Gå til innhold

Hva slags Olje på 1,6?

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

Originally posted by vwfreak

Oljen skal; Smøre, rense, kjøle.....

...Og tette, beskytte.. :D Har motoren din gått langt er det vel ikke akkurat best med helsynt?? Siden olje er med på å tette oxo... Får spesiell olje til eldre biler som ikke er så tynn og som tetter bedre... Men valvoline, mobil1 osv går for å være bra oljer... Ville kanskje gått for en halvsynt. olje........

Da er vi 100% enige.......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilløfterne klaprer, den begynner å bruke olje osv med andre typer.

Jeg har ikke prøvd så veldig mange akkurat, men f.eks Valvoline Maxlife som liksom skulle være såååå bra på gamle motorer tror jeg var i motoren et par dager før jeg gikk tilbake til Performax.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Shell Helix Ultra for mye av det samme+det er den originale.... Den som alltid har sirkulert i mine kanaler.... Bytter ofte og hart bra filter og da.... Det er enda viktigere i denne sammenhengen.... Om du bruker Pennzoil og jeg bruker S H U, så tror jeg det betyr forsvinnende lite på de motorene her, i forhold til hvor ofte en bytter, hvordan man starter opp om morningen og hva filter man bruker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt klart kvalitetsforskjeller mellom de merkene som er på markedet.

Bytter man ofte, har det nesten ikke noe å si. Vil man kjøre intervallene ut bør man bruke parafinsk olje fremfor naftansk olje.

Parafinsk er Pennzoil, Valvoline, Omega og kanskje Mobil 1 og sikkert flere?

Viskositet på oljen må en vel nesten prøve seg fram på, gamle slitte motorer bør vel ha 10-40 for å holde på oljen. Slitte pakninger kan også bli værre med fullsyntet.

Selv bytter jeg ikke olje etter intervallene, men så snart jeg synes oljen begynner å bli litt for mørk. :) Da er den skitten og på tide å bytte.

Koster meg ikke så mye heller, siden jeg får Pennzoil til innkjøpspris. :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Ja, det er helt klart kvalitetsforskjeller mellom de merkene som er på markedet.

Bytter man ofte, har det nesten ikke noe å si. Vil man kjøre intervallene ut bør man bruke parafinsk olje fremfor naftansk olje.

Parafinsk er Pennzoil, Valvoline, Omega og kanskje Mobil 1 og sikkert flere?

Viskositet på oljen må en vel nesten prøve seg fram på, gamle slitte motorer bør vel ha 10-40 for å holde på oljen. Slitte pakninger kan også bli værre med fullsyntet.

Selv bytter jeg ikke olje etter intervallene, men så snart jeg synes oljen begynner å bli litt for mørk. :) Da er den skitten og på tide å bytte.

Koster meg ikke så mye heller, siden jeg får Pennzoil til innkjøpspris. :)

Da er vi vel stort sett enige, bortsett fra at jeg har tilgode å se en Golf som HATER Shell Helix Ultra..........;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Ventilløfterne klaprer, den begynner å bruke olje osv med andre typer.

Jeg har ikke prøvd så veldig mange akkurat, men f.eks Valvoline Maxlife som liksom skulle være såååå bra på gamle motorer tror jeg var i motoren et par dager før jeg gikk tilbake til Performax.

Er dene maxlife jeg kjørte på også - ikke noe bra ... kunne jo stille klokka etter bilen når den var kald .

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Er dene maxlife jeg kjørte på også - ikke noe bra ... kunne jo stille klokka etter bilen når den var kald .

da tror jeg du har litt for lav tomgang!! ;)

men spøk til revolver.. en gammal golf som sluker olje fortjener ikke noe anna enn billig bixtra olje.. som er et shell produkt (spill-olje??) med anna navn og mindre pris :-)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider