Gå til innhold

jern korset

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ser til stadighet jernkorset i en eller annen form på et utall biler - også hotrods. Det jeg lurer på er hva det har med bilkulturen å gjøre.

 

Misforstå meg rett, jeg sier ikke at jernkorset er et nazisymbol, det ble det ikke før i 1939, og jernkorset har eksistert siden 1813 ..

 

det jeg lurer på er hvordan en tysk militær æresbevisning snek seg inn som noe man puttet på bilene sine enten i form av dekaler .. eller lykter formet som et jernkors og lignende ..

 

Så det senest på en hillbilly golf i Bilsport 10 ...

 

 

input anyone ?

 

hilsen en som lurer =)

 

Iron_Cross_1870.jpg

 

Iron_Cross_1st_Class.jpg

o 1998 Audi S8

o 1981 Porsche 911 Turbo

o 1956 Vw Ragtop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Iron Cross is often worn by certain members of the biker community, originally worn not because of its Nazi connotations but more as a sign of rebellion but today is perceived as a symbol of honor, valor, strength and standing up for one's beliefs.

 

Fra Wikipedia:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har hatt korset på de fleste av mine biler. Pluss en stor tatovering på ryggen.

egentlig på grunn av ren fasinasjon.

Ser stilig ut. Men har mang en gang måtte forklare hvorfor jeg har nazi symboler på både kroppen og på bilene mine. Det jeg pleier å si er at det er et tegn som står for ære osv.

Korset er jo masse brukt. Ser ofte korset i gamle ting. Byggninger osv.

hvis man ser på hake korset så er det brukt lenge i andre land og står for noe helt annet en nazi meninger.

Leste på hd forumet en gang at en hadde møtt en tai dame som hadde et stort hakekors på hele ryggen. I dems kultur sto det for noe helt annet. Hu var i hvertfall stolt over tatoveringen.

Hørt om tatoverings studioer som nekter å tatovere jernkors på folk.

Mitt er mer rundt. Med rødt og svart, mer likt symbolet til skatemerket independent..

Oldsmobile cutlass

volvo 850 2,5

Opel combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår