Gå til innhold

Understell og bremser (trenger litt erfaringer)

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en golf som jeg kjører rundt med til daglig.

Foreløpig helt std 92 CL med sugediesel.

Har kappa fjørene og satt på 15 toms felger samt juster forstilling med litt "morsomme" vinkler.

 

Men må gjøres noe drastiskt for at den skal bli fin å kjøre med tror jeg...

Har tenkt på følgende:

 

Stabstag: Har ingen på bilen originalt, er det noe å få kjøpt som er litt grøvre enn de som er std? Og åssen er det evt å kjøre med? Har ikke peil på understell på fwd bil med tanke på stag osv.

 

Bremser: Har solide skiver foran og tromler bak.

Men har liggende noen større ventilerte skiver og kalippere fra en seat tdi. Hva er de største skivene som er levert på golf 3?

Og er det noe jeg kan sette på bak som er nesten bolt on? Vil helst beholde 4 bolt rundt om pga felger.

 

Foringer: Er det noen vits i å hive på poly foringer? Har det rund baut på andre bilen men ble vel ikke akkurat så store forskjellen...

 

Og er det noe annet å oppdrive som kan gjøre den litt bedre?

Tror "droppspindler" hadde vært tingen pga vinklene på bærebruene og styrestaga framme, men er det å få tak i?

Og kan jeg plukke sammen deler fra andre modeller som gjør det noe bedre?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 2 Gti har vel skiver bak.

Stabstag kan du plukke fra gti f.eks.

Polyforinger er jo bra, blir litt stivere i svinga.

Dempere med mere reboundmotstand er jo også en fordel ved fjäderkapning.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, for glf 2 gti er vel 4x100 boltindeling? Kunne bygd om til 5 bolt men da passer ikke felgene jeg har på lur.

Er det noe vits i å stive opp ræva på bilen eller er det bare en ulempe?

Får se om jeg bytter til poly foringer, spørs litt på prisen på dem også. Har akkurat bytta noen for å få den gjennom EU.

Kommer justerbart v-max senkesett på den, er bare kappa for øyeblikket for å unngå høydeskrekk når jeg går inn/ut av bilen.

Ligger jo også litt bedre på veien til en viss grense med kapp.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om bakbremsene fra mk2 gti er bolt on a?

Tror jeg kan skaffe fram bremser, nav osv fra en mk3 gti. Men da må jeg ha nye vinterhjul osv og det gidder jeg ikke å bruke penger på.

 

Er det forresten noe annet morsomt å plukke fra en gti?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor mye penger du vil bruke. Største bremsen som er plug and play er 305/28 brembo bremser fra Seat Ibiza Cupra.

 

Passater og Toledoer pleier å ha kraftigere stabstag, ellers er Eibach sine en fin investering.

 

Drop spindler er ikke tilgjengelig til VW, men du får masse lave gewindefahrwerk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toledo ja... Synd at jeg kappa i filler det som satt på delebilen jeg tok motoren fra da. Menmen. Får investere i noe grovt noe, eller så tror jeg at jeg kan få plukka med meg ett fra gti.

Usikker på hvor store de frambremsene jeg har liggende er. Går 14 toms felger på de, minste som går. De jeg har nå svelger jo 13 tom. hehe.

 

Ingen andre biler som jeg kan ta bakbremser fra?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår