volvo amazon Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 halo;) jeg har en noe modifisert suzuki med b230A MEN, har ett problem.... nor jeg kjører bratt eller skakt så henger jo ikke gassern med....så lurte på om jeg skulle bygd om til steinaldersprut...for og slippe en jungel av ledninger... er vel ikke så mye ledninger på k-jet spruten? noen som vet hva som må bygges om og hva jeg trenger... og får bel noe mer hk av dette?... takker for svar vertfall:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 kast k-jeten ut av hue på deg og skaff deg nåken dobble weberar/solex sammen med ett innsug og smok på, mye lettere enn å lage til me k-jet;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 kast k-jeten ut av hue på deg og skaff deg nåken dobble weberar/solex sammen med ett innsug og smok på, mye lettere enn å lage til me k-jet;) Problemet var vel ikke effekten, men det at forgasserne ikke er så glade i å operere i rare vinkler slik at flottørkammeret tømmes/overfylles. Har ikke gjort dette selv, men regner med at du må flytte over innsug og topp (dysene sitter i toppen), samt mesteparten av det nydelige vakumsystemet på k-jet, samt legge opp med bensinpumpe® og retur til tanken. Jeg tror i grunn at det er enklere å flytte over hele motoren, enn å styre med å bygge om... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Det går vel også å mygle om ett F innsug slik at det passer overens med K-jet dysene. De har jo mindre diameter så det burde funke å dreie noen hylser og lime fast med epoxi evt sveise fast. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Hvorfor ikke bruke et f-sprut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 foreslår å endre tittel til: Fra pest til kolera. jfr. andre anbefalinger, ville jeg også sagt: hvorfor bygge om til k-jet? Det er et rimelig forhatt system :P Tjener neppe noe effekt der, med mindre gasseren var dårlig og k-jet'en er bra. Kjøp deg lh 2.4 eller megasquirt du. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 jeg har en noe modifisert suzuki med b230AMEN, har ett problem.... nor jeg kjører bratt eller skakt så henger jo ikke gassern med... . Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo amazon Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 står dysene i toppen på alle k-jet? eller komm noen med dysene i innsuget?takker for svar;)har byttet til b20 bunnpanne og oljepumpe vist det har noe og si:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Alle Volvo motorene med k-jet hadde dysene i toppen ja. men fungerer å sett dem i innsug også.. hvis du seriøst vil sette på k-jet,så slipper du å av med toppen og borre hull til de da :) K-jet fungere greit når det fungerer,men begynner det å kødde så blir det endel skruing fort.... Men er jo enkle greier og lett å sette seg inn i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo amazon Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Alle Volvo motorene med k-jet hadde dysene i toppen ja. men fungerer å sett dem i innsug også.. hvis du seriøst vil sette på k-jet,så slipper du å av med toppen og borre hull til de da :) K-jet fungere greit når det fungerer,men begynner det å kødde så blir det endel skruing fort.... Men er jo enkle greier og lett å sette seg inn i okai:) men, er dere enige i at det vil fungere greit.. for gidder ikke tulle med ledningsnett til lh 2.4? som ble nevnt over her... iogmed at dette blir utsatt for "røff" behandling med vann og søle... også jeg som ikke akk er rakettforsker når det gjelder feilsøking i el-anlegg.. også er dette et lavbudskjetts proskjekt. men, hva må jeg koble opp og forandre på ifra min standard motor nå? men takker for mange og bra svar!!håper dette vil fortsette:thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.