Gå til innhold

Volvo 940LT '95

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Bilen er någet sigen i ræva egentlig ja.

Fått solgt lett-sykkelen nå, så blir vel sprintdempere også kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen begynner å nærme seg ferdig nå.

Har vært hos kaross.verksted.

Fått hellakkert og tatt alt av sår, merker, båbegynte rustbobler og bulker.

Lakken ble någet spesiell!

Husker ikke lakkoden, men ble den hviteste fargen som er å få, også et lag med perlemor. (tok den helt hvit fordi den gulner littegrann ved påføring av perlemor)

 

Bilder kommer senere, begynner å få ræva i gir når det gjelder pc'n, kanskje fiksa i løpet av uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vurdert det, selvfølgelig.

Men noe usikker.

Kosta på MER enn nok den siste tiden, så får tenke mer på det en annen gang.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

HJELP

 

får rett og slett ikke lufta clutch skikkelig.

Har prøvd:

- Suge ut fra luftenippel

- "bremselufting"

- haynes metode (åpne nippel, tråkke på pedal, lukke nippel slippe pedal etc.)

- pedal i bunn, åpne nippel, stenge nippel, slippe pedal etc.

 

 

får bare så vidt litt vandring på slavesyl.

 

Hva er prob?

Noen metoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk løst prob ved å kjøre trykkluft i beholder!!

 

MEN nå er bremsekretsene angrepet av luft, clutchen er litt smårar innimellom og ladetrykket 0,4 bar for høyt.

 

ER DET IKKE DET ENE SÅ ER DET faen meg DET ANDRE !!!!

Endret av Turbokassa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Heisann:) Tok meg god tid til å lese gjennom hele tråden din nå og jeg må si jeg er mektig imponert over arbeidsinnsatsen din! Det er noe av det bedre:) Og den turbotrykks "manualen" din var genial:) Ja, jeg er gjerne litt sein med å skrive i tråden, men bedre seint enn aldri;) Fikk du fikset clutch / bremseluften / ladetrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Mikky'en:

hehe, joda, takker :) :P

Jeg er nesten tregere enn deg på å svare, så det går bra.. hehe

Er så godt som aldri her inne. Virker som om de fleste her er slike som "kan alt og legger ut om alt de kan" selv om mesteparten er ting de har hørt på stripa, eller kok sammen i sitt eget hode ;)

 

Luftet med bremselufter (kjører trykk med bremsevæske), så det funker ;)

Turbotrykket er fortsatt tulling, justert ned trykket så langt det går på WG, men lader fortsatt opp til 0,4 for mye etter at man har passert 3500 rpm.

Har bredbåndslamba, og fått sjekka blandinga, men går fett nok, så det er ikke problemet.

En konklusjon er at motoren produserer for mye eksos til at turbo klarer å svelge unna i WG.

Men ingen vet hvorfor, har mer eller mindre gitt opp, og heller planer om å få ekstert WG, men må da få sveisa å styra så... den tid den sorg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår