Gå til innhold

Duger dette?

Ranger emnet


Hallohallo1

Anbefalte innlegg

Du er ikke ute etter noe spesielt? Du trenger bare noe å bruke noen tusenlapper på?

 

Det er ikke meningen for å være frekk, bare så det er sagt. Men om man først skal kjøpe noe er det jo gjerne fordi man skal dekke et behov. Og jo bedre man definerer behovet, jo bedre grunnlag har man for å finne ut hva som kan fylle det. Om jeg finner ut at jeg må ha "en bil å kjøre rundt i" er riktignok det grunnbehovet mitt, men denne bilen skal gjerne fylle en funksjon. Og det er nettopp derfor det finnes så mange forskjellige typer biler på markedet. En Chevrolet Matiz er en bil man kan kjøre rundt i, men det kan man også i en Bugatti Veyron eller en Opel Zafira. Og å kjøe en Bugatti Veyron for å ha noe å fise frem og tilbake i er jo tåpelig om man får dekket behovet like bra med en Chevrolet Matiz. Skjønner du hvor jeg vil? :)

 

Og hva er "god bass" for deg? Er det nok at det spiller høyt, eller skal du gjerne kunne sitte å høre hva slags trommestikker Dave Grohl bruker? Noe midt i mellom, eller kanskje begge deler? Gi oss en så detaljert beskrivelse du klarer, drit i om du ikke snakker "hifisk" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, var kanskje feil å spørre om det duger. men vil som sakt bare spille litt høyt samtidig som jeg vil ha en høy, dyp å fin bass.

Har en kamerat som har noe lignende så jeg tror selv d vil spille greit. men hva kan jeg forvente å få ut av d jeg spør om duger da? la meg heller spørre om det å ikke om d jeg har funnet duger.

2004 Golf V 2.0TDI Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en bedre måte å spørre på ja! Stilig spiller forresten :)

 

Selv om mange på forumet liker å herse med Xelent tror jeg nok du vil kunne spille høyt nok for de fleste, med ganske mye "trøkk". Dersom du har hørt noe liknende i bilen til en kompis vil du i det minste ha en viss formening om hva du kan vente deg (selv om montering og biltype kan ha ganske mye å si).

 

Hvor mye skal du gi for disse komponentene? Den veilendene prisen er såpass høy at du kan velge blandt veldig mye annet bra for tilsvarende sum, men Xelent selges vel sjeldent til veilendende pris... For å holde seg innenfor samme "sjanger" og prisramme; Typisk "ungdomslyd" med masse trøkk i en Golf ville jeg også vurdert f.eks. en dynaBel DY9815 og en dynaBel BF4501 eller BF7501. Én 15-tommer flytter ganske mye mer luft enn to 10-tommere. Og nei, den er ikke tregere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en bedre måte å spørre på ja! Stilig spiller forresten :)

 

Selv om mange på forumet liker å herse med Xelent tror jeg nok du vil kunne spille høyt nok for de fleste, med ganske mye "trøkk". Dersom du har hørt noe liknende i bilen til en kompis vil du i det minste ha en viss formening om hva du kan vente deg (selv om montering og biltype kan ha ganske mye å si).

 

Hvor mye skal du gi for disse komponentene? Den veilendene prisen er såpass høy at du kan velge blandt veldig mye annet bra for tilsvarende sum, men Xelent selges vel sjeldent til veilendende pris... For å holde seg innenfor samme "sjanger" og prisramme; Typisk "ungdomslyd" med masse trøkk i en Golf ville jeg også vurdert f.eks. en dynaBel DY9815 og en dynaBel BF4501 eller BF7501. Én 15-tommer flytter ganske mye mer luft enn to 10-tommere. Og nei, den er ikke tregere! :)

 

 

 

 

hehe. da er vi litt mer enige;) kameraten min som har samme sub`n har en mercedes 1994 modell e190 ellerno. er usikker på hvilken forsterker d er han har men d slår ganske greit. dette vil vel spille bedre i min bil siden d er mer åpent i min bil?

hvis du registerer deg på xelent.no (noe som er helt gratis) så får du helt andre priser. for både sub å forsterker må jeg ut med 5700kr.

2004 Golf V 2.0TDI Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du registerer deg på xelent.no (noe som er helt gratis) så får du helt andre priser. for både sub å forsterker må jeg ut med 5700kr.
Og bare for å si det klart, den prisen du da får, er den egentlige og "riktige" prisen! Er vel knapt noen som kjøper til fullpris der, og jeg ler (og griner, egentlig, over Fjols til Fjells) like høyt hver gang noen skal selge noe "knapt brukt" til en pris basert på de "vanlige" prisene derfra!

 

Den slags markedsføring er dessverre et mer og mer vanlig triks for å lure ferske sjeler til å kjøpe noe de tror de får rabatt på, og at de da får mer for pengene... som regel er det heller tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallohallo1: om du synes det spilte bra i kompisen din sin E190 bør det ha potensiale til å spille like bra eller bedre i din bil ja. Mercedes-ingeniøren som fant ut at det var lurt å ha bensintanken akkurat der kan ikke ha fiflet mye med bilstereo i sitt liv. Heldigvis finnes redningsluka (bokstavelig talt) i hattehylla...

 

TransMedia: veldig enig i det du sier, det fortjener egentlig en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å si det klart, den prisen du da får, er den egentlige og "riktige" prisen! Er vel knapt noen som kjøper til fullpris der, og jeg ler (og griner, egentlig, over Fjols til Fjells) like høyt hver gang noen skal selge noe "knapt brukt" til en pris basert på de "vanlige" prisene derfra!

 

Den slags markedsføring er dessverre et mer og mer vanlig triks for å lure ferske sjeler til å kjøpe noe de tror de får rabatt på, og at de da får mer for pengene... som regel er det heller tvert i mot.

 

 

dette er jeg såklart fullt klar over, men siden han nevnte at jeg kunne få noe til omtrent samme pris om det disse produktene sto oppgitt i på internett så måtte jeg jo innformere om hvordan d egentlig er.

2004 Golf V 2.0TDI Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil nok ikke si det er "galt". Men jeg er ganske sikker på at du kan få noe som spiller bedre til samme pris. Selv liker jeg å forsikre meg om at jeg får maksimalt ut av pengene jeg bruker når jeg skal kjøpe noe, men jeg skal ikke forsøke å tvinge det samme over på deg. Jeg skal allikavel innrømme at jeg sannsynligvis ville gått for noe annet enn Xelent dersom jeg var i markedet for noe tilsvarende.

 

Det viktigste for min del er egentlig at du VET at det finnes andre og potensielt bedre alternativer, slik at du har et bedre grunnlag å ta et valg ut fra.

 

Reklamasjon o.l. bør ikke være noe problem så lenge du kjøper fra en norsk forhandler. Kjøper du over internett har du også 14 dagers angrefrist (såfremt varen ikke svarer til forventningene), så det kan noen ganger være bedre enn å kjøpe i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil nok ikke si det er "galt". Men jeg er ganske sikker på at du kan få noe som spiller bedre til samme pris. Selv liker jeg å forsikre meg om at jeg får maksimalt ut av pengene jeg bruker når jeg skal kjøpe noe, men jeg skal ikke forsøke å tvinge det samme over på deg. Jeg skal allikavel innrømme at jeg sannsynligvis ville gått for noe annet enn Xelent dersom jeg var i markedet for noe tilsvarende.

 

Det viktigste for min del er egentlig at du VET at det finnes andre og potensielt bedre alternativer, slik at du har et bedre grunnlag å ta et valg ut fra.

 

Reklamasjon o.l. bør ikke være noe problem så lenge du kjøper fra en norsk forhandler. Kjøper du over internett har du også 14 dagers angrefrist (såfremt varen ikke svarer til forventningene), så det kan noen ganger være bedre enn å kjøpe i butikk.

 

 

Ja, takk for at du å alle andre sier ifra. er nå klar over at jeg kan få bedre ting til samme pris.

Er klar over at d ikke er noe problem med reklamasjon osv i Norge men d er mye lettere å sette seg i bilen å kjøre 10min å levere fra meg det jeg har å klage på enn å sende det i posten osv.

så jeg går for de produktene jeg har sett meg ut hos Xelent å håper på å bli fornøyd. takker for alle svar.

skal heller gi dere alle en tilbakemelding når detter ferdig montert=)

2004 Golf V 2.0TDI Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår