Gå til innhold

Hva er rimelig pris på skikkelig bilpleie?

Ranger emnet


Kannath

Anbefalte innlegg

Hei, har en mazda 323f som egentlig skal være rød, men nå er den en blanding mellom rosa og matt rød på metalldelene og en slags hvitrosa på forskjermen. Forhørte meg hos en spesialist i vestby som da ville ha rundt 3500 kr for jobben og da ville jeg få igjen bilen dagen etter. Det er MYE jobb som skal til med bilen min, rubbing, fargefornying osv. sikkert flere runder. Og da skulle det IKKE være sirkler i lakken etterpå.

 

Skulle gjerne postet noen bilder, men har ikke kameraet for hånden.

Må få gjort dette før sommeren er skikkelig igang men har hverken utstyr, kompetanse eller tid til å få utført et slikt prosjekt selv.

Er 3500 kr en god pris for en slik tjeneste eller kan jeg få det rimeligere?

 

Kenneth B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en mazda 323f som egentlig skal være rød, men nå er den en blanding mellom rosa og matt rød på metalldelene og en slags hvitrosa på forskjermen. Forhørte meg hos en spesialist i vestby som da ville ha rundt 3500 kr for jobben og da ville jeg få igjen bilen dagen etter. Det er MYE jobb som skal til med bilen min, rubbing, fargefornying osv. sikkert flere runder. Og da skulle det IKKE være sirkler i lakken etterpå.

 

Skulle gjerne postet noen bilder, men har ikke kameraet for hånden.

Må få gjort dette før sommeren er skikkelig igang men har hverken utstyr, kompetanse eller tid til å få utført et slikt prosjekt selv.

Er 3500 kr en god pris for en slik tjeneste eller kan jeg få det rimeligere?

 

Kenneth B

Ahh... rød matt bil er kanskej det beste utgangspunktet og det morsomste å jobbe med når det gjelder slikt!

 

Har desverre ikke kompetanse til å gjøre en slik jobb selv (vertfall ikke på andres biler) men jeg vedder på at bilen din kommer til å bli blank som ett speil og den vil også få tilbake rødfargen.

 

Men en ting må du love!!

Vi vil ha FØR og ETTER bilder!! :)

 

OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig at jeg får ordnet det, har kanskje funnet en som tar jobben takketvære linken ovenfor men om han ikke vil gjøre det (han skal få se bilder først) så er det meget mulig at jeg kjøper utstyret og prøver selv!

 

Hvis du legger inn mellom 1000 og 3000 i verktøy og kjemi kan du komme VELDIG langt på egen hånd...

Skal du derimot investere i skikkelig proffutstyr må du nok ut med minst det dobbelte... og risikere at du ødelegger lakk, osv.

 

Men uansett, i forhold til vanlig pris er det god butikk å gjøre det selv. Kjøp sammen med noen kompiser som har samme interesse så går dere fort med overskudd!

 

Kontakt meg dersom dere trenger tips, gode priser på div. osv.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig at jeg får ordnet det, har kanskje funnet en som tar jobben takketvære linken ovenfor men om han ikke vil gjøre det (han skal få se bilder først) så er det meget mulig at jeg kjøper utstyret og prøver selv!

 

he he he

 

Fort gjort at det skjer om du sniker deg inn der ja, du er nok ikke den første eller den siste som skulle få jobben utført, men tar den selv istedet og dermed er du hekta, hekta, hekta.....he he

 

Morro er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpleie skal være kos, ikke blodslit. Men har du dårlig tid og jobber med dårlige produkter, kan jeg skjønne frustrasjonen. Tror TW må ta på seg mye av skylda for at det er så få som gidder å polere i dag...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har fått en til å ta det for meg nå. Betaler 2500 kr, noe som er fullt overkommelig for min del. Skal rense hele interiøret og gjøre bilen strøken innvendig så må gjerne komme med forslag på hva jeg skal bruke til å rense stofftak, seter, teppe, dashbord og ruter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår