Gå til innhold

Exerqtor's 245 16v Turbo Prosjekt

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for kommentarene.

 

Men ang ekstralys, så kommer nok aldri dem på den bilen her igjen når den er ferdig retta å fiksa på.. Henta meg en 244 im lørdag som kommer til å ende opp med mye av det gammle fra den bilen her derimot.

 

Ja høres fint ut ang railen Ole;) Men jeg må nødvendigvis ha en annen btr også. Ta å få mygla til det når du først er igang, også noen hylser/dysehyll til det andre innsuget jeg holder på med.

 

Forresten noen her inne som vet åssen det blir å få laga bur så enn beholder alle 5 setene? Sitter å tegner litt nå, men har tvil på at satans trangsynte blir noe serlig ivrig på det.

 

Å her er det et bilde jeg glemte å legge opp igår:

retting005sc7.th.jpgthpix.gif

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen her inne som vet åssen det blir å få laga bur så enn beholder alle 5 setene? Sitter å tegner litt nå, men har tvil på at satans trangsynte blir noe serlig ivrig på det.

Hvis du kjøper halvbur så er det vel ikke noe problem å ha det sammen med 5 seter, men hvis du har helbur derimot så blir det værre. Men på helbur så har du tversover røret over baksete, så tror ikke det er så veldig moro å sitte der :)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, ellers så tenkte jeg på å lage noe selv, helbur mer eller mindre men isteden for at det går rør nedover fra B stolpen så fortsetter den i taken å til en neste bøyle som går fra høyre til venstre rett bak baksete ryggen også sveiser jeg inn et rør mellom vangene helt i bakkant av bilen og drar fra bøylen bak baksetene å ned til den.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da har jeg vært å dratt litt mer i bilen. Var bra skrudd i trynet gett. Ser laserne på bildene som kommer her, det her er ETTER vi har dratt den venstre vangen litt ned. Så da kan dere tenke dere hvoran det var..

 

Fikk ikke tatt fler bilder siden det var slutt på suppe på telefonen.. Men det kommer en update imorra..

 

Har forresten fått oppgjøret på forsikringa å.. Det er et tegn på at en 245 ikke bare er søppel uten verdi mener nå jeg;P

 

img0256fa3.th.jpgthpix.gif

 

img0257do9.th.jpgthpix.gif

 

img0258yt0.th.jpgthpix.gif

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei planen var jo å få bilen av jiggen iløpet av helga. Men så har gutta på Volvo klart å surre med bestillinga så jeg får ikke framskjermene før til onsdag. Mulig jeg skrur av et par skjermer av en av dem andre bilene bare så jeg få retta den her men vi får se..

 

 

Tja, skal jeg tørre å si det? hehe Oppgjøret ble på 42 500,-

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, takst mannen skrev i pappirene til Vesta at det var en "særdeles velholdt å spessiel bil med mye ekstra utstyr". Litt artig.

 

Yes helt nye, dem hadde vist noen på classic parts lageret til volvo i Jönköping. 1800,- mener jeg det kosta pr stk.

 

Men fra en ting jeg lurer på, åssen er det å rulle inn på BT for å godkjenne motor å senk vist enn kommer med noe styling greier på bilen, for eks bross. Har dem egentlig noe dem skal kunne si på det?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vi vært oppe å fått dratt vangene ditt dem skal være. Å grov retta innerskjermene så vi fikk sett sånn ca åssen det blir med frontplata.

 

Kan hende jeg skrur av forskjermene på en annen bil å drar opp å monterer dem etterpå. Får se hva løsta sier.

 

Her er iallfall noen bilder:

 

img0259zj1.th.jpgthpix.gif

 

img0260fd6.th.jpgthpix.gif

 

img0261wd3.th.jpgthpix.gif

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta å kaste opp et par bilder av den røde 245 dele bilen også den hvite 244'n som jeg har tenkt å ha som bruksbil framover.

 

Som dere ser så måtte den bøte med et par forskjermer i helga siden volvo hadde klart å drite på leggen.

 

img0262kj6.th.jpgthpix.gif

 

img0263aj4.th.jpgthpix.gif

 

Sånn bilen så ut da jeg henta den:

img0151sy5.th.jpgthpix.gif

 

Å sånn den står pr. idag.

img0264gb5.th.jpgthpix.gif

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, i utgangspunktet så er det Chevrolet/GM, men det har balla seg på med Volvoer dem to siste åra.. Får prøve å bli kvitt den røde så fort som mulig.. Må bare få kjøpt en -85 245 å få satt over alt utstyret fra den i :op:

 

Men yes, idag har det skjedd noe synlig skal mann se. Lar bildene tale for seg;)

 

img0265dz7.th.jpgthpix.gif

 

img0267tr5.th.jpgthpix.gif

 

img0268uk2.th.jpgthpix.gif

 

img0269ad9.th.jpgthpix.gif

 

Å som jeg har sagt, panseret og skjermene er kun for test montering.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår