Gå til innhold

Vaske bilen innvendig og utvendig

Ranger emnet


Stilian

Anbefalte innlegg

Hei jeg hadde sikkert funnet noe om dette hvis jeg hadde leitet.

 

Jeg skal vaske bilen og lurer litt på hva jeg skal bruke inni bilen, det er noen drit lukt i bilen og lurer på hva jeg skal bruke før og få bort dette og hvor jeg kan kjøpe det.

Såpe...? :)

 

Neida.. hva mener du med "dritt"-lukt?

Er det noen som har spydd i bilen din for noen år siden, slik at ruka har fått godgjort seg i sola... eller er det gammel sur røyklukt... eller kanskje det rett og slett er i ordet rette forstand "dritt"?

 

Uansett.. er det noe av tingene jeg har nevnt over her eller annet som har fått godgjort seg lenge, så ville jeg levert bilen på en fullstendig rens hos ett bilpleiefirma.

 

De har maskiner og utstyr samt kompetanse til å fjerne lukt fra kupeen.

 

Grunnen er enkel:

Slik type lukt setter seg overalt og det hjelper lite om du vasker over dashbord og pusser setene og spyler over mattene.

 

Her må du ut med seter og en en spesiell stoffrensmaskin og tillpassede produkter må til.

Skal du kjøpe dette for å prøve selv, så regne med å betal langt mer enn det ett bilpleiefirma tar for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

test først med odor eliminator etter vask. Denne fjerner de fleste typer "illelukt" uten å dekke over de. Funker ikke den, må du la en proff gjøre jobben...

Det er sant som du sier der... men det blir litt som å fjerne lukten fra en bæsj som ligger under setet.

 

Men man bør vel fjerne ruka også?

 

Vertfall hvis man vil ha 100% resultat da... og da må det skikkelig rens til...

 

Selv om det lukter gammel sur sneip i bilen, og fjerner denne lukten med spray, så vil fortsatt taket være gult og innsiden av vinduer være tåkebelagte.

 

Jeg bruker selv CG Leather Scent, men denne brukes kun ETTER at bilen er vasket... slik at man får en typisk nybillukt.

 

Selv om bilen min kun er 1 år nå.. så er nok nybillukten borte... men den kommer som sagt tilbake etter bruk av Leather Scent. Vertfall ikke langt unna vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som du sier der... men det blir litt som å fjerne lukten fra en bæsj som ligger under setet.

Men man bør vel fjerne ruka også?

 

Du fikk kanskje det ikke med deg, men jeg skrev da visselig etter vask.

Vertfall hvis man vil ha 100% resultat da... og da må det skikkelig rens til...

 

Kommer an på hva det er som lukter... er det matrester som har ligget og godgjort seg under setet i månedsvis, er det normalt sett ikke nødvendig med proff rensing. Får du ikke fjernet synlige rester med vann, såpe og klut, bruker du f.eks teppe/tekstilrens sammen med en god interiørbørste. Etterbehandler du så med Odor Eliminator skal det mye til for at lukten faktisk dukker opp igjen.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår