Gå til innhold

Toyota Hiace VS. Volkswagen Transporter

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har behovet for enda en bil meldt seg.

Kjærringa må ha arbeidsbil og jeg skal ha noe å frakte MC/ATV inni.

Hvilken bil er best av Transporter og Hiace.(tenker da på sånn slit og sleng)

Tenker da på kun biler som er laga etter 1998.

Transportern er kun aktuell med 2,5TDI-motor

 

Fyr løs!

(kjærringa/Villstyring har absolutt ingen invirkning i denne tråden)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiacen er absolutt mest driftssikker, men har kjøregenskaper som ligner en traktor.

Transporter/caravelle er veldig mye bedre å kjøre, men mye mer problemer...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller egentlig mot Hiace tror jeg, men er det mye forskjell på å kjøre de to bilene da?

Er ute etter et så billig bilhold som mulig, for jeg har noen pengesluk fra før.

 

Går det an å få en Hiace til å se nogenlunde OK ut med andre felger og "kufanger" og 1000-metringer og sånnt da?

 

Hvordan er automat`n til toyota egentlig?(japansk bil med automat klinger ikke jævli bra i mine ører egentlig)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiace er genial bil! så lenge den får noe som brenner på tanken og en skvett olje en gang i blandt så stiller den opp. ikke er dem så værst å kjøre heller :P faktisk.

hadde ikke engang tenkt på transporter i denne sammenhengen, lasta full transporteren til skolen med sveise apparat, noen dekk og litt stål og den holdt på å stryke med når vi båttna fjøla. vann og olje temperaturen føyk i været så fort vi nærmet oss motbakkene, fjæringa bak båttna så fort det var en ugjevnhet i underlaget og bilen stoppet i medbakk. aldri mer transporter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok valgt Hiace. Har kjørt mange forskjellige Hiace (både kort og lang - gammel og ny), og er aldri blitt skuffet i forhold til at de gjør den jobben som forventes.

 

Slike biler skal jo f.eks. være minst mulig på verksted i mine øyne, og da er Hiace'n rå. Mellom- og hovedservicer holder.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fokuset er billig bilhold hadde jeg definitivt valgt Hiacen. Nå er ikke Hiacen akkurat gjerrig på dieselforbruket, men det er vel ikke 2.5'en til VAG heller da.

 

Kjørte 100 000km i en Hiace i 2006, aldri så mye som ett feilslag :) Fylte olje hver 30 000, det var alt som trengtes.

 

 

Atte hæ? Vet du hva dieselforbruket på 2.5 TDI er?

 

Det vet jeg, siden jeg har kjørt 35 000 km med den siden 1. desember. Jeg brukte 12 og halv time fra Volkswarenhaus og hjem (1198 km) med smekkfull bil og bilen bruker godt under literen.

 

Jeg har kjørt begge deler mye, Hiace har jeg kjørt i drosje i 2 år. JA, Toyotaen er nok mer driftsikker og trenger mindre vedlike hold.

 

Men om man er litt nøye med å ta ting før det havarerer på 2.5 TDi så er den både bedre å kjøre, bruker mindre drivstoff og mye kjappere enn noen Hiace.

 

Jeg bytter olje hver 10 000 km.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte hæ? Vet du hva dieselforbruket på 2.5 TDI er?

 

Det vet jeg, siden jeg har kjørt 35 000 km med den siden 1. desember. Jeg brukte 12 og halv time fra Volkswarenhaus og hjem (1198 km) med smekkfull bil og bilen bruker godt under literen.

 

Jeg har kjørt begge deler mye, Hiace har jeg kjørt i drosje i 2 år. JA, Toyotaen er nok mer driftsikker og trenger mindre vedlike hold.

 

Men om man er litt nøye med å ta ting før det havarerer på 2.5 TDi så er den både bedre å kjøre, bruker mindre drivstoff og mye kjappere enn noen Hiace.

 

Jeg bytter olje hver 10 000 km.

Har hatt to transportere blandt kollegaer (Nå er det bare en igjen), og er i skrivende stund 4 hiacer. Er ikke tvil om hvilke biler som står oftest pga service og annet trøbbel i hvertfall. Hiacene står så og si _aldri_ bortsett fra den ene dagen de erpå 30k-service.

 

Og skal man ta servicenivået hos forhandlerne i betrakning er det hvertfall ingen tvil. Nå kan jeg bare snakke for Trondheim da, men er vel ikke uten grunn at det så og si nesten ikke går en eneste VAG-drosje her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deler litt synspnkt med Polardego aka. Rema ett-tusen aka. null-boy at caravella ikke er noe dårlig bil.

 

2.5tdien er kvikk, bruker lite og ikke minst nydelig å kjøre i forhold til hiacen. Selv med 4motion. Koster å vedlikeholde.. om du ikke skrur selv.

 

Hiacen, D4D med 2.5 common rail er ille når det gjelder drivstoff forbruk. Permanent 4trekk, så det koster. MEN, god motor, godt understell, tåler juling etc etc. Ikke like god å kjøre.

 

 

"Se torsken"

 

Toyota, toyota, toyota. Slik starter denne låta, ja låta, ja låta

Hiace kommer nå! KOMMER NÅ!

En kassevogn på høøøøyt nivå!

Du koser deg mil etter mil, med diesel bensin og 4wheel. Og KOMBI FAMILIE BIL. Smiler vi.

 

Hiacen er best, den er best!

Mangler nesten bare flyyyytevest!

Den farer i veigalopp, med utstyr og service på topp.

Helt uuuuten stooo`ooopp.

 

Og bilen, og bilen og bilen.

Er vi som holder stilen,

med lite på milen.

Den kommer fra toyota, toyota, toyota

som sponser denne låta, ja låta, ja låta.

 

Hiacen er vår venn, er vår venn!

overalt så imponerer den

med servo og kraftig motor

den seiler fra syd og til nor

ja selv konkurrenten glor

 

Og møller , ja møller og møller med alle sine bøller, ja bøller ja bøller.

Misunner toyota toyota toyota

for Hiace blir man glad av ja glad av ja glad av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår