volvoturbo! Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Hei ja..Skulle til å prøve å starte idag, men så får jeg ikke gnist.. det kommer ikke gnist ut av coilen men det kommer strøm til den. bensin kommer det å. Men åssen fungerer feilsøke boksen? holdt knaappen nede i et par sekunder så blinker det 3 blink sakte etter hverandre. prøvd med ny tenningsmodul uten hell, bytta til en annen svinghjulssensor uten hell der å. trur at coilen ska være i orden. strømmen er 12volt med tenninga på, men nede i 10,4 når jeg kinner, er det normalt? blei ikke stort klokere når jeg søkte etter dette problemet. så håper noen gidder å hjelpe meg:D Motoren har forresten "250Hk oppsett" vis det hjelper 3"LMM r dyser alu ic,3"eksos,special chip fra viking osv. på forhånd mange tusen takk hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Hei ja..Skulle til å prøve å starte idag, men så får jeg ikke gnist.. det kommer ikke gnist ut av coilen men det kommer strøm til den. Kjøp ny davel, så vet du at det ikke er coilen som er feilen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Tenningsmodulen? /fordeleren? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 jo kan vel prøve å kjøpe ny men.. prøvd å bytta tenningsmodul. nytt fordeler lokk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Jeg hadde problemer med ingen gnist, men strøm til spennrullen, da var det hele fordeleren som var gåen.. Du har ikke tilgang til en fordeler til da? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 selv om du får 12v inn på coilen er det ikke dermed sagt at den er i orden, prøve en annen! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Er da bare å teste den dumme coilen da :P Napp av plugg-kabelen som går fra coil til fordeler, på fordeler-sida (så den sitter igjen i coilen) Så legger du den løse enden innat et jordings-punkt og får en kammerat til å kinne motoren mens du holder fingeren imellom pluggledningen og jordingspunktet, og kjenner om det klyper litt! ;) Neida.. Men bare se om det gnistrer der :) hold fingre og tær langt unna! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 det er akkurat det jeg har prøvd på hehe kommer ikke noe gnist. men kommer strøm inn på coilen men ikke ut, da er det ciolen som er ferdig da?? takk for svar guttær hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 det er akkurat det jeg har prøvd på hehe kommer ikke noe gnist. men kommer strøm inn på coilen men ikke ut, da er det ciolen som er ferdig da?? takk for svar guttær hehe hei, det er vel jorden som skal brytes for at coilen skal gi deg gnist? svinghjulsføler, fordelerlokk, startsperre? årsmodell på motor? har den startet i denne bilen før? lån ellers coil av en kompis og test den. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 hei, det er vel jorden som skal brytes for at coilen skal gi deg gnist? svinghjulsføler, fordelerlokk, startsperre? årsmodell på motor? har den startet i denne bilen før? lån ellers coil av en kompis og test den. ja men jeg mangler minus impulser på coilen, er strøm på begge sider.. prøvd med 3 svinghjulsfølere,startsperre skal det ikke være vis ikke turboperformance her på forumet har lurt meg ved kjøp av chip hehe prøvd med annen fordeler å. men det ska ikke være strøm på begge sider av coilen å konstant strøm ut av pluggledningen til fordeler lokket?? noen som har hatt samma problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 jeg har samme problem med at alt anna enn gnist funker. så jeg lurer også litt på hva det kan være... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 kan det være for at det er får dårlig jording i nettet lissom har jo lakka motorrommet, tenkte jeg skulle prøve med stjerne sskiver bak tenningmodulen. åsså har jeg ikke jordinga fra toppdekslet å inn i karroseriet. kanskje motoren er dårlig jorda rett å slett hehe men veit ikke jeg da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Kan også være lille hjernen (som jeg liker å kalle det) som er død. Det skjedde nettopp på min.. Så er på sterk leting av ny. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 ok men har faen meg prøvd med en annen å men det var rektig nok til F da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Skal starte fint med hjerne fra F :) Har du sjekka både sprut og tenning for feil, med feilkode-avleser-tingen? Får du isåfall bare 3 blink på begge? Har motoren gått før du satte den i bilen din? Kan være svinghjulet som står feil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg