg har brukt for lite...

Endret av bikeriderb

07 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Dynamat Extreme matter i dørene (både i mot blikket 4mm og bak dørtrekket 2mm) 2lag altså.. Samme på gulvet 6mm.. Var veldig nøye med å få lagt det overalt.. I taket la jeg 4mm i mot blikket + 5cm isolasjon

(der var det jo ingenting, bare den tynne pappplata) Har fått til noe i mot mmotorrommet også.. men det er det trangt.. så har litt mye motorlyd enda..

Mvh Glenn-Roger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Dynamat Extreme matter i dørene (både i mot blikket 4mm og bak dørtrekket 2mm) 2lag altså.. Samme på gulvet 6mm.. Var veldig nøye med å få lagt det overalt.. I taket la jeg 4mm i mot blikket + 5cm isolasjon

(der var det jo ingenting, bare den tynne pappplata) Har fått til noe i mot mmotorrommet også.. men det er det trangt.. så har litt mye motorlyd enda..

 

Hm. Kanskje en idee og legge et lag til i dørene. Men hvor har du lagt mattene til motorrommet? Det ligger jo allerede en slags matte på gulvet. Å legge mer matte oppå her skulle man tro var unødvendigt. Isåfall en splen matte el. Men er vanskelig å skille syntes jeg. Da man lydisolerer ett sted blir motorlyden mer tydlig. Å få det ned på et normalt nivå tror jeg er nærmest umulig.

 

Men tokk du ut setene for å isolere gulvet? Og har du piggdekk?

Endret av bikeriderb

07 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ut begge setene ja.. Tok ut den matta som ligger på gulvet orginalt også.. Dynamat overalt på gulvet,nedi innstegs brønnen også..

Så la jeg den orginale matte tilbake igjen etterpå..

Demonterte endel på dashbordet for å komme te mest mulig på torpedo veggen.. Men det er veldig trangt oppi der..

Dynamat mattene er dyre.. men fikk en god pris.. ;)

 

Jeg har pikkdekk ja.. Hører dem bedre enn sommerdekka, men er jo normalt.. ;)

Mvh Glenn-Roger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ut begge setene ja.. Tok ut den matta som ligger på gulvet orginalt også.. Dynamat overalt på gulvet,nedi innstegs brønnen også..

Så la jeg den orginale matte tilbake igjen etterpå..

Demonterte endel på dashbordet for å komme te mest mulig på torpedo veggen.. Men det er veldig trangt oppi der..

Dynamat mattene er dyre.. men fikk en god pris.. ;)

 

Jeg har pikkdekk ja.. Hører dem bedre enn sommerdekka, men er jo normalt.. ;)

 

 

Tenker ikke på den myke matten. Men den harde som også er lakkert. Er en slags asfalt/bitumen blanding. Skulle tro at å legge mer bitumen oppå der ville vært unødvendig. Leste mye før jeg la mattene. Og sånn som jeg forstod det er det helt unødvendigt å legge matter overalt. Men gjerne midt på de flatene som avgir resonans.

07 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår