Exerqtor Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Euhm, noe sånn trur jeg ja.. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 Skrudde alt i bånn istad. Det ble TØFT. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 må si meg enig med deg, det var TØFT! men får du til å svinge nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Jupp fult rattustalg uten noe problem;) Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Begynnt å kjøpe inn parts til motoren nå, siden alt må lakkes på nytt så får jeg utnytte muligheten å fikse til alt av grenrør, downpipe osv. så jeg slipper å utsette lakken for sveising når den er ferdig igjen. + at jeg ikke gidder å begynne på motor rommet med en gang:P Helt like Nuke dreva, minus Nuke logoen. Også at begge de her kom på 1550,-:) Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Måtte bare ta et bilde, fortsatt litt skeptisk på åssen det blir med plassen til innsuget når sam staget kommer på, men får se åssen det blir ettervært. Litt komisk akkurat det her, Tial v60 wastegaten er faktisk nesten større enn hele 13C turboen. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 (endret) Men ja, henta en del snax idag. Endret Oktober 20, 2009 av Exerqtor Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Ble jo kjempebra passform på grenrøret ! :D Dette liker vi, så kansje jeg slipper å bannes på å sveise selv.. Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Er det der Extreme grenrøret? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Er vel det billigste klr grenrøret dette? Er spent på kvaliteten på dette. Vurderer et selv. En av gutta på klr påstod at dette var mye bedre en ssautochrome og xspower. (skal ikke så mye til) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Hvor kjøpte du kam-dreva? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 tøff bil! Du har skjønt stilen. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Takker folkens, det er ikke noe "extreme" grenrør så vidt jeg vet. Men det er en av to ferdige jeg har funnet hittil som er laga for 240 med 16 turbo. Må bygge om grenrøret litt, i form av å korte det inn litt så kolektoren kommer lengre bakover, da får jeg bedre plassering på turboen og får fiksa klaringsproblemet til vannpumpa. Også må jeg jo lage uttak til wastegaten og skifte flens til v-band. Kvaliteten virker faktisk bra, godt med godstykkelse og virker solid. Uansett så koster det jo ikke mer enn 2500 svenske, er det ikke tess så er det ikke værre enn omtrent å kaste det. Kamdreva kjøpte jeg av en svenske, begynner å bli snaut med dem nå trur jeg. Send pm. vist du er intr, så kan jeg skaffe noen billig. Tok å hengte på et 3" høyglanspolert rustfritt eksosrør bare for morro skyld for å se ann litt åssen det blir med downpipe å wastegate plassering: Også et bilde av åssen det kan funke med tårnstag, altså lage nye festeplater som gjør med festene for staget i framkant av tårna: Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Liker det her :-D har du egentlig noe fjærings vei når bilen er så lav ?? hva trur du BT. sier op fjær beins tårna dine ?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Har desverre ikke noe stort mer enn 5mm forran og 0mm bak:P Så må bygge om coilover patenten ettervært om jeg skal ha den så lav, men til moderat senk så blir det bænkers.. Er ikke blitt svekka noe i toppen der omtrent, så er ikke stort å si..Har jo den tykke sam plata over, så det er mer gods der enn orginalt uansett;) Lekte litt med turbo plassering idag. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.