B.T.i Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Tenkte jeg skulle prøve meg frem med litt hobbyelektronikk og "lage" meg egne tåkelys. Fikk idèen fra en på VACN forumet forøvrig. Planen er å bruke de orginale lyktehusene, men istede for halogenpære skal jeg sette inn kretskort med dioder på. Men, jeg har ikke den fjerneste anelse om hvilken type diode jeg skal bestille meg, er f,eks de Clasohlson selger på 5mm (2,2v, 30mA og 70mcd) bra nok, eller må jeg gå for noen kraftigere? Jeg ser for meg å bruke 10-20stk pr. lykt. Tåkelyktene på min bil er forøvrig koblet opp som dags-kjørelys, altså ikke mulig å bruke sammen med nærlys:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 http://www.dioder.no De har alt av dioder Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrML Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Etter min erfaring så blir dioder på 30mA altfor smått til tåkelys/blinklys og lignende. Det lyser rett og slett ikke bra nok. Ser sterkt ut når du ser rett på det og tester det innendørs, men lyset det avgir blir litt i det svakeste laget når du prøver ute. Hvis du får tak i 20 stk dioder av typen som sitter i Maglightene (de består av en diode og reflektor som lyser bra) så blir det nok bra nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Prøv 3 stk 10mm fra clas ohlson... disse lyser veldig bra... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Prøv 3 stk 10mm fra clas ohlson... disse lyser veldig bra... Tenkte litt på disse også, men jeg vil helst ha gult lys.. Kan jo alltids legge et gult filter foran..:wonder: Takk for svar folkens:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Tenkte litt på disse også, men jeg vil helst ha gult lys..Kan jo alltids legge et gult filter foran..:wonder: Takk for svar folkens:) Da legger du slik en gul folie på glasset;) Har ikke link til hvor du får kjøpt sånn asap men skal ikke være for vanskelig å finne;) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg