Gå til innhold

fra gasser til k-jet

Ranger emnet


volvo amazon

Anbefalte innlegg

halo;) jeg har en noe modifisert suzuki med b230A

MEN, har ett problem.... nor jeg kjører bratt eller skakt så henger jo ikke gassern med....så lurte på om jeg skulle bygd om til steinaldersprut...for og slippe en jungel av ledninger...

er vel ikke så mye ledninger på k-jet spruten?

noen som vet hva som må bygges om og hva jeg trenger...

og får bel noe mer hk av dette?...

takker for svar vertfall:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kast k-jeten ut av hue på deg og skaff deg nåken dobble weberar/solex sammen med ett innsug og smok på, mye lettere enn å lage til me k-jet;)

 

Problemet var vel ikke effekten, men det at forgasserne ikke er så glade i å operere i rare vinkler slik at flottørkammeret tømmes/overfylles.

 

 

Har ikke gjort dette selv, men regner med at du må flytte over innsug og topp (dysene sitter i toppen), samt mesteparten av det nydelige vakumsystemet på k-jet, samt legge opp med bensinpumpe® og retur til tanken.

Jeg tror i grunn at det er enklere å flytte over hele motoren, enn å styre med å bygge om...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreslår å endre tittel til:

Fra pest til kolera.

 

jfr. andre anbefalinger, ville jeg også sagt: hvorfor bygge om til k-jet?

 

Det er et rimelig forhatt system :P

Tjener neppe noe effekt der, med mindre gasseren var dårlig og k-jet'en er bra.

 

Kjøp deg lh 2.4 eller megasquirt du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Volvo motorene med k-jet hadde dysene i toppen ja.

 

men fungerer å sett dem i innsug også.. hvis du seriøst vil sette på k-jet,så slipper du å av med toppen og borre hull til de da :)

 

K-jet fungere greit når det fungerer,men begynner det å kødde så blir det endel skruing fort....

Men er jo enkle greier og lett å sette seg inn i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Volvo motorene med k-jet hadde dysene i toppen ja.

 

men fungerer å sett dem i innsug også.. hvis du seriøst vil sette på k-jet,så slipper du å av med toppen og borre hull til de da :)

 

K-jet fungere greit når det fungerer,men begynner det å kødde så blir det endel skruing fort....

Men er jo enkle greier og lett å sette seg inn i

okai:) men, er dere enige i at det vil fungere greit..

for gidder ikke tulle med ledningsnett til lh 2.4?

som ble nevnt over her... iogmed at dette blir utsatt for "røff" behandling med vann og søle... også jeg som ikke akk er rakettforsker når det gjelder feilsøking i el-anlegg..

også er dette et lavbudskjetts proskjekt.

men, hva må jeg koble opp og forandre på ifra min standard motor nå?

men takker for mange og bra svar!!håper dette vil fortsette:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår