Gå til innhold

Begynne med drifting med lærlingøkonomi?

Ranger emnet


rikard89

Anbefalte innlegg

Skal du starte med drifting anbefaler jeg deg å hente inn en ferdig bygd bil fra japan. Da slipper du å gjøre alt selv og du sparer deg selv for mange utgifter. Er flere aktører i Norge som selger biler fra japan. s13 silvia får man for en relativt rimelig penge. Deler til s13 er lett å oppdrive.

 

Lykke til!

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

volvo ja :p går sikkert på vinteren.. lett å sladde med volvo, men er nok litt værre å drifte med :p uansett hvor mye man stiver opp en volvo så stopper de jo ikke å krenge :volvsmile

jeg kjøpte meg en skyline r33 i fjor sommer.. men som byner bil er som sagt s13 bra utgangspunkt.. en silvia s13 med bagasjelokk, eller en skyline r32.. det sykeste er at skyline er sykt mye billigere enn 200sx i japan..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eller sleng 25000 i en 240 med 740tic motor, understell og dekk. 25000 holder garantert. Så er det bare i stille bittelitt på turbotrykket så har du nok hester for dine første driftarunder. Så legger man et par tusen ekstra året etter så kan man greit rive den opp i 350 hk ved å slenge inn 20000. Da har man faktisk en driftebil dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

drifting? volvo er skapt for det!

 

det at japanske biler er best innenfor dette kan diskuteres, det er nok populært pga billige deler,litt nyere enn volvo-sladde-edition og plast som gulingene er så glad i...at du ligger mer sidelengs med en japansk bil er IKKE riktig. Men du må gjøre en del med 240'n for at den skal hevde seg helt i toppen, spesielt med tanke på stivhet og motor. Men har du 100%sperre, stivt understell+ motor med nok effekt, skal du klare å holde følge med norske japsedriftere...

 

japansk er populært, ikke BEDRE enn volvo innenfor drifting. Da vil jeg heller påstå det motsatte. Det finns MANGE japsebiler med drifting-oppsett i forhold til volvoene, men volvoene er jo driftebiler originalt nesten...

 

MEN, hvorfor skal du kaste bort lærlinglønna på DRIFTING?:S er jo råning og hobbyskrensing du skal drive med!! drifting er harry-teit, råning er harry-kult.:volvsmile

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg heller påstå det motsatte. Det finns MANGE japsebiler med drifting-oppsett i forhold til volvoene, men volvoene er jo driftebiler originalt nesten...

 

Det er ikke diverse japsebiler med bakhjulsdrift nå liksom? :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en org volvo er ei slade øse og koster like mye om ikke mer og få oppsett som er brukanes til og skrense!

 

et understell koster alltid penger, om det så er jappse eller svensk stål!

 

Jeg har kjørt etter trimma 200sx, det går som ei bøtte med kumøkk(HVERTFALL c18det-motoren)...greit nok, lada ikke mer enn 1.1 med den, men volvoene gikk i hvertfall mye bedre for å si det sånn.

 

med lærlinglønn har du IKKE råd til å bygge/kjøpe noe særlig grom driftebil, det som jeg hinter til! Beste er å kappe en volvo turbo, sveise/original diffsperre(75%-100%) sveise tårnstag i hue og ræva.. STIVE dempere+ foringer om du har råd... så fikser du det du har til overs i motor, kan begynne med eksos,filter,stille opp turbotrykk osv+ finjustere motor..

da lover jeg deg mye morro for en billig penge. En japansk bil er styggere, mest sansynlig litt dyrere og du får ikke skilt.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Jeg har kjørt etter trimma 200sx, det går som ei bøtte med kumøkk(HVERTFALL c18det-motoren)...greit nok, lada ikke mer enn 1.1 med den, men volvoene gikk i hvertfall mye bedre for å si det sånn.

 

 

Vil si at dette kommer helt ann på hvordan 200sx er blitt behandlet

 

Man kan lade en motor 0.5 på en bra motor og dra lett en som lader dobbelte om ikke mer med en sliten,rælle motor...

 

jeg synes min 200sx går greit med GT2860R turbo når den er oppi 0,6 bar og videre oppover :D

 

men forsåvidt nyere motor enn den bilen kom med i den å...

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår