GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by SpeedWell Bruker selv Pennzoil Performax 5W40 Fullsyntet på min alle mine motorer. Golfen hater såfall alt annet... Alle har liksom HEEELT rett hele tia........? Golfen hater alt annet enn Pennzoil.........? Javel........ Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by vwfreak Oljen skal; Smøre, rense, kjøle..... ...Og tette, beskytte.. :D Har motoren din gått langt er det vel ikke akkurat best med helsynt?? Siden olje er med på å tette oxo... Får spesiell olje til eldre biler som ikke er så tynn og som tetter bedre... Men valvoline, mobil1 osv går for å være bra oljer... Ville kanskje gått for en halvsynt. olje........ Da er vi 100% enige....... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by GolfG60Syncro Alle har liksom HEEELT rett hele tia........? Golfen hater alt annet enn Pennzoil.........? Javel........ Golfen MIN! Men det antok jeg du forstod. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 ja Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 EOD :D Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 BBS:D Men hvordan merker du at den hater det? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Ventilløfterne klaprer, den begynner å bruke olje osv med andre typer. Jeg har ikke prøvd så veldig mange akkurat, men f.eks Valvoline Maxlife som liksom skulle være såååå bra på gamle motorer tror jeg var i motoren et par dager før jeg gikk tilbake til Performax. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Liker Shell Helix Ultra for mye av det samme+det er den originale.... Den som alltid har sirkulert i mine kanaler.... Bytter ofte og hart bra filter og da.... Det er enda viktigere i denne sammenhengen.... Om du bruker Pennzoil og jeg bruker S H U, så tror jeg det betyr forsvinnende lite på de motorene her, i forhold til hvor ofte en bytter, hvordan man starter opp om morningen og hva filter man bruker..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Ja, det er helt klart kvalitetsforskjeller mellom de merkene som er på markedet. Bytter man ofte, har det nesten ikke noe å si. Vil man kjøre intervallene ut bør man bruke parafinsk olje fremfor naftansk olje. Parafinsk er Pennzoil, Valvoline, Omega og kanskje Mobil 1 og sikkert flere? Viskositet på oljen må en vel nesten prøve seg fram på, gamle slitte motorer bør vel ha 10-40 for å holde på oljen. Slitte pakninger kan også bli værre med fullsyntet. Selv bytter jeg ikke olje etter intervallene, men så snart jeg synes oljen begynner å bli litt for mørk. :) Da er den skitten og på tide å bytte. Koster meg ikke så mye heller, siden jeg får Pennzoil til innkjøpspris. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by SpeedWell Ja, det er helt klart kvalitetsforskjeller mellom de merkene som er på markedet. Bytter man ofte, har det nesten ikke noe å si. Vil man kjøre intervallene ut bør man bruke parafinsk olje fremfor naftansk olje. Parafinsk er Pennzoil, Valvoline, Omega og kanskje Mobil 1 og sikkert flere? Viskositet på oljen må en vel nesten prøve seg fram på, gamle slitte motorer bør vel ha 10-40 for å holde på oljen. Slitte pakninger kan også bli værre med fullsyntet. Selv bytter jeg ikke olje etter intervallene, men så snart jeg synes oljen begynner å bli litt for mørk. :) Da er den skitten og på tide å bytte. Koster meg ikke så mye heller, siden jeg får Pennzoil til innkjøpspris. :) Da er vi vel stort sett enige, bortsett fra at jeg har tilgode å se en Golf som HATER Shell Helix Ultra..........;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by SpeedWell Ventilløfterne klaprer, den begynner å bruke olje osv med andre typer. Jeg har ikke prøvd så veldig mange akkurat, men f.eks Valvoline Maxlife som liksom skulle være såååå bra på gamle motorer tror jeg var i motoren et par dager før jeg gikk tilbake til Performax. Er dene maxlife jeg kjørte på også - ikke noe bra ... kunne jo stille klokka etter bilen når den var kald . Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 takk for svar:) håper jeg velger den riktige oljen nå:)... ellers takk:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Originally posted by Sonick Er dene maxlife jeg kjørte på også - ikke noe bra ... kunne jo stille klokka etter bilen når den var kald . da tror jeg du har litt for lav tomgang!! ;) men spøk til revolver.. en gammal golf som sluker olje fortjener ikke noe anna enn billig bixtra olje.. som er et shell produkt (spill-olje??) med anna navn og mindre pris :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg