Laaars Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Fikk i går en 1.8 Golf motor av daggis her på forumet... tenkte jeg skulle vaske denne litt for å få av den verste møkka. Er det bare å pøse på med vann overalt? Ingenting som MÅ være fettete / oljete? Hva anbefales for å få av olja / møkka, som "løsemiddel"? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Hva anbefales for å få av olja / møkka, som "løsemiddel"? Motorvask. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Ja, men det har jeg ikke... Funker White Sprit eller lignende? Skal ikke ha no skinnende blankt, bare få av det verste... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Grønnsåpe funka veldig bra på mopedmotoren min, prøv det. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Sånnt avfettnings middel, koster ikke allverden heller, får vekk det meste. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 bitte litt offtopic: hørte av en bilmekaniker at dem pleide å bruke grønnsåpe når de vasket bilene. blir vel ei beskyttende hinne som er lett å få rein igjen. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com bitte litt offtopic: hørte av en bilmekaniker at dem pleide å bruke grønnsåpe når de vasket bilene. blir vel ei beskyttende hinne som er lett å få rein igjen. Jeg stod å tenkte på akkurat dette da jeg stod i dusjen på morran i dag (AV alle steder... :rolleyes: ) Det anbefales jo på gulv nettopp pga. denne beskyttende hinnen... Men jeg prøver med grønnsåpe, men først sprayer jeg med litt avfetting... :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com bitte litt offtopic: hørte av en bilmekaniker at dem pleide å bruke grønnsåpe når de vasket bilene. blir vel ei beskyttende hinne som er lett å få rein igjen. Leste et sted (skrevet av folk som kan det) at det er igjen noen stoffer fra den prosessen der grønnsåpen blir laget som matter lakken. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by Laaars Jeg stod å tenkte på akkurat dette da jeg stod i dusjen på morran i dag (AV alle steder... :rolleyes: ) Det anbefales jo på gulv nettopp pga. denne beskyttende hinnen... Men jeg prøver med grønnsåpe, men først sprayer jeg med litt avfetting... :) da må du huske å spyle av avfettingen først da.. hgvis du får avfetting sammen med såpe, nøytraliserer dette hverandre, og det blir ikke noe tess:) Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Du bruker ikke grønnsåpe når du vasker p**ken din, og det samme gjelder med en bil. Man bruker såpe som er beregnet til sitt formål. Dra innom en Statoilstasjon og kjøp autorens (koster visst en camilla for 4 liter) eller så kjøper du motorvask/avfettning på sprayflaske.. pøs på og la virke før du steamer motoren. Hvis du får tak i Microl (som man vasker verkstedgulv med bl.a) er det godt som gull.. men det er j**lig sterke saker dersom du ikke tynner det ut i vann. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Så grønnsåpe anbefales altså IKKE da? Tror jeg legger den ute og dusjer på litt avfetting og pøser på litt varmt vann... ser om det hjelper. Evt. tar en svamp seinere og gnikker litt for å få av det verste.... :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 dunk den i diesel og vent, deretter høytrykkspyl. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by Laaars Så grønnsåpe anbefales altså IKKE da? Tror jeg legger den ute og dusjer på litt avfetting og pøser på litt varmt vann... ser om det hjelper. Evt. tar en svamp seinere og gnikker litt for å få av det verste.... :) På motoren jo! Men ikke på lakken på en bil! Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 enten gå på en bensinstasjon med verksted og få dem til å ta motorvask.. eller så blander du selv på en sånn spraykanne... veeeldig varmt vann og ett eller annet løsemiddel, avfetting, såpe osv... så etterpå blåser du det rent med noe som blåser BRA :P:P Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by ClusterOne Du bruker ikke grønnsåpe når du vasker p**ken din, og det samme gjelder med en bil. Man bruker såpe som er beregnet til sitt formål. Dra innom en Statoilstasjon og kjøp autorens (koster visst en camilla for 4 liter) eller så kjøper du motorvask/avfettning på sprayflaske.. pøs på og la virke før du steamer motoren. Hvis du får tak i Microl (som man vasker verkstedgulv med bl.a) er det godt som gull.. men det er j**lig sterke saker dersom du ikke tynner det ut i vann. NO SHIT! Ble jo nesten blind og hjerneskada når jeg skulle lukte på de greiene der, av en eller annen grunn. damndamn Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg